Wat is de beste keuze, kijken naar mijn gearlist?

Origineel geplaatst door fuse
..Maar ik denk als je betere manier van luisteren hebt je de mixen toch beter kunt krijgen.
Vooral qua balans dan...

Jullie hebben wel gelijk hoor. Alleen ik denk toch dat ik eerst ga voor iig de koptelefoon. Dan heb ik a. een tweede referentiekader en b. kan ik 's avonds nu ook gewoon een beetje met een gerust hart pielen.
Vervolgens ga ik sparen en hoop dan met een maandje of twee een goede set monitoren op te kunnen halen. (hier zou ik zowieso voor moeten sparen dus).

Origineel geplaatst door d.j.conflict
wat een onzin weer vst troep,dat zeggen vaak mensen die er niet mee kunnen werken of hele slechte plugins hebben...

afijn ga voor een beyerdynamic koptelefoon,ik heb zelf de DT770 en das een gesloten model,kost je ongeveer 180 euro maar dan heb je ook wat....beter dan die sennheiser die ik daarvoor gebruikte.....

106864.jpg

Ik bewust keuze gemaakt voor een open systeem zodat de druk op de oren minder is, en zo het risico op gehoor beschadiging wordt verkleint.

Dat het verboden is vinnik lichtelijk overdreven. Ik zou zeggen, dan maak je het jezelf niet makkelijker op.

Maar Fatar gaat sparen voor monitors. Dus komt het allemaal goed. :)

Bij 'wijze van' natuurlijk.
In dezelfde lijn als dat jou 'verboden' is om een subwoover bij je monitoren aan te schaffen.*D

gr. Tom

Zelf wilde ik ook niet aan de monitor speakers, maar nu ik ze heb is de kwaliteit van mijn mix er op vooruit gegaan (nu nog een keer fatsoenlijk zonder ruis opnemen :D)

En inderdaad een sampler is errug handig. Als yamaha's getuige wil ik je natuurlijk adviseren om de Ax000 serie eens te checken.

Voordelen Yamaha Ax000 VS Akai S3000xl:
-meerdere filtertypes;
-minimaal 3 interne FX processors (6 in de A5000) - effecten zijn beter toe te wijzen aan outputs dan met een EB-16;
-meer dan 256 geluiden in het geheugen te stoppen;
-meer dan 32MB geheugen mogelijk;
-veel meer controle over de sample d.m.v. midi cc's;
-startpunt van een sample realtime te veranderen.

Nadelen Yamaha Ax000 VS Akai S3000xl (die zijn er ook! ):

-4 outputs (akai heeft 8 );
-slome SCSI interface;
-menu structuur in het begin erg moeilijk te begrijp voor sommigen, maar het went! ;);

-C-

Nou ik denk dat je ook voor monitors moet gaan. Je hebt nu genoeg geluidsbronnen om mee vooruit te kunnen nu. Die sampler komt er heus wel, ze worden alleen nog maar goedkoper en ze staan vaak genoeg te koop.

Monitors zijn niet zo heel goed te vinden, ik ben zelf ook al 4 maanden opzoek naar goede monitors voor een redelijke prijs en het wil niet echt lukken. ALs je ze ziet: meteen toeslaan.

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Afmixen op koptelefoon is één van de zwaarste verboden in producerland.
Hoe goed die dingen ook zijn, je krijgt niet het juiste beeld. Bovendien klinkt het al snel goed op een koptelefoon
en zou je dus te vroeg met je mix stoppen.

gr. Tom

:okdan:
Het is natuurlijk jou geld fatar,maar wilde dit ff kwijt,ben al blij dat tom er iets van zei,vind het persoonlijk een beetje een verkeerd advies om een goede koptelefoon aan te schaffen om dat als je mix referentie te gebruiken.
Je gaat gewoon heel anders levelen,met een koptelefoon op,het kleurt,en hoe wil je een goede referentie van je bas krijgen?
Trouwens ook wat gezonder voor je oren,om monitoren te kopen.

Origineel geplaatst door trash
[B....Het is natuurlijk jou geld fatar,maar wilde dit ff kwijt,ben al blij dat tom er iets van zei,vind het persoonlijk een beetje een verkeerd advies om een goede koptelefoon aan te schaffen om dat als je mix referentie te gebruiken........[/B]

nogmaals heren, ik geef jullie allemaal wel gelijk. alleen nogmaals is de situatie zo. ik moet toch sparen voor de monitoren, want wil gelijk goede en dat kost tegenwoordig wat. in de tussentijd kan ik wel ff een goede koptelefoon halen en dat als tweede referentie naast me stereo toren gebruiken. het is dus niet zo dat ik de godganze dag nou maar lekker met zo'n ding op ga zitten en het is ook niet zo dat ik die alleen gebruik voor afmixen. ik luister voorlopig ff naar beide. zodra ik genoeg geld heb (maandje of twee), koop ik me een leuk setje actieve speakers.
ik ben ook al bij meerdere mensen geweest die allemaal leuke monitoren hebben en hoor daar het verschil ook en weet dat mijn mix stukken en stukken beter kan, maar der is een begin iig :D verder kan ik de sampler voorlopig ook nog wel ff laten wachten en mocht ik er straks 1tje nemen, dan of een emu e5000 of een yamaha aX000 (wat er wel dik inzit).

zo en nu eerst een bak koffie. heb wel weer genoeg getypd ;)

bedankt en van mij mag ie op:slotje:

Re: Wat is de beste keuze, kijken naar mijn gearlist?

doe nou ni dom & koop gewoon eerst monitors.
het enige waarnaar je luistert in de studio zijn je monitors..
begin gewoon zoals het moet...
bij het begin.

met of zonder emu zal je pc nog steeds blijven crashen

Mee eens met iedereen die voor monitors zijn..
Goede monitors hoeven trouwens niet duur te zijn.
Spirit absolute 2 zijn naar mijn mening niet duur voor de kwaliteit en zo heb je er nog een paar.
Monitors zijn :okdan:

Re: Re: Wat is de beste keuze, kijken naar mijn gearlist?

Re: Re: Wat is de beste keuze, kijken naar mijn gearlist?

Origineel geplaatst door JazzMann
....doe nou ni dom & koop gewoon eerst monitors.....
Doe ik al :D
Origineel geplaatst door JazzMann
....met of zonder emu zal je pc nog steeds blijven crashen.
Nou, wat het punt is, is dat een zooi der dan vanaf kan en dat scheeld weer. Laten we het er maaar ophouden dat de kans minder snel aanwezig is dat door plugins mijn logic crashed.

monitors, goede versterker, koptelefoon (akg/ senheisser of zo), microfoon
heb je jaren plezier van
heb zelf trouwens absolute2 monitors, niet slecht maar zou nu b.v. voor event's gaan

oke ik denk dat ik volgende maand, de volgende op ga halen!
ik zal nog ff vragen of ik gelijk kabels derbij krijg voor xlr op mijn mengert. iig lijken dit me heerlijke monitoren om mee te beginnen.
134027.jpg

ALESIS M1 AKTIV MK2

uhum...uhh.. ik moet nog wel ff mijn vriendin lief aankijken, maar ik denk dat ze wel zo schappelijk is ;)

Back