Welke Clavia te nemen?

iam

Ingeburgerd
Ik ben van plan mijn rhodes piano weg te doen en een Nord Electro 2 stage piano in de plaats te zetten...
Wegens de meer handelbaarheid en meer veelzijdigheid...

Nu weet ik echt nix, maar dan ook nix af van synth's en electronica...
Wie schetst er even voor mij de verschillende Nordlead's?

Ik ben op zoek naar een goed hammondgeluid, rhodes, wurlitzer, etc.
maar ook vette bassen en lekkere leadsounds interesseren me... kortom een goede alrounder van Clavia (wat is de merknaam daar nu precies?:o: )

mijn oog viel op deze...
vanwege het grote keyboard en de sounds die ik zocht...

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-150117.html?sn=c9eb56616a9996765c9a8ef04099107b
150117.jpg

kan er mij iemand wat meer vertellen hierover?
(ik heb de zoekfunctie gebruikt maar verdronk in de threads
;{ )

Alvast bedankt!!
Mvg,

Koen

De merknaam is Clavia en volgens mij ben jij niet op zoek naar een Nordlead, maar naar een Nord Electro...

Dankuwel, dat maakt het al heel wat duidelijker :)

Wat is het verschil dan tussen de Nordlead en de Nord electro?

nee dat had ik nog niet gedaan :)

ben er nogal onverwachts ingedoken in deze ganse verkoop enzo, dat ik daar zelfs nog niet aan gedacht had :o:

De NordLead 2X of 3 zijn Virtuel Analoge (VA) synthesizers, eigenlijk gebaseerd op het ontwerp van de SC Prophet V. Het zijn eigenlijk computers (DSP's) die net doen of ze analoog zijn.
De NordElectro, waarvan zeer snel een nieuwe software update komt (vrij te downloaden!), is een dubbel apparaat, namelijk het Hammond deel is VA, terwijl de rest samples zijn (Rhodes, Wurlies, Clav en piano's) De toetsen zijn gewogen.

Ik zou proberen of je een MicroModular te koop kunt krijgen (nieuw €299) als het je alleen om basjes en leadjes gaat met hooguit twee voices polyfonie.

De dDrum bespeel je met stokjes :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
De NordLead 2X of 3 zijn Virtuel Analoge (VA) synthesizers, eigenlijk gebaseerd op het ontwerp van de SC Prophet V. Het zijn eigenlijk computers (DSP's) die net doen of ze analoog zijn.
De NordElectro, waarvan zeer snel een nieuwe software update komt (vrij te downloaden!), is een dubbel apparaat, namelijk het Hammond deel is VA, terwijl de rest samples zijn (Rhodes, Wurlies, Clav en piano's) De toetsen zijn gewogen.

Ik zou proberen of je een MicroModular te koop kunt krijgen (nieuw €299) als het je alleen om basjes en leadjes gaat met hooguit twee voices polyfonie.

De dDrum bespeel je met stokjes :)

Wout

ik denk toch dat ik voor de nord electro ga...
de samples zijn toch echt overtuigend...

Jammer van de hoge prijs echter!!
Hoeveel gaan deze tweedehands?

Ik hoop mijn rhodes ervoor te kunnen ruilen... (zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=23977)

Ga je spijt van krijgen (wegdoen van de Rhodes, that is)....

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Ga je spijt van krijgen (wegdoen van de Rhodes, that is)....

Grtz,
Jeroen

Ik heb er lang over nagedacht...

Mss krijg ik er ooit wel spijt van, maar ik speel er bijna niet meer op (shame on me)

op korte termijn wil ik iets wat draagbaarder en veelzijdiger is...

En die Nord Electro heeft toch getrouwe sample van de rhodes en andere ::)
(geinteresseerd in de rhodes? ;))

Hoewel ik nogal een fan van Clavia ben, zou ik toch even goed nadenken over de Rhodes.
Ik weet het niet van Belgi-e, met leveranciers en zo, maar waarom neem je aanstaande zaterdag niet even de trein naar Rotterdam, op Centraal overstappen op de stoptrein naar Utrecht, eerste station uitstappen, onder het viaduct door en de eerste straat links langs de spoorbaan lopen en na tien minuutjes vind je Feedback? Daar staat de Electro op zeker, klaar om te bespelen. (Zelf ben ik nog steeds verliefd op de rack versie :)

Wout

Origineel geplaatst door iam
Hoeveel gaan deze tweedehands?

Bijna nooit...
De Electro is vooral zeer populair in de USA.
Er is een zeer actieve mailinglist op Yahoo.

Wout

Ik ben altijd geintereseerd in een Rhodes, maar ja, ik heb er al 2....

