[Arturia] Minimoog V - software minimoog

Rare ideejen hebben julie -
de Arturia Modular en ook dadelijk de Mini zijn naast monofoon ook polyfoon te bespelen. Ik heb met mijn arturia al gelijke (ja echt onvoorstelbaar!) klanken weten te halen als de echte memorymoog. En dan niet 6 tonen polyfoon maar wel wat meer (heb maar 10 vingers, schijnt normaal te zijn tegenwoordig).

Alleen - en dat moet ik wel even kwijt - ik draai liever aan een knop dan dat ik met een muis een virtuele knop bedien!

John

Beter dat je gewoon een echte koopt. Als ik ooit op m'n zelf ga wonen staat de echte hoog op m'n verlanglijstje.
Soiftwarematige emulatie is toch een teleurstelling als je ze naast elkaar kan vergelijken.

Origineel geplaatst door John

Alleen - en dat moet ik wel even kwijt - ik draai liever aan een knop dan dat ik met een muis een virtuele knop bedien!

John

Zoals iedereen wel denk ik, maar daar hebben ze dan ook controllerkeyboards voor uitgevonden, niet ?

En deze is voor Sander: een beetje vroeg om over de klank te gaan zeuren als ie nog niet uit is he :-)

Groetjes,

Nerve.

Dat zijn we inmiddels wel gewend hierzo. ;)

Origineel geplaatst door sander
Beter dat je gewoon een echte koopt. Als ik ooit op m'n zelf ga wonen staat de echte hoog op m'n verlanglijstje.
Soiftwarematige emulatie is toch een teleurstelling als je ze naast elkaar kan vergelijken.
Sja - dat was ook mijn mening, totdat je ze allebij naast elkaar hoort! Voor het eerst zeg ik - complimenten voor de emulatie-figuren. De echte Moog55 kent ook zijn slechte en goede geluiden. En als je de pure golfvormen naast elkaar legt en beluisterd en je hoort echt grote verschillen dan ben je goud waard voor de geluidsindustrie!

J:geslaagd:

Daarom vind ik softsynths alleen maar interessant om presets te gebruiken.

Origineel geplaatst door mario
Daarom vind ik softsynths alleen maar interessant om presets te gebruiken.

Wat een onzin. Desnoods gebruik je een MIDI controller, dan kun je nog steeds aan knopjes draaien. Soft synths zijn prima te programmeren... ik gebruik zelf nauwelijks presets.

Ik gebruik nu al een tijdje de softsynth Moog Modular V samen met mijn controllerkeyboard van evolution, vind em echt lekker klinken, vind het echt een geslaagde emulatie van de Moog Modular, alleen jammer dat ik die niet kan betalen... =(

Back