Vraagje over hardware om cubase SX 1.6 op te runnen

JohnDoe19

Gedeactiveerd account
Ioow, ik he bde volgende vraag

Tot nu draaide ik cubase SX 1.6 + VSTi's op een AMD duron 900 met 512 mb RAM, dit draaide zonder problemen.

Vanaf nu ga ik nog enkel hardware instrumenten gebruiken. Normaal zal mijn computer dan niet zoveel load te verduren krijgen als met VSTi's

De vraag is dus. Kan ik Cubase SX 1.6 op een Pentium 500 mhz 256 ram draaien om mijn synths, sampler en drumboxen aan te sturen. Zijn er mensen hier die dat doen en wat zij nde resultaten ....

Ik hoop dat ik wat antwoorden ga krijgen, greetz, DM

Zou ik je sterk afraden.

Het systeem waar jij mee wilt gaan draaien zijn de minimale eisen die Steinberg geeft voor het draaien van SX.
Als je dan beseft dat Steinberg hun product natuurlijk zo wijdt mogelijk willen verkopen snap je wel dat hun minimale eisen eigenlijk te laag zijn.

En let op, binnen de kortste keren gebruik je ook gewoon je softsynths hoor al heb je d'r nog zoveel hardware bij staan!
Soms zijn die softsynths gewoon handig en hebben ze toch ook weer hun specifieke sound die je juist kunt gebruiken in een bepaalde track.
En wat dacht je wat bepaalde audio plugins voor belasting zijn voor je processor!?

Zeker als je met audio-sporen gaat werken zou ik gewoon voor een P4 gaan met genoeg ram.
Ik heb P4 2.4 mhz met 512 MB pc4100 snelramm en ik heb soms al last dat ik toch te weinig ramm heb. (helaas zijn die pc 4100 snelramms een beetje duur anders had ik ze er al bijgeprikt)

succes,

gr. Tom

Back