Ensoniq EPS/EPS-16+/ASR-10 topic..

Geheugen simms voor de ASR-10 ( 30 pins ) ( foto Rack versie )

Attachments

• asr.jpg
    asr.jpg
    67,6 KB · Bekeken: 165
Voor het plaatsen van 4 simms de jumper verplaatsen ( zie foto )

Attachments

• dscn0027.jpg
    dscn0027.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 164
Origineel geplaatst door barn
ik heb het een keer opgezocht, maar in de asr-10 zit echt een dp-2, maar in de asr-x zit een ander soortgelijke effectprocessor, maar niet dezelfde als de dp2...

even om de informatie echt kloppend te maken... ;)

Als ik het goed heb zit in de ASR-x de zelfde effects dan in de MR-rack, KT-76
en later de DP/pro...

Nu ja de bronnen die ik heb geraadpleegd beweren dat er in de asr-x een dp-2 in zit..
Weet ze alleen even niet :confused:

zou ook kunnen hoor , ensoniq heeft het ook meestal over een ESP chip en
die zijn zo een beetje in de hele lijn gebruikt...

ik zou wel wat meer foto's willen zien van de printboards van de ensoniqs
ze zeggen dat de effecten het zelfde zijn als de dp4 dus ben benieuwd als ze ook de zelfde ensoniq processors gebruiken en de sony AD convertors

ik ben sinds gisteren een blije eigenaar van een asr 10 keys - nou wilde ik aub weten of er ook een vocoder op zit - ik heb namelijk op vintagesynth gelezen dat het wel zo is -maar ik kan er geen vinden tussen de efx banks. Zit er een vocoder op mensen? en zo ja - hoe kan ik hem vinden.En als ik dat doe - wat is dan de bron, een geladen wavesample in de asr zelf? of moet ik er nog een synth voor de drager ernaast leggen? Ik kan er niks over vinden in de manual...

heelp!

http://members.tripod.com/asr_10/

hier is een forum, en daar schijnt het tussen te staan ergens... tis een hel om te zoeken...

maar de vocoder schijnt idd ingeladen te kunnen worden ofzo...

weet er zelf nog te weinig van...

ik heb het antworod gevonden - de vocoder zit in de waveboy filters addon en die staat op een diskette die je erbij hebt - of niet.
ik heb deze - nu de microfoon nog

Hoe zijn de ervaringen m.b.t. vocoden op de asr-x?
Heeft iemand een beeld van de mogelijkheden?

Nog iets ben op zoek naar een demo van x-tools van Chickensys. De demo van hun site kan ik niet gebruiken ik krijg steeds de melding dat het bestand corrupt is als ik het wil installeren. Had dat probleem ook op een andere computer.
(betrefd de xt32demo.exe) voor wie zelf eens testen wil hier de link: http://chickensys.com/asrx/ASRXToolsDemo.html
Heeft iemand ervaring hiermee?

Groeten Sascha:L

in de asr zit een dp2 geen 4 ..
een 4 heeft 2 keer zoveel processing power
en kan ook nog eens als super reverb of delay werken ( dus alle 4 processoren voor 1 of 2 kanaal(en) )

en asrx heeft zover ik weet geen dp2 inzich ...

en sony chips wordt moeilijk matrix
de dp2 zit geintergreerd en gebruitk dus de ad vna de asr10 en niet dp ..
misschien gebruikt de asr dezelfde sony ad .. dat zou kunnen !

Ik weet niet of Ensoniq de zelfde D/A chip heeft gebruikt als
in de DP2 of DP4 , ik kom in de ASR-10 geen Sony tegen.

aha dus waarchijnlijk zitten er dus 2 ensoniq processors in die het zelfde zijn als de DP

een vraag voor de asr 10 mensen.

kan iemand mij in het kort even uit leggen wat het verschil is tussen het instrument en wave sample en tussen bank en song? - ik kom er even niet uit in de manual.

en als ik dan het instrument (ingeladen sounds) in de asr 10 laad - en vervolgens opsla - sla ik dan ook meteen de efx parameters op (de veranderingen die ik dmv effecten aan het geluid heb aangebracht?

wanneer ik een nummer maak - met de asr 10 als sampler met een externe sequencer erbij (de asr 10 als sampler enkel dus) - hoe moet ik dat opslaan, als bank of song?

groeten van een prutser :)

Origineel geplaatst door matrixxx
aha dus waarchijnlijk zitten er dus 2 ensoniq processors in die het zelfde zijn als de DP

het is volgens mijn nog bizarder zit ik me op eens te bedenken
volgens mij kan je zelfs meer dan 2 kanalen fx doen
ik weet het niet 100 % zeker maar er staat me iets van bij ..
ligt ook de hoeveelheid FX processorpower die wordt gebruikt dacht ik ..

je kan dus geloof ik 4 wat lichtere effecten los gebruiken ..
omdat het zo'n verweven is met het os ...

ik kan me ook nog herinerren dat als je veel dsp power gebruikt de sequencer
moeilijk kan gaan doen ... dsp power wordt naarmate verbruik toegewezen ofzow ...

Origineel geplaatst door MadR
het is volgens mijn nog bizarder zit ik me op eens te bedenken
volgens mij kan je zelfs meer dan 2 kanalen fx doen

<knip>

ik kan me ook nog herinerren dat als je veel dsp power gebruikt de sequencer
moeilijk kan gaan doen ... dsp power wordt naarmate verbruik toegewezen ofzow ...

hier was al een keer een draadje over..ik weet het niet... het is al weer lang geleden dat ik ook een asrx had :confused:

Digimod heeft gelijk, de asr-x is juist die met dp2/4 effecten. Ensoniq heeft zijn eigen dsp chips ontwikkeld, en ingezet in de dp/4. Later zijn deze chips nog gebruikt in de dp/2 en dp/pro. Deze zijn ook in mr-rack en de asr gebruikt. Nou zijn er wel nog verschillen tussen de effecten in de machines. De dp4 heeft relatief slechte (karaktervolle noemen ze dat soms) 16bits dac's, de dp/pro en asr-x veel betere 18bits dacs. En er zullen ook nog verschillen zijn in de algoritmes (de software). Maar je kan stellen dat er praktisch een dp/2 in een asrx zit.

Nou weet ik dus niet zeker hoe het met de asr10 zit. De asr10 heeft in ieder geval een oudere generatie dsp, en komt het minst in de buurt van de dp/4, lijkt mij. Maar aangezien de algoritmes de klank bepalen, en niet de dsp, kan ik mij voorstellen dat hij toch heel erg op de dp serie lijkt. misschien dat ook de dacs van de dp/4 in de asr10 zitten, beide modellen komen uit dezelfde tijd.

volgens mij draai jij het net om maddox
de asr 10 en de dp2 en dp4 komen allemaal uitdezelfde tijd
de asr x is pas veel later bij gekomen ...

daar zit de ESP2 effects chip in ..

While the ASR-X sequencer may not be flexible, the effects section certainly is. Ensoniq has included their new ESP2 effects chip and it sounds great! It features 40 insert algorithms, and includes everything from the standard reverbs, delays and choruses to multiple effect algorithms such as distortion-VCF-DDL and EQ-Comp-Gate. They also included a couple of Ensoniq exclusives---Chatter Box and Formant Morph. Each effect is fully editable and includes a set of parameters which allow full editing via MIDI. The insert effects can be accessed through a five bus processor. You also have the ability to chose dry, light, medium and heavy reverb and the insert.

die Chatter Box and Formant Morph zitten namelijk niet in de dp's

ook ik weet het niet 100% zeker want ik ken alleen de dp's

Back