E-mu MP-7 vs. XL-7

Ik heb ondertussen gemerkt dat de PX-7 verkocht is bij Thomann. Dus wordt het de MP-7.

Vroeger had ik helemaal geen oor voor hiphop maar blijkt nu dat ik de niet commerciele hiphop eigenlijk wel goed vind. Wie weet ga ik ook met dat soort muziek experimenteren dus.

Vanmorgen de MP-7 besteld :). Ook een mail gezonden naar die dame van Creative die de roms verkoopt, maar ze is nu met verlof tot maandag zo blijkt.

Zitten eigenlijk ook preset patterns in die soundROM's? Ik vind het steeds leuk om daar es naar te horen en de goeie ideeën te kopieren en eventueel editen naar m'n eigen patterns.

Origineel geplaatst door Steven V
Ik heb ondertussen gemerkt dat de PX-7 verkocht is bij Thomann. Dus wordt het de MP-7.

Vroeger had ik helemaal geen oor voor hiphop maar blijkt nu dat ik de niet commerciele hiphop eigenlijk wel goed vind. Wie weet ga ik ook met dat soort muziek experimenteren dus.

't is niet omdat het een hiphop soundset is, dat je er alleen hip hop mee kan maken. je kan kan echt ver gaan in zelf geluiden maken op die doosjes.

Kan iemand me vertellen of er in de optionele ROM's ook preset patterns en/of songs zitten?

de preset patterns zitten niet in de roms zelf... ik geloof dat je ze wel evt. kan dlden, maar dan moet je ze nog wel aanpassen aan je eigen configuratie (alle sounds goedzetten enzo)
wel zit er bij elke preset een "audition" riedeltje en is er ook nog een "beats" funktie die ik nooit heb gebruikt en waar ik dan ook niks van weet... schijnt iets demo-achtigs te zijn.

inderdaad geen patterns in de roms.
je kan patterns downloaden in de file section van de xl7 yahoogroup.

als je 't mij vraagt: '<'- en '>'- knopjes indrukken bij het opstarten en dan initialize user data kiezen. kan je beginnen met een schone lei en heb je veel plaats om zelf patterns te maken :)
maar da's het omgekeerde natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
Oké erg bedankt!

Ik ga toch maar even luisteren naar die preset pattens in de MP-7, want van hiphop heb ik geen één schelletje kaas gegeten :D . Lijkt me wel leuk om es een andere stijl te proberen eigenlijk. En als het mij toch niet bevalt, kan ik de handel nog altijd resetten.

Ik heb ergens gelezen dat versie 2.0 van het OS via midi geÏnstalleerd moet worden, de USB aansluiting zou hiervoor niet werken...

Kan wel zijn dat die gast de 1.0 versie van E-Loader gebruikte i.p.v. versie 1.1.

Is het dus mogelijk om met usb een nieuw OS te installeren? Zoniet zijn die gamepoort/midi kabeltjes nog vrij gemakkelijk verkrijgbaar?

Je kunt het OS alleen via MIDI update'n. Ook al heb je versie 1.1.

Die kabeltjes zijn zwaar k*t. Kijk dan voor zo'n simpel USB gevalletje. Die heb je ook voor een paar tientjes. Die kabels kosten ook gauw zo'n 15 euro. Als je zo'n kabel wil zul je waarschijnlijk naar een PC boer moeten.

Heb je enig idee welk model ik zou moeten kiezen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, gezocht op google, gekeken bij midiman (daar was de goedkoopste 50 dollar maar nog te veel features).

lLiefst niet te duur natuurlijk (lees het goedkoopste) want voor wat anders dan audio opnemen gebruik ik mijn pc toch niet. En bovendien zit ik krap bij kas met de aankoop van die EMU (ben student vandaar).

Ga naar Feedback.nl

Klik bovenaan op Multimedia

Dan aan linkerzijde op Hardware

Kies Midi uit het pull-down menu aan de rechterkant

Zie daar:

1) De kabel waar jij het over had, van DAP voor 11,59
2) Een ESI RoMIO USB voor 45,-
3) Of een M Audio Midisport Uno USB voor eveneens 45,-

Keuze zat!

Weet iemand soms een apparaat om mijn MP-7 te syncen met het geluid van m'n draaitafels?

Ik zoek dus een toestel die een midi time clock signaal uitzendt, en waarmee je de bpm kunt 'tappen', kunt 'BPM-benden' en de bpm manueel kunt wijzigen (via knoppen of iets dergelijks). Een nauwkeurigheid van 0.1 BPM zou vereist zijn (d.w.z. je kunt de bpm aanpassen in stappen van 0.1, de tap functie moet zo nauwkeurig niet zijn).

Ik had zelf gedacht aan de Redsound Micro Sync. Spijtig genoeg is dit apparaat niet meer te koop omdat Redsound de productie ervan vorig jaar stil legde. Bestaat er een alternatief hiervoor? De Micro Sync heeft een audio input waarvan het de BPM berekend, dit heb ik helemaal NIET nodig. Gewoon een apparaat dus dat midi time clock uitzend.

Alvast bedankt.

Net m'n MP7 binnen gekregen :D .

Machtig apparaat is m'n eerste indruk.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben van Thomann; Dinsdag verzonden en donderdag al in België...

Ik ben heel erg benieuwd of bij jou de S/PDIF output ook zwakker is dan het analoge signaal. Laat even weten a.u.b., and have fun!

:dj:

Back