Hercules 16/12 FW, wat over gehoord?

NoKey bedankt...
Ik wilde al gaan zoeken naar de verschillen van usb en firewire etc..
Maar dit is erg duidelijk..

waarom ga je dan niet gewoon voor een RME Multiface? PCM kaartje erbij en hatseflats

Ik dacht dat het via pcm juist niet zo snel ging...en dat firewire "het" was. Stupid me.
Maar als ik naar die RME kijk word ik ook wel blij, hoewel ik nog geen prijs zie.

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Bedoel je met 8 tracks 1 kant op...8 tracks in bijv Cubase opnemen...
en met 8 tracks terug...de 8 tracks monitoren via cubase ??
En, in dat geval; kun je de inputs niet direct monitoren via de outputs ??

Die M-audio heeft toch maar 4 in ??

Ik wil meeer in...minimaal 8 en via firewire (want usb is te langzaam)...

Nu ik dat bedenk;
NoKey, ben je qua die bandbreedte niet in de war met usb ??

Dat multitracken is een long term plan maar ik moet maar vast reviews gaan lezen...

de m-audio 1814 heeft 10 analoge in's waarvan 2 xlr en de rest jack, en dan nog een hoop op adat, etc....

Laatst gewijzigd:
kick

kick

En? Heeft iemand de 16/12FW al? Ben benieuwd hoe die bevalt...

Of is ie te goedkoop (444 bij Thomann) dat niemand het aandurft? }:|

Origineel geplaatst door MadR
zijn er al reviews van dan ?

Hercules 1612FW eSub Reviews : Computer Recording System February 2005
Firewire Audio Interface (Mac/PC)
The much-anticipated Hercules 1612FW Firewire interface supplies an impressive quotient of analogue I/O at a very attractive price.

Stond dus in het februari nr. van de SOS. maar eSub =(

Origineel geplaatst door Flesje
Stond dus in het februari nr. van de SOS. maar eSub =(

oh oke .. dan ga ik die effe checken !

1 seconde .. ;)

nou das maar een halve review .. geen mac maar pc test
-wel 64 samples in cubase en sonar
-veel analoge in en outputs
-da en ad dynamische bereik is redelijk !

-'hard' geluid in vergelijking met echo mia, emu 1820m of m audio firewire 1814
-geen mooie stereo definitie, geen zero latency monitoring, want geen dsp .. dus mon. moet altijd via de DAW ( wat extra latency oplevert)
-geen beter hoog als je van 44 khz naar 96 khz gaat

nog onder semi pro wat mij betrerft ...

zal eens kijken of ik een mac review kan zien

geen zero latency monitoring, want geen dsp .. dus mon. moet altijd via de DAW ( wat extra latency oplevert)

Lijkt me sterk, je kan met praktisch elke asio kaart direct monitoren.

citaat vd Hercules site:
Hardware monitoring of 2 inputs (selected among the 16 possible inputs) on outputs 1 & 2 with no latency.

Misschien kan je die review ff naar deze thread copy/pasten? voor de PC gebruikers onder ons dan.. :D
Jammer dat de review niet echt positief is blijkbaar...en dat in de SOS, dat wil wel wat zeggen. ;)

Lijkt me sterk, je kan met praktisch elke asio kaart direct monitoren.

citaat vd Hercules site:

Misschien kan je die review ff naar deze thread copy/pasten? voor de PC gebruikers onder ons dan.. :D
Jammer dat de review niet echt positief is blijkbaar...en dat in de SOS, dat wil wel wat zeggen. ;)

zit copyright op natuurlijk .. ;)

maar eh neem je dat asio verhaal weer terug ?
;)

maar eh neem je dat asio verhaal weer terug ?
;)

Nou ja, Met de Hercules kan je dus 'maar' 2 inputs (naar keuze) zero latency monitoren over output 1&2. Terwijl de concurrenten zoals de Edirol fa-101 en M-audio FW1814 (?) hier wat uitgebreider zijn, die kunnen (volgens mij dan) elke input aan elke output patchen voor direct monitoring. Voor mij zijn deze verschillen niet doorslaggevend. Ik gebruik het zelfs helemaal niet, met dank aan mijn nieuwe Soundcraft compact4. Dat is pas echt zero latency monitoring.

Nou ja, Met de Hercules kan je dus 'maar' 2 inputs (naar keuze) zero latency monitoren over output 1&2. Terwijl de concurrenten zoals de Edirol fa-101 en M-audio FW1814 (?) hier wat uitgebreider zijn, die kunnen (volgens mij dan) elke input aan elke output patchen voor direct monitoring. Voor mij zijn deze verschillen niet doorslaggevend. Ik gebruik het zelfs helemaal niet, met dank aan mijn nieuwe Soundcraft compact4. Dat is pas echt zero latency monitoring.

oke ... :)

Back