Teenage Engineering EP-136 mixer

Een tijdje geleden hadden wij al een sneak peek naar deze nieuwe mixer en nu is hij dan ook te bestellen!

ko.jpeg

Hieronder de specificaties

• 2 stereo channel strips
  • 1 stereo aux, for a third “session” input
  • usb audio interface / sound card
  • dedicated controls for all params
  • configurable EQ style (dj vs. studio)
  • cue output for previews and sends
  • dual fx with expressive controls
  • dual channel beat-match
  • tap-fx sequencer™
  • ep series form factor
  • powered by 2xAAA batteries, or USB-C
  • high resolution custom LCD color screen
  • pressure sensitive force pad
  • high resolution mod stick
  • 48khz / 24-bit audio processing
dimensions and weight
  • 240 mm x 88 mm x 16 mm
  • 9.45" x 3.46" x 0.63" inches
  • 300g / 10.6 oz
audio input (ch1, ch2)
  • impedance: 10k
  • max level: 8dBu 2Vrms
  • SNR: 105dBA (typical)
audio input (aux)
  • impedance: 7k
  • max level: 8dBu 2Vrms
audio output (main, cue)
  • max level: 1.4Vrms
  • SNR: 108dBA (typical)
usb audio 2.0 (high-speed)
  • 8ch in
  • 4ch out

Het enige wat ik wil weten is of de "dj filter" of dj EQ modus hetzelfde is als een lpf (linksom vanaf 12u) hpf (rechtsom vanaf 12u) met 1 DJM stijl combi knop.
Dat zou mij omhalen er eentje te halen.

Het enige wat ik wil weten is of de "dj filter" of dj EQ modus hetzelfde is als een lpf (linksom vanaf 12u) hpf (rechtsom vanaf 12u) met 1 DJM stijl combi knop.
Dat zou mij omhalen er eentje te halen.
Bijna, ze hebben het alleen verdeeld over 2 knoppen waardoor er bandpass ontstaat. In dit filmpje kan je het zien (14:59)

Bijna, ze hebben het alleen verdeeld over 2 knoppen waardoor er bandpass ontstaat. In dit filmpje kan je het zien (14:59)
goed genoeg voor mij :okdan:

Is wel te realiseren maar dan moet je 1 van 2 stereokanalen opgeven en de aux input als return gebruiken. Ik zie in deze formfactor ook geen gemis in het ontbreken daarvan.
Ja leuk, 1 van je twee kanalen opofferen....
Maar goed er zit ook alleen maar 1 set outputs op dus geen aux send.

Wel cool verder

Best een tof idee! Ik hoop dat Elektron het overneemt. Tuurlijk kan de octatrack ook een mixer zijn maar dan heb je maar 4 mono of 2 stereo kanalen met een enorme onhandige eq sectie. Roland had toch ook zo’n soort ding mx nog wat toen ze net met die aira serie begonnen.

Best een tof idee! Ik hoop dat Elektron het overneemt. Tuurlijk kan de octatrack ook een mixer zijn maar dan heb je maar 4 mono of 2 stereo kanalen met een enorme onhandige eq sectie. Roland had toch ook zo’n soort ding mx nog wat toen ze net met die aira serie begonnen.
ik gebruik mijn pioneer djm 850 als 8x8 usb mixer

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Cool ding, zeker als je dat andamere bakkie van laatst erbij prikt met die LEGO dingetjes. Niet mijn kop thee (zag laatst die track van @SB-SIX , dacht ik, waarbij ie dat ding optilde tijdens het controller, dan haak ik af), maar voor meenemen op vakantie lijkt dit ideaal!

Eindelijk voelt het 'lego ding' als nuttig.
Je kunt ze koppelen met wat goedkope technic lego onderdeeltjes.
En zo kun je voor aardig wat geld (€ 1134,-) een 12 stereo kanaals mixer maken. (weet niet tot hoever je ze kunt linken trouwens)
En dan heb ik de aux in nog niet meegerekend.

Nog altijd geen aux sends inderdaad, al zal er met routing vast wel wat geregeld kunnen worden.

Ik behoor niet tot de doelgroep denk ik, maar het ziet er weer leuk uit allemaal.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
ik gebruik mijn pioneer djm 850 als 8x8 usb mixer
Klinkt interessant, leg uit! Want ik dj hier thuis met een Pioneer flx10 die dus ongeveer hetzelfde zou moeten kunnen als een djm 850

Usb erin prikken…audio naar toe sturen, en hop, mixen met die hap….

Back