Solina Strings vs. Eminent Unique?

Allereerst moet je een Smallstone phaser kopen ;)

...

Daar krijg je namelijk dat te gekke space geluid van Jarre bij. Het laatste nummer met die sound van Equinoxe is geloof ik niet de 310. Wel bijvoorbeeld Equinoxe 4 of Oxygene 2, Oxygene 13 etc.

De handleiding kan je van Per Kristian's website downloaden maar ik kan niet zo gauw de link vinden.

Per Kristian's website: http://home.online.no/~per-kr/

Is één smallstone niet genoeg dan :D

Overigens....de phaser in de Indigo II komt ook heel errug dicht in de buurt van de smallstone.
Maar bedankt voor de link...kga effe speuren :okdan:

Heb um al binnen.....heeeeeeel erruug bedankjewel....:mega: :okdan: :biertje: :halleluja :doei:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ZmokE
Ik heb al een hele tijd dat ding (de 310 dus) staan. Heb er echter nog weinig mee geexperimenteerd.
Zou iemand met wat tips kunnen geven hoe ik hem moet instellen op de Jarresound?
En het laatste nummer van de Equinoxe cd, is dat ook de eminent?
Dat vind ik ook een waanzinnig geluid....zou het daar ook wel van willen weten.
Of of....een manual...wie heeft er een manual :D

Ben ik misschien wat flauw als ik zeg. Dat kun je toch met je oren doen. Instellen op Jarresound? Zit je in een Jarre coverband? Lekker achter dat mooie ding gaan zitten en experimenteer wat. Lijkt mij.

mmm op marktplaats staat sinds gisteren een solina string ensemble voor 150 euro..
ik dacht ik zeg het even*D

Origineel geplaatst door astronaut
Ben ik misschien wat flauw als ik zeg. Dat kun je toch met je oren doen. Instellen op Jarresound? Zit je in een Jarre coverband? Lekker achter dat mooie ding gaan zitten en experimenteer wat. Lijkt mij.

Nee daar heb je wel gelijk in....maar ben nogal lui van nature :gaap:
En naar mijn idee zitten er meerdere sounds in die wat op de Jarresounds trekken.
En nee...zit niet in een Jarre coverband....iets wat me echter wel gaaf zou lijken.
Maar ja...zoveel synthioten zitten er niet in mijn buurt...

Ik ga binnen 2 maanden naar zeeland verhuizen...een spacebandje oprichten zie ik wel zitten hoor :)

Solina String Ensemble voor 150 is wel een nette prijs. Ik heb voor de mijne 200 euri betaald en het ding is helemaal goed. Dus ik denk dat je er niet meer dan 200 voor moet uitgeven ofzo.

Ik ben ook bezig een synth bandje op te richten! Met wat Jarre covers enzo. Het punt is, hier in omgeving Zwolle kan ik gewoon NIEMAND vinden die wil meespelen. ;{ Ik heb wel een eventuele bassist en drummer, maar nu nog een extra toetsenist(e) / gitarist(e) en zanger(es).

Mijn Solina Strings was van de 1e eigenaar (incl. originele koffer) en kon hem meenemen voor 100 piek (toen nog).
Hij vertelde me nog dat ze toen in Bodegraven ze niet aan de straatstenen kwijt konden en dat ze allemaal opgestapeld stonden.
Zal hem never nooit wegdoen want het heeft zo'n specifiek geluid.
De 310 klinkt wel iets anders maar heeft toch wel wat weg van de Solina Strings vind ik.
Vergis je trouwens niet in het gewicht want hij weegt behoorlijk.

ben zelf altijd een solinafan geweest. (string2X, stringsynthesizer en jawel ook nu een solinaorgel)
ken het type van jean niet, wel weet ik dat mijn orgel heel anders klinkt dan de stringdingen ( de nieuwere waren trouwens stereo uit!). de sound is zo typisch transistor en dat op een manier waar volgens mij niet veel andere transistors aan kunnen tippen. sorry dat ik het niet echt beter kan beschrijven.
niet te vergelijken met gem's of riha's .

RIHA's, ja, maar dan noem je ook wat.

(heb er zelf een gehad, het enige interessante geluid was Diapason '16) en vraag me niet hoe ze het effect met het laatste zilveren knopje hebben gedaan zodat je een soort (monofone envelope) piano/gitaar-achtig ding kreeg.

Wel lekker de chorus en reverb open, anders was 't ook niet echt te verteren.

The eagle has landed...

Toch maar even melden dat ik m'n eigen Eminent Theatre 310 Unique zojuist uit de boedelbak heb gesleurd.
Ik kon het toch niet laten... gelukkig kon ik nog een plekje vrijmaken! :D

Wat een mooie bak 8~ (als je tenminste van donkerbruin hout en lampjes en knopjes en schuifjes houdt).

