Midi syncen tussen Mac & Windows over een netwerk

produx216

onderbewust wint altijd
Hee beste mensen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje software wat ervoor zorgt dat ik midi kan syncen over het netwerk (TCP/IP) tussen Mac en windows machine.

Ik heb wel een aantal oplossingen gevonden voor beide besturingssystemen zelf, maar niet iets wat op beide systemen werkt.

Is iemand van jullie bekend met iets in deze vorm?

Re: Sync Midi between Mac & Wintel over Network

Re: Sync Midi between Mac & Wintel over Network

Origineel geplaatst door produx216
Hee beste mensen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje software wat ervoor zorgt dat ik midi kan syncen over het netwerk (TCP/IP) tussen Mac en windows machine.

MIDI bevat zelf al ondersteuning voor synchronisatie en MIDI is ook platformonafhankelijk, dus of het nou een Mac, Linux of Windows host is, waar je kabeltjes van/naartoe gaan...allemaal hetzelfde voor MIDI.

Als je op beide computers een sequencer programma wil draaien waarbij een van beiden de master is, wel... dat kan dus gewoon door beide via MIDI te verbinden, eentje is de master, de ander is slave.

Of wil je iets anders bereiken?

dit lijkt me zo logisch als maar wat,

maar wat als je al een midi netwerk hebt lopen met je PC als master en daar komt een vriend met een Mac laptop ZONDER Midi interface bij, maar wel TCP/IP netwerk.

er zijn oplossingen voor Mac en windows zelf, maar iets wat Hybrid tussen beide heb ik nog niet gevonden.

VST link en mLan zijn platform onafhankelijk.

Voor VST link moet je Steinberg software draaien.
Voor mLan heb je Yamaha hardware nodig. (twee firewire aansluiting via een draadje verbinden werkt niet)

Anders zal die laptop toch een midi interface moeten krijgen anders gaat het vooralsnog niet lukken.

Back