Hercules 16/12 FW, wat over gehoord?

divi

Ouwe rot
Hercules 16/12 FW, firewire audio interface:

01C2000000060499.jpg

Sturdy external FireWire audio interface mountable in a standard 1U / 19” rack unit.
Up to 16-In/12-Out simultaneous multitrack recording on PC and Mac OS X via FireWire (IEEE 1394) connectivity.
24-bit 96KHz audio sampling with professional-quality converters.
16 independent inputs including 12 analog In, 1 coaxial In (stereo) and 1 optical In (stereo).
12 independent outputs including 8 analog Out, 1 coaxial Out (stereo) and 1 optical Out (stereo).
2 mic/instrument pre-amplifiers with switchable 48-volt phantom power via Neutrik™ combo (XLR/TRS) connectors with direct input for guitars (Hi-Z).
2 MIDI In and 2 MIDI Out via standard DIN jacks (32 channels In/32 channels Out).
Word Clock I/O synchronization via BNC connectors.
No latency with direct hardware monitoring.
Compatible with all the most popular audio software applications.
Full driver package for Mac OS X (Core audio) and Windows (ASIO2.0, GSIF, WAV, DirectSound).

link

iemand tests/reviews over gezien?

ik hoorde dat ie wel uit is
maar de asio drivers nog erg grote latency hadden ..

voor de rest ben ik ook erg nieuwsgierig naar dit apparaat en de reviews

tijdje terug gemaild met die gasten of dat het misschien compatible zou zijn met
de 01x van yamaha, maar helaazzzz:
--------------------

----- Original Message -----
From: "Olivier de Coster"
To: "L.K."
Sent: Monday, November 03, 2003 3:25 PM
Subject: Hercules 16+/12 FW

> Hi and thanks for your interrest!
>
> The Hercules 16/12 FW isn't mLan compatible.
> It isn't possible to send or receive commands towards/from other mLan
> products through firewire port.
> In order to synchronise the Hercules 16/12 FW to other products, you need to
> conect them through the wordlock plugs which are (I think) absent on the
> 01XRay.
>
> cheers,
>
> Olivier de Coster
> Hercules
> Marketing Manager Benelux
----------------------

anders had het nu al de goedkoopste uitbreiding geweest voor de 01X
even afwachten wat de I88X van Yamaha nou precies gaat worden.

Origineel geplaatst door MadR
ik hoorde dat ie wel uit is
maar de asio drivers nog erg grote latency hadden ..

voor de rest ben ik ook erg nieuwsgierig naar dit apparaat en de reviews

oh? waar heb je dit gehoord? volgens mij is ie nog niet uit nl....haal je em door elkaar met de 01x (die wel uit is maar waarvan de ASIO drivers erg grote latency hebben?) ;)

Wellicht enigszins off topic, maar heeft iemand informatie over de firewireserie van ESI (Quatafire, Octafire, Hexafire)?
Zijn deze nu wel of niet te koop? Volgens alle persberichten die ik op het net vindt zouden ze al sinds mei 2003 leverbaar moeten zijn. Echter alles wijst er op (ESI's site bv.) dat ze nog niet te koop zijn. Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een firewire kaart en de octafire voldoet precies aan mijn eisen.
Groet,
Teun.

Origineel geplaatst door olafmol
oh? waar heb je dit gehoord? volgens mij is ie nog niet uit nl....haal je em door elkaar met de 01x (die wel uit is maar waarvan de ASIO drivers erg grote latency hebben?) ;)

oke of ie officieel uit is weet ik niet 100%
maar dat ie er is weet ik zeker .. heb gisteren nog met ruud van lowlands gemailed
hij had een testexemplaar voor een test in de interface ...
(die mail heb jij denk ik ook voorbij zien komen ;) )

oke of ie officieel uit is weet ik niet 100%
maar dat ie er is weet ik zeker .. heb gisteren nog met ruud van lowlands gemailed
hij had een testexemplaar voor een test in de interface ...
(die mail heb jij denk ik ook voorbij zien komen ;) )

yups en dat ging dus juist over dat DJ dingetje van hercules...ik dacht eerst ook dat het om deze bovenstaande ging, maar helados

