Solina Strings vs. Eminent Unique?

Origineel geplaatst door Orabidoo
Ah joh :)

Maar ik heb in ieder geval tot nu toe nog geen één goede gecreeërde patch/geluid gehoord dat ook maar in de buurt komt van de string sound van de 310 unique. Op de Jarre forums hebben ze ook al meerdere pogingen gedaan, maar ik vind het nergens op lijken.

Het enige wat echt dichtbij blijft is gewoon samplen, maar ook ik hou liever van the real thing. ;)

Ik heb ooit eens getracht een Solina/Eminent string te bouwen op mijn Supernova II. Als je de sound hoort denk je dat 'm dat wel eens zou kunnen zijn maar als je er een minuutje mee gespeeld hebt dan klinkt ie toch wel erg nep ;)

Op http://www.hollowsun.com/ staat een setje samples van de 310 die je zo in een Akai S5000 kunt laden, maar de losse .WAVs zijn ook te gebruiken als je een sampler hebt die ze kan importeren.

Neuj.....ik kan geen string in me 1080 vinden die op een string van me 310 lijkt.
Los van elkaar denk je inderdaad dat het wat is...maar naast elkaar is het toch net effe wat anders....
De 1080 phaser lijkt ook niet echt op de Smallstone....de phaser van de Indigo II daarintegen wel.

Wat ik bedoel te zeggen is als je de rate, resonance en depth van de (JV1080) phaser een beetje goed insteld, je met een string-patch door die phaser een heel eind komt...zeker in een mix...

Misschien wel....maar toch.........
Als groot fan van JMJ heb ik in het verleden heel wat zitten muggelen met de 1080 om dé Jarresound te krijgen. Met de aanschaf van de Smallstone kwam ik wat dichterbij, maar toen de Eminent éénmaal was binnen getakeld was had ik het pas echt voor elkaar.
't Kan aan mijn oren liggen, maar ik vind die twee toch echt iets unique's :D
Ik weet zeker als een andere synthist een nummer op de markt brengt met een 310 en een Smallstone Jarre een beroep gaat doen op zun copyright 8o)

Origineel geplaatst door ZmokE
Ik weet zeker als een andere synthist een nummer op de markt brengt met een 310 en een Smallstone Jarre een beroep gaat doen op zun copyright 8o)

Nog geen last van gehad *klopt 3 maal op een houten tafel* ;)

Origineel geplaatst door Marcel D
Nog geen last van gehad *klopt 3 maal op een houten tafel* ;)

Dat komt doordat je je handen voor je ogen hebt 8o)

Origineel geplaatst door Marcel D
Ik heb ooit eens getracht een Solina/Eminent string te bouwen op mijn Supernova II. Als je de sound hoort denk je dat 'm dat wel eens zou kunnen zijn maar als je er een minuutje mee gespeeld hebt dan klinkt ie toch wel erg nep ;)

Op http://www.hollowsun.com/ staat een setje samples van de 310 die je zo in een Akai S5000 kunt laden, maar de losse .WAVs zijn ook te gebruiken als je een sampler hebt die ze kan importeren.

Nog effe wat... ik zie van alles, maar geen 310 samples...:confused:

[edit] OKee ik zie ze al, wie kijkt nou onder "donations" :)

Laatst gewijzigd:
Ik zie dat er meer samples op de website zijn gekomen. Laatste keer dat ik er was waren er nog maar van een paar synthesizers. Stoer! :okdan:

Deze samples kan je dus voor alles gebruiken, van fruityloops etc. tot je Akai S5000 begrijp ik. Maar kan het ook op een Akai S1/2/3000??

En om het plaatje compleet te maken heb ik hier (voor diegenen die het nog niet hadden) samples van dé Minipops.....Ook een Jarre Trademark......ook geschikt voor Fruity..

Attachments

• minipops.zip
    367,1 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door Hanz
Nou ja, dat heeft ook z'n charme... ben mezelf nu aan het leren hoe ik die baspedalen moet gebruiken. :)
Stom vraagje: moet dat met 1 voet? Of mag je smokkelen voor de 'hoge' C? :confused:
Een Eminent als "my first organ" - je kunt het slechter treffen!

Eigenlijk heb je maar één voet voor je pedalen: onder je rechtervoet hoort namelijk je zwelpedaal! En met één octaaf aan pedalen heb je aan één voet eigenlijk ook wel genoeg; maar ik denk niet dat de pedaalpolitie je een proces aan zal doen als je met twee voeten voetbast. En het gaat sowieso een stuk sneller, zeker als je meer dan alleen de hoge C (de hoge c? Op baspedalen?) speelt met rechts. :)

Hay

Ik heb pas een Eminent solina gekocht(die van marktplaats) 200,--, alleen voor de strijkers

ik zag hem ook op het forum maar toen had ik hem al

ik was wel omder de indruk van de mooie volle klank, en bovenin lekker helder niet te scherp

en de schemas zaten achterin,met een zakje reservezekeringen.

de jarre sound probeer ik ook een beetje te maken met effekten ,maar het is het nog niet

maar ik heb al gelezen in de thread dat het toch niet hetzelfde is.

kleine vraag, wat voor pedaal voor de demper(sustain) kan ik gebruiken

ik heb een normaal (Roland) pedaal gebruikt maar die werkt niet zoals het hoort.

Greetz Turtel

HAHAHAHA

ik ben bezig met het namaken van de eminent310 met mijn Yamaha H7 orgel.... En ik kom dus dichter in de buurt dan ik had gedacht!!!!:eureka: :eureka:

ik gooi er daarna in fruityloops een dubbele phaser overheen...tja heb de echte niet...fruityphaser en classic phaser..reverbration en crossdelay....
voorbeeld:

eerst kaal, daarna fruity reverb en fruitycrossdelay, daarna dubbele phaser.

NAH! niet slecht toch???????

Attachments

• yamaha hs7 - eminen310.mp3
    799,2 KB · Bekeken: 112
Dat klinkt inderdaad èrg lekker! :)
Heeft een iets ander karakter dan de Solina Strings, maar wel de 'wobbel' (sorry, geen idee hoe ik het anders moet uitdrukken) die je mist in veel emulaties.

Probeer ook eens de Phaser uit Tracktion (gratis!)... die klinkt écht heel goed als Smallstone cloon!

daar kan je neit meer gratis voor registreren...volgens mij....
Hoe kom ik er dan aan? en is het gewoon een dll die ik ook in fl kan gebruiken???

ik hoef dus alleen de plugin te hebben:)
ZOu er erg blij mee zijn!!

Hierbij nog een betere poging...alleen mist deze iets de diepte..

Attachments

• eminent310 - yamaha hs7.mp3
    900,8 KB · Bekeken: 126
Origineel geplaatst door Unic
Jeetje, Jarre haalt het uit een orgel..... een eminent........

............
............

Je zus !

Ik, toch wel orgel minded met mijn Yamaha HS7, wist dat niet... Ik heb er ruimte voor!! hahaha

En dan nog gewoon een orgel, oer-Hollandsch uit Bodegraven! Dat je 't weet...

Back