the Grand geheugenprobleem

Br@mbo

Nieuwkomer
Hej,

Als ik via Cubase SX 1 steinberg the Grand wil laden als VSTi, dan krijg ik de melding: not enough memory.
Ik vergelijk m'n systeem even met de System Requirements :

PC Version

* Processor Pentium II 400 MHz OK, Pentium III 1000 MHz
* RAM 256 MB (512 MB recommended) OK, 256 MB
* Free disc space 1,3 GB OK, nog meer dan 100
* Operating System Windows 98/ME/ 2000/XP OK, windows XP
* Host Application Cubase VST 5.0 or higher, Cubase SX, Nuendo 1.5 or higher or other VST 2.0 compatible host application OK, Cubase SX

Dus ik zie niet in waar het probleem zit, dat m'n geheugen krap is, OK, maar de plugin moet toch minstens kunnen laden ?

Wat kan ik hieraan doen ? ben teneinde raad

....en DAAR zit je probleem!

* RAM 256 MB (512 MB recommended) OK, 256 MB

ik weet ook dat m'n RAM-geheugen niet optimaal is, maar als de vereiste 256 is en ik HAAL 256, dan ga ik er vanuit dat het prog werkt

256 is minimaal nodig voor the grand, helaas gebruikt je windows en cubase sx1 ook de nodige memory van die 256. dus dat gaat noooooooit werken.

pas bij 1 gig gaat the grand lekker presteren, 512 is het minimum, dan doet die het wel, maar verwacht geen wonderen op dat moment.

Probeer eens een VST-host zoals V-Stack of die van Tobybear. Je hebt allereerst nooit 256 mb - Windows slokt een deel op. Daarna programmatuur zoals een virusscanner of een firewall. Daarna nog een hele hoop kleinere rotzooi. Dan weer Cubase zelf, en DAN pas komt je piano aan de beurt.

256 is gewoon te weinig in dat geval :). Even een reepje er bij kopen of 't vervangen door een reepje van 1GB, kijk maar in de Pricewatch op Tweakers.net of zo. Ik zit zelf nu ook op 1GB, kan niet meer zonder.

...en zelfs MET die 1G knalt de grand er bij mij nog uit....

maar dat ligt aan mezelf, want op het moment dat alles lekker loopt , pleur ik nog wat open en zit ik alsnog aan mijn tax....

zelfs met 1 gig heb je tegenwoordig al niet meer genoeg... daarom hebk nu 1024 + 512 mb ram
Nu draaien me sample progs voorlopig stabiel...

Hay

ja die ram kan je beter zo veel mogelijk nemen

en dan te bedenken dat mijn cubase vst3.5 vroeger draaide op 32 mb

is dat wel erg omhooggegaan

cubase gaat lekker draaien met een hoop ram, ook de plugins

en date die versie up van 1.0 naar 1.06

8D

Origineel geplaatst door Yoozer
Daarna programmatuur zoals een virusscanner of een firewall. Daarna nog een hele hoop kleinere rotzooi.

Maakt meteen het verschil tussen een multimedia-pc en een DAW. :D

Heeft The Grand geen "Read From Disk" optie die je aan kan zetten? Zodat die de samples streamt vanop de HD ipv ze eerst in het werkgeheugen te importeren. Zoals NI DFD dat doet..

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Maakt meteen het verschil tussen een multimedia-pc en een DAW.
Ouwe zemelaar. :P

Toen ik nog met PC werkte en en Grand had geinstalleerd had ik ook vaak problemen waardoor ik hem gauw weer wegdeed.

PC was een XP2100 met 1 gig RAM.

Ik vind mijn Kurz PC88 beter klinken.

Origineel geplaatst door René
Toen ik nog met PC werkte en en Grand had geinstalleerd had ik ook vaak problemen waardoor ik hem gauw weer wegdeed.

PC was een XP2100 met 1 gig RAM.

Ik vind mijn Kurz PC88 beter klinken.

Hiero idem dito: 3200 + 2 gig ram, en zelfs dan nog problemen met The Grand! er is maar 1 oplossing: UNINSTALL

Er zijn later nog patches voor uitgekomen die je gewoon bij Steinberg dan downloaden.

En ook nog The Grand 2 trouwens.

Er zijn idd veel (betere) alternatieven voor de gigantisch cpu/memory vretende grand. Grand 2 ken ik nog niet, heb nog niet echt een vsti gevonden met echt vette piano sounds, soms voldoet hypersonic.

ik had een dergelijk probleem bij de NI Elektrik Piano, zij hebben echter zoals hier boven al werd genoemd een DFD patch/proggie beschikbaar waardoor het niet meer zo je ram belast, ik zou ff kijken of de grand net zoiets heeft. DFD staat voor Direkt from Disk zover ik weet.

Back