Alesis Micron

ok.. ik kan de knopbewegingen opnemen en afspelen.. RPN/NRPN aan de lsb/msb aanduiding te zien. Dus ik kan maar 5 parameters totaal aansturen (micron=5knoppig).. Is dat niet wat aan de magere kant?

R

Ik lees een hoop verhalen over de 'main knob' die niet meer werkt of afgebroken is, is dit ding echt zo fragiel?

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik lees een hoop verhalen over de 'main knob' die niet meer werkt of afgebroken is, is dit ding echt zo fragiel?

Ze zullen wel die data-push-draai knop aan de rechterkant bedoelen. Ja die komt wat zwakjes over. Zeker vergeleken met die andere knoppen! Maar goed, gewoon mee oppassen dat je er niet tegenaan knalt ofzo.

R

De Micron is (buiten de Mod matrix) niet met cc's te besturen, maar met nrpn's. Blijkbaar (ik heb geen Ion) kan de Ion-gebruiker zowel Cc's als Nrpn's kiezen. Daarvoor is de micron niet minderwaardig of "waardeloos". Het is gewoon een andere manier van werken.

Er is in de Ion thread ook een micron mixermap/device panel gepost. k ga deze opnieuw hier posten (lijkt me nuttiger:)

Attachments

• micron.zip
    357,1 KB · Bekeken: 87
En een Nrpn-list.....(Er zitten enkele foutjes in==> zie Ion thread)

Attachments

• micron nrpn list.pdf
    41,4 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door JugJug
De Micron is (buiten de Mod matrix) niet met cc's te besturen, maar met nrpn's. Blijkbaar (ik heb geen Ion) kan de Ion-gebruiker zowel Cc's als Nrpn's kiezen. Daarvoor is de micron niet minderwaardig of "waardeloos". Het is gewoon een andere manier van werken.

Er is in de Ion thread ook een micron mixermap/device panel gepost. k ga deze opnieuw hier posten (lijkt me nuttiger:)

check. check. check!!

De gast die dit heeft gemaakt is echt een held! Alleen, zie ik het goed en kun je hiermee zoals de meeste panels geen patches opslaan?

Sinds gisteren ook een Micronnetje... :D

Even door de Setups, Patterns, Rhythms en Programs heengeskipt (klinkt zo a heull lekker) en dit weekend ga ik er eens goed voor zitten met de manual op schoot en een kopje koffie dr bij... :okdan:

Later!!

De gast die dit heeft gemaakt is echt een held! Alleen, zie ik het goed en kun je hiermee zoals de meeste panels geen patches opslaan?

Yup, k heb al deze device panel nagemaakt met grotere knoppen en met de mogelijkheid om patches op te slaan. Alles werkt, maar vanaf dat ik een patch terug oproep stopt de micron met geluid te produceren. Ik vermoed dat het is omdat de micron bij sommige parameters zowel een positive als een negatieve waarde binnenkrijgt en hij daarop tilt slaat. Maar nog geen zin gehad om verder te experimenteren.

Origineel geplaatst door Lennox
neem een lekker :mega: erbij :okdan:

Hmmmm... Baco ook goed? :D

En een Nrpn-list.....(Er zitten enkele foutjes in==> zie Ion thread)

De BCR2000 doet ook aan NRPNs... zal eens kijken of ik dat aan de praat kan krijgen met die NRPN lijst erbij... Mijn dank is groot ;)

De BCR2000 doet ook aan NRPNs... zal eens kijken of ik dat aan de praat kan krijgen met die NRPN lijst erbij... Mijn dank is groot

Ik heb dit met de bcf 2000 geprobeerd. Het lukte mij niet om negatieve nrpn's te genereren, waardoor je een hoop parameters niet volledig aan kan spreken. Als je dit wel lukt ben ik heel benieuwd naar de oplossing

Grtz
Jelle

Heb je je OS al geupdate naar 1.10? Dit was namelijk een bug die dan pas werd opgelost.

Heb je je OS al geupdate naar 1.10? Dit was namelijk een bug die dan pas werd opgelost.

dus je kan nu negatieve nrpn's sturen vanuit een bcf/bcr? dat zou te gek zijn. Dat moet ik uitproberen als mn spullen uitgepakt zijn (verhuizing...). Ik zal het resultaat wel posten, misschien kunnen we met zn allen een mooie map ontwikkelen :okdan:

(dit kan nog wel ff duren btw...)

grtz
Jelle

Heb je t over de Micron of de BCx ?? Beide hebben v1.10 als laatste versie (nou ja, bij de BCx is de driver v1.10, maar gewoon even voor de duidelijkheid ;) )

Origineel geplaatst door J3773
misschien kunnen we met zn allen een mooie map ontwikkelen

Hier ben ik VOOR! :D

Back