reason 2.5 + ASIO drivers kraakt soms

BOPH3

www.hadrie.nl
Weet 1 van jullie gangster experts nou hoe het komt dat:

als ik reason 2.5 opstart met mijn ASIO drivers aangewezen, dat hij soms gaat kraken! en blijf hangen voor een mini seconde...dit zuigt echt!!
hier luister maar!
komt het omdat ik foute drivers heb?

specs:

AMD 1800+
512 ddr ram
200 gig schijf
audigy 1 (met rack)

thnx alvast forumpeepz !

Stel een hoger buffer size in bij de instellingen van je geluidskaart en eventueel bij je sequencer. Je krijgt daardoor wel een iets hogere latency, maar je hebt dan geen gekraak meer.

Zorg sowieso altijd dat je de geschikte drivers hebt geïnstalleerd.

Heb je die KX-project drivers geïnstalleerd? Die werken bij mij namelijk 100% top!

Origineel geplaatst door 6 trak
...ik dacht eerst, na de titel te hebben gelezen, dat het ging om een illigale ASIO copie 8o)
Ik heb de titel wat aangepast zodat mensen beter weten waar het over gaat! :)

als je geluidskaart een setting tool heeft, meestal in je systray, dan kan je daar de latency wat hoger zetten totdat het geluid niet meer kraakt.. en dit kan ook verschillen naar mate hoe meer devices en fx je laad in reason.

heeft je geluidskaart geen setting tool, dan kan je vanuit cubase, of op je schijf 1 directory hoger dan waar cubase is geinstalled, de asio setup draaien en de buffers wat hoger zetten.

het wil ook wel eens helpen om op lagere frequencie te werken, dus inplaats van 96khz,
op 48khz of zelfs op 44khz te werken, dit doe je weer in reason prefs. zelf... alhoewel 44khz echt niet klinkt.

oei, ik hoor dus dat ik allerlei dingen een stapje terug moet doen...

is deze shit ook een stapje verder te zetten om op te lossen?
dus bijv. meer ddr memory, snellere processor?
alvast bedankt!

peace

Origineel geplaatst door BOPH3
oei, ik hoor dus dat ik allerlei dingen een stapje terug moet doen...

is deze shit ook een stapje verder te zetten om op te lossen?
dus bijv. meer ddr memory, snellere processor?
alvast bedankt!

peace

essentiele vraag: wat zegt je CPU meter in reason?

Origineel geplaatst door BOPH3
1 a 2 % elke keer

hmm.. dus je CPU meter komt niet verder dan 2%? dan is het ook geen latency probleem, maar meer iets van een chipset-probleem vrees ik...... zeker een VIA chipset op je moederbord? heb je de nieuwste drivers voor je soundcard en je moederbord chipsets geinstalleerd? (4-in-1 enzo) enne heb je geen IRQ conflicten en rare apps die op de achtergrond draaien?

Back