FORMANT Gespot!

senso

The Original Maniac
Formant liefhebber?

Dan kun je hier je hart ophalen:

Formant Modules

Hier is er vast ééntje:

Attachments

• vocoder/mixer.jpg
    vocoder/mixer.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 131
hmm als ik me niet vergis licht er bij mij op school nog een doos met van die modules ergens in een hoek met alle frontjes en printplaten los enzo maar ziet er verder goed uit.... moet ik toch maar s een grotere tas kopen......

Origineel geplaatst door sureshotstudio
hmm als ik me niet vergis licht er bij mij op school nog een doos met van die modules ergens in een hoek met alle frontjes en printplaten los enzo maar ziet er verder goed uit.... moet ik toch maar s een grotere tas kopen......

euh..... welke school? :engel:

Ben ik de enige die het enigzins dubieus vind om een (goede) Formant in stukjes te verkopen?

Je gaat een VW Kever toch ook niet uit elkaar halen om dan de onderdelen los te verkopen...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ben ik de enige die het enigzins dubieus vind om een (goede) Formant in stukjes te verkopen?

Je gaat een VW Kever toch ook niet uit elkaar halen om dan de onderdelen los te verkopen...
Het stomme van modulars is dat bijna elke idioot bereid is om 100 euro per module te betalen en als geheel moet je blij zijn als je voor een formant 800 euro krijgt.
Kijk, die vocoder en sequencer zijn erg interessant.. Ik denkt dat daar veel op geboden gaat worden. Ik niet.. Ik heb genoeg formant... alhoewel..

Ik heb over afzienbare tijd ook een formant in de aanbieding..Met MIDI (@JohnnyBusca, maar natuurlijk ook met CV/gate te bedienen...) en in een Mooie kast die nu nog ontworpen en gebouwd moet worden. Maar dat 'ie mooi wordt staat vast..

U hoort nog.
:)

Ik vermoed dat ie los er meer voor denkt te vangen dan geheel
Dit is ook een bekend fenomeen bij de 8 voices van Oberheim die gesloopt en in onderdelen verkocht worden.

ik ben even gaan tellen op die ebay pagina en kom als ik een mooi systeem ervan zou willen bouwen
met de prijzen die er nu staan op 950€ excl. verzendkosten. en ze gaan in het geheel voor ongeveer 800?
zonder bouwuren? dan zou je jezelf wel een paar honderd euro kunnen besparen door een hele te zoeken toch?
mis je misschien weer de kick van het zelf bouwen alleen

Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
ik ben even gaan tellen op die ebay pagina en kom als ik een mooi systeem ervan zou willen bouwen
met de prijzen die er nu staan op 950€ excl. verzendkosten. en ze gaan in het geheel voor ongeveer 800?
zonder bouwuren? dan zou je jezelf wel een paar honderd euro kunnen besparen door een hele te zoeken toch?
mis je misschien weer de kick van het zelf bouwen alleen
Maar een heel systeem heb ik niet meer nodig... Een extra VCO of een VOCODER module misschien wel! Kijk, daar doelen ze op! Plus die voeding... Als je veel modules los verkoopt aan verschillende mensen, dan gaat de helft van die mensen ook op die voeding bieden. Ping!
Los verkopen is de beste strategie, maar ik persoonlijk zou mijn gele nooit gescheiden verkopen. Als geheel is ie te mooi:

attachment.php

Re: Re: FORMANT Gespot!

Re: Re: FORMANT Gespot!

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Is dat nou een Formant vocoder of een Doepfer vocoder of een andere vocoder? :confused: Er zitten nog een aantal andere modules tussen die meer op zelfbouw modules lijken.
Hij is gebaseerd op de Elektor vocoder, en geschiktgemaakt voor een formant (dus gebruik makend van de bus als ik het plaatje met onderdelen zie). Zo lees ik het in ieder geval.

4f_3.JPG

Re: formant

Re: formant

Origineel geplaatst door Draakje
He Jeroen,
Heb jij die bak van Pierre uit Hoog/Bovenkarspel, gekocht. Mooie bak he, heb je dat zwarte dozen systeem van STEIM toevallig ook bij Pierre gezien, had ik nog bijna gekocht.
Groeten,
Roel
Nope.. Die was al weg. Ik had daar ook een bod op gedaan.

Op marktplaats onder Rubriek muziek diverse staat een Formant Vocoder voor 100 euro
:)

Vocoder, 10-kanaals, zelfbouw uit de Elektuur van 1984. Laat je gitaar praten !!
Er is ca. 1200 gulden materiaal in gegaan en een heleboel uren zelfwerkzaamheid.
Het geheel moet nog een keer goed afgeregeld worden.
Je kunt er het bekende Peter Frampton geluidje mee maken. Er is een witte/rose ruis generator ingebouwd.
Inclusief alle oorspronkelijke schema's, en literatuur.
Voor de liefhebber met verstand van elektronica.

Attachments

• 15493.jpg
    15493.jpg
    9,3 KB · Bekeken: 119
Weer een formant op mp.nl onder rubriek synthesizers.

Attachments

• 8642.jpg
    8642.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 115
Back