Origineel geplaatst door olafmol
yups en dat ging dus juist over dat DJ dingetje van hercules...ik dacht eerst ook dat het om deze bovenstaande ging, maar helados

ik heb ruud nog effe gemailed.. antwoord volgt
het gaat iig niet over die mp3 draaitafel interface .. als die van hercules is

hij test of die volume knop + sound interface van hercules of die 12/16 FW

ik heb ruud nog effe gemailed.. antwoord volgt
het gaat iig niet over die mp3 draaitafel interface .. als die van hercules is

hij test of die volume knop + sound interface van hercules of die 12/16 FW

volume knop + sound interface?? wasdat? heb je daar een link naartoe?

das die grote colume knop met soundcard over usb dacht ik ..

die 16/12 staat iig op de site van feedback .. maar of ze hem al hebben weet ik niet ..

ben wel benieuwd wat ie zie zou kosten namelijk .. ik ga eens bellen !

Ik zit te twijfelen tussen deze Hercules en die Motu Firewire 828 MKII

Was pas bij de feedback en daar wisten ze nog nix over het ding (3 weken geleden), ook geen prijs.
Op de website staat bij press releases dat de Hercules uitkomt op : 699 euro...
(inclusief cubase le en Live Se)

(hercules is trouwens van guillemot..dat Isis ding ...dus...)

Iemand nog advies voor multitracken via firewire, andere opties..?

Eneeh...iemand uberhaupt ervaring met 10 tracks opnemen via firewire op een laptop ?
Ik vraag me af of je perse een 7200 toerenschijf moet hebben...
(ik had begrepen dat de Digi 002's al een stuk performance op zich nemen qua conversie enzo,
maar dat ga ik dan ook maar es nalezen)

Later
Ra

Nou, als je twijfelt tussen een kaart die er nog niet echt is of een knappe kaart die al langere tijd op de markt is en zich bewezen heeft, dan lijkt het me niet zo moeilijk...

10 tracks, op welke hoeveelheid hertzen en bitjes? 24/96 kan je wel vergeten denk ik. Die hode rates zijn volgens mij uberhaupt niet mogelijk met de huidige fw400 kaarten op volle i/o tegelijkertijd, die bandbreedte is gewoon erg krapjes, en dan kom je toch al gauw op de nieuwe fireface800 van RME met fw800...

En FW800 zit volgens mij nog nergens standaard onboard op, dus dan moet je weer een pci-kaart of in jouw geval een pcmcia kaart met een fw800 poort regelen...

Hoewel ik moet zeggen dat ik volgens mij wel 8 in en 2 out op mijn 828mk2 op 24/88.2 heb gedraaid... Hmm... Misschien zit ik uit m'n nek te zwammen. Iemand ervaring met full i/o op hogere rates op firewire??

Ik heb nooit de Isis kaart gekocht, wel elke keer bijna...maar dat ging ook allemaal niet lekker toch ?
Het is dus gewoon een kutkaart die Hercules...dat is dan duidelijk... Thanx Olaf.
10 tracks, op welke hoeveelheid hertzen en bitjes? 24/96 kan je wel vergeten denk ik. Die hoge rates zijn volgens mij uberhaupt niet mogelijk met de huidige fw400 kaarten op volle i/o tegelijkertijd, die bandbreedte is gewoon erg krapjes, en dan kom je toch al gauw op de nieuwe fireface800 van RME met fw800...