Grtz,
Jeroen

lol, btw. die rhodes zou ik van z'n leven niet wegdoen, maarja...
gaat het je dus alleen om piano's en electrische piano's?
anders zou je ook aan een rompler kunnen denken (een motif van yamaha, xp80 van roland, of triton van korg...)

wat wout zegt, die electro's zie je bijna nooit.
suc6 met je keuze

Hoewel ik nogal een fan van Clavia ben, zou ik toch even goed nadenken over de Rhodes.
Ik weet het niet van Belgi-e, met leveranciers en zo, maar waarom neem je aanstaande zaterdag niet even de trein naar Rotterdam, op Centraal overstappen op de stoptrein naar Utrecht, eerste station uitstappen, onder het viaduct door en de eerste straat links langs de spoorbaan lopen en na tien minuutjes vind je Feedback? Daar staat de Electro op zeker, klaar om te bespelen. (Zelf ben ik nog steeds verliefd op de rack versie :)

Wout

Ik denk dat de electro hier ook wel te testen is... (in soundfactory gent, of in midician gent)

de rack versie zie ik niet echt zitten omdat ik dan nog een synth moet hebben die het rack aanstuurd

Wat zijn de concrete verschillen tss de rackversie en de synthversie?

Origineel geplaatst door virkaz
lol, btw. die rhodes zou ik van z'n leven niet wegdoen, maarja...
gaat het je dus alleen om piano's en electrische piano's?
anders zou je ook aan een rompler kunnen denken (een motif van yamaha, xp80 van roland, of triton van korg...)

wat wout zegt, die electro's zie je bijna nooit.
suc6 met je keuze

het gaat me niet gewoon om piano's en e-piano's

het gaat me om getrouwe weergaves van zowel de rhodestypes wurlitzer etc én niet te vergeten de hammond!! (de piano's zijn trouwens gewoon mooi meegenomen :))

ik ben er echt uit dat ik de rhodes wegdoe...
maar vind maar eens een nord electro (laat staan iemand die mijn rhodes ervoor wil inruilen)

op ebay.com heb je wel een paar handelaars die naar europa sturen vanuit de usa maar dan moet ik ook taxen betalen...

Waar in europa is de clavia synth het goedkoopste? land van herkomst?

Wout

Als je toch in Rotterdam overstapt kun je beter op een trein stappen waarbij je uit kunt stappen op Rotterdam-Noord: da's korter met de trein, korter lopen naar de winkel vanaf het station, en de FEEDBACK die daar zit is veel en veel groter... ;-) (in Utrecht hebben ze eigenlijk helemaal niet zoveel staan buiten ROMplers, in Rotterdam echt zo goed al alles)
[edit: okee, ik ben een sukkel die niet kan lezen; zie kGk's post hieronder... :stupid]

En: naast de Nord Electro staan er ook zowel de Promega 2 als 3 van GEM en de Vintagekeys van EMU, volledig vergelijkbare gevallen (om vintagegeluiden na te maken). Dan kun je écht vergelijken, wat absoluut geen overbodige luxe is bij dit soort dingen. Ten eerste zitten er meer geluiden in dan de Rhodes, en de kwaliteit kan per geluidscategorie erg verschillen, en ten tweede is het toetsenbord en hoe de geluiden op je spel (aanslaggevoeligheid en bijbehorden curves) reageren heel erg belangrijk.

Wat betreft verschillende prijzen in verschillende landen trouwens: hou wel rekening met verzendkosten en (vooral) importtarieven. Die kunnen de verschillen soms redelijk rechttrekken (hoewel je nu wel goed kunt profiteren van de lage dollarkoers natuurlijk!).

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Cheimoon
Als je toch in Rotterdam overstapt kun je beter op een trein stappen waarbij je uit kunt stappen op Rotterdam-Noord: da's korter met de trein, korter lopen naar de winkel vanaf het station, en de FEEDBACK die daar zit is veel en veel groter... ;-) (in Utrecht hebben ze eigenlijk helemaal niet zoveel staan buiten ROMplers, in Rotterdam echt zo goed al alles)

En: naast de Nord Electro staan er ook zowel de Promega 2 als 3 van GEM en de Vintagekeys van EMU, volledig vergelijkbare gevallen (om vintagegeluiden na te maken). Dan kun je écht vergelijken, wat absoluut geen overbodige luxe is bij dit soort dingen. Ten eerste zitten er meer geluiden in dan de Rhodes, en de kwaliteit kan per geluidscategorie erg verschillen, en ten tweede is het toetsenbord en hoe de geluiden op je spel (aanslaggevoeligheid en bijbehorden curves) reageren heel erg belangrijk.

Wat betreft verschillende prijzen in verschillende landen trouwens: hou wel rekening met verzendkosten en (vooral) importtarieven. Die kunnen de verschillen soms redelijk rechttrekken (hoewel je nu wel goed kunt profiteren van de lage dollarkoers natuurlijk!).

beetje off-topic, maar wout heeft het ook over Feedback Rotterdam: eerste station van die stoptrein naar Utrecht is Rotterdam-noord ;) (maar ik dacht eerst ook dat ie het over Utrecht had dus dat geeft niet :P)
maar die kerel woont in België, en om dan helemaal naar rotterdam te komen...

Back