Hanz,

Gefeliciteerd.

Jammer genoeg voor mij zat het er niet in. Is echt een te groot ding. Crumar Trilogy past al nauwelijks in mijn kamer. Is het sjouwen dus gelukt!?

Grt, Astro.

Sjouwen is inderdaad gelukt, Jarre-zij-dank waren de vorige eigenaren (tegen kostprijs) bereid het ding te komen bezorgen.
Dus even met z'n 3en getild, en dan valt 70 kilo heus wel mee. Als je niet verder hoeft dan 8 meter...
Ik bemerkte zelfs dat die fijne mensen van Eminent zo vriendelijk waren geweest handvaten (!) achterin in de kast te figuurzagen.

Nou heb ik nog twee vragen voor de echte treinspotters onder ons.

1) Waarvoor is de bovenkant in vredesnaam uitgevoerd als klep, compleet met scharnieren?
Ik bedoel, ik verwacht niet met enige regelmaat onder de motorkap te moeten wezen ('t is toch geen Yamaha CS-80! :D)

2) Het grijze knopje 'VIBRA' (hmmm... :P) doet niet iets wat ik zo 1 2 3 kan bemerken.
De handleiding is ook al erg vaag op dat punt.
Nou is dat niet zo erg, dat ligt denk ik aan de beperktheden van dit soort orgel.
Ik bedoel: het verschil tussen de tabs 'trumpet' en 'string' is ook niet bepaald wereldschokkend... ;)
Maar aangezien het orgel vrijwel 100% is, kan ik me niet voorstellen dat het kapot is.
Dus: wie weet wat genoemd knopje eigenlijk behoort te doen?

Heb inmiddels de handleiding compleet doorgenomen en alles eens lekker geprobeerd.
Wat een heerlijk geluid. Laat ik het zo zeggen: een hernia heb ik er graag voor over...
Gelukkig woon ik daarbij naast een fysio-praktijk. Hoef ik niet ver te kruipen! :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Ik bemerkte zelfs dat die fijne mensen van Eminent zo vriendelijk waren geweest handvaten (!) achterin in de kast te figuurzagen.

Ja, dat wisten de 310 eigenaren hiero al. Anders was het tillen toen ik hem kocht heel wat anders gegaan. ;)

Ik heb de mijne in Breda opgehaald, en ik had mijn ouders MPV geleend, en dat ding er dus met z'n drieën ingezet (uiteraard eerst de banken uit de auto gehaald thuis voordat we erna toe gingen).

1) Waarvoor is de bovenkant in vredesnaam uitgevoerd als klep, compleet met scharnieren?
Ik bedoel, ik verwacht niet met enige regelmaat onder de motorkap te moeten wezen ('t is toch geen Yamaha CS-80! :D)

Dunno. Ik vond het wel cool. :D Misschien kunnen technici dan makkelijker bij bepaalde onderdelen?

2) Het grijze knopje 'VIBRA' (hmmm... :P) doet niet iets wat ik zo 1 2 3 kan bemerken.

Mmm, kan ik zo even niet zeggen. Ik weet wel dat sommige knoppen het niet bij mij doen, en het aan/uit lampje ook niet, en ook het volumepedaal niet. Moet ik maar eens langs een orgelbouwer om dat na te laten kijken. Misschien stof ofzoiets, ik hoop niet dat het te duur wordt. Maar goed, het string gedeelte doet het, en daar gaat het om. ;)

Waar heb je die 310 vandaan? Er staat er ééntje voor 35 euro op marktplaats. (darn, ik heb er 150 voor uitgegeven, en zoals eerder gezegd doen sommige dingen het niet! :( )

150?? Dan had je een koopje!!
Kijk hier maar eens.
BTW...ik heb 75 Gulden betaald!

Zie het nu pas!!!

Hij verkoopt er geen....hij zoekt er één!!
En wil daar 500 Euri voor geven :{
Hmmmm...eerst een sampler voor 500 kopen...de eminent samplen...en dan verkopen :D

Dat is het punt: die Eminents zijn goud waard in het buitenland, vooral bij Jarre fans ;)

Alleen: mensen, nu geen handeltje beginnen! Er moeten hier nog Eminents over zijn ;) Ik wil nog een Eminent kopen (ja ik heb ruimte!). Deze moet echt punt gaaf zijn, niks mis mee, ook geen beschadigigen in de behuizing. Daar wil ik ook maximaal 150 euro voor uitgeven. Die nu op marktplaats staat is een beetje te ver weg voor mij.

Back