OK, 10 tracks is wat overdreven...8 tracks dan...dat moet toch gewoon gaan
Die Motu828 (en Digi 002's) hebben toch ook (alleen) een FW400 aansluiting... ?
Dan mag je toch hopen dat die firepoort/kaart combinatie erop berekend is ????
Ik hoef trouwens niet perse 24/96 mag ook minder maar niet minder tracks simultaan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Mhika Ra

OK, 10 tracks is wat overdreven...8 tracks dan...dat moet toch gewoon gaan
Die Motu828 (en Digi 002's) hebben toch ook (alleen) een FW400 aansluiting... ?
Dan mag je toch hopen dat die firepoort/kaart combinatie erop berekend is ????
Ik hoef trouwens niet perse 24/96 mag ook minder maar niet minder tracks simultaan.

Ik heb die Motu en 8 tracks 1 kant op levert ook op de hoogste rates en resolutie geen enkel probleem op aan de kant van de kaart.
De bandbreedte van FW400 is erg schamel en ik heb van diverse mensen begrepen dat het gewoon niet lukt om 8 of 10 i/o simultaan op de hoogste kwaliteit heen en weer te sleuren... Volgens mij is dat met een simpele rekensom ook gewoon na te rekenen, maar dat moet iemand anders maar ff doen...

Of je notebook HD het trekt weet ik niet, want ik heb wat dat betreft weinig ervaring met notebooks. Anders gewoon weer een externe FW HD? :D

Ik heb die Motu en 8 tracks 1 kant op levert ook op de hoogste rates en resolutie geen enkel probleem op aan de kant van de kaart.

Bedoel je met 8 tracks 1 kant op...8 tracks in bijv Cubase opnemen...
en met 8 tracks terug...de 8 tracks monitoren via cubase ??
En, in dat geval; kun je de inputs niet direct monitoren via de outputs ??

Die M-audio heeft toch maar 4 in ??

Ik wil meeer in...minimaal 8 en via firewire (want usb is te langzaam)...

Nu ik dat bedenk;
NoKey, ben je qua die bandbreedte niet in de war met usb ??

Dat multitracken is een long term plan maar ik moet maar vast reviews gaan lezen...

technisch gezien heeft firewire en usb toch niet zoveel verschil qua bandbreedte ? usb2.0 dan.

De bandbreedte van USB2.0 is theoretisch hoger dan FW400, namelijk 480Mbit, maar in de praktijk blijkt firewire meestal sneller. Dit geldt dan bijvoorbeeld ook voor externe randapparatuur als HD's en cd-rom.

Ik ben qua bandbreedte geenzins in de war. Firewire is 400Mbits breed. Dat lijkt heel wat, maar dat is dus maar 80MB en dat is aanzienlijk smaller dan de 133MB van de al niet zo brede pci-bus bijvoorbeeld...

(Een FW800 kaart in 32-bit/33MHz pci slot stoppen zal er dus ook voor zorgen dat je niet de volledige bandbreedte van de FW verbinding kan gebruiken, maar dat terzijde)

Met in- en uitgaand bedoel ik audiosporen vanuit de computer (bijvoorbeeld uit Cubase) en ingaand is dan het opnemen van audiosporen in diezelfde applicatie. Zoals ik zei, het is gemakkelijk uit te rekenen, want audio neemt op een elke combinatie van resolutie (bits) en samplefrequency gewoon een bepaalde bandbreedte in. Ik heb die cijfers echter niet bij de hand en ik ben te lui om te zoeken :Z :D

Natuurlijk kan je real-time monitoren, maar ik wil bijvoorbeeld analoog uitmixen en dat via 8 bussen weer m'n pjoeter injassen... Sommige mensen gebruiken ook VST als real-time FX...

Begrijp me niet verkeerd, m'n Motu bevalt prima, maar er zijn gewoon nog beperkingen aan FW in de praktijk.

Als je op je laptop wil recorden, waarom ga je dan niet gewoon voor een RME Multiface? PCM kaartje erbij en hatseflats... Die break-out box is ook lekker klein en het klinkt en werkt als een tiet. RME heeft als truc ook de 0% cpu en slechts 7% pci bus belasting bij full i/o en met een keilage (ja, vriendinnetjes uit het zuiden, dan krijg je dat...) latency... Dat ding is wat mij betreft DE mobiele geluidskaart...

Back