E-mu MP-7 vs. XL-7

Origineel geplaatst door Steven V
Wat bedoel je hiermee?? Dat Creative nu de E-Mu soundROMs gaat produceren?

dat we niet weten wat er komt, maar dat er zeker e-mu producten voor pc komen ism creative labs, waarvan de elders op dit forum vernoemde emulator x een voorbeeld is.
wat niet betekent dat de hardware stopgezet wordt, maar dat wel kan betekenen natuurlijk.

de command stations zijn in prijs gehalveerd, in de vs heb je een nieuwe xx7 voor $499... de roms zijn in superafslag en gaan snel de deur uit, sommige zijn al uitverkocht. er was de laatste jaren al weinig ontwikkeling in het e-mukamp. ze kunnen niet op dezelfde formule blijven doorborduren in een hardwaremarkt die naar men zegt op de rand van de afgrond hangt omdat er zoveel mensen op software overschakelen. wie gaat nog voor een e-mu synthmodule betalen als hij er al een andere vergelijkbare heeft, waar hij roms voor kan kopen om 'de andere erbij te steken', of als hij er nog een sequencer + uitbreidingsmogelijkheden kan bijkrijgen zoals in de xx7's? ook hun 'nieuwe' reeks samplers is al jaren niet meer veel veranderd.

met dat alles in gedachten is het in mijn ogen net reden te meer om een command station te kopen. ze zijn nu echt spotgoedkoop voor wat je er in ruil voor krijgt, en support is er voorlopig nog altijd. en dan nog... de meeste synths die ik heb zijn 'discontinued', en dat heeft me nooit belet er veel plezier aan te hebben :D *touches wood*

ik hoop dat e-mu hardware blijft maken en ondersteunen, maar wat de toekomst brengt, is vaag. wat we wel weten, is dat je nu een nieuwe command station kan scoren voor de helft van de vroegere prijs, die met drie tamelijk goedkope roms uitbreidbaar is waardoor je zelfs dan nog niet aan de oude prijs komt. als je't mij vraagt heb je die extra roms niet nodig, aangezien je met de basisinstrumenten al oneindig veel patches kan bouwen, maar als je graag bread and butter sounds hebt, ligt de kans voor het grijpen.

Bedankt.

Bij mijn dealer in België kan ik hem alvast niet meer kopen (Soundfactory); ze zeggen dat er niks meer verkrijgbaar is... snotter snotter.

Op de site van Feedback staat er een XL-7 voor 800 Euro. Is dit een eerlijke prijs (lijkt me niet want in USA voor de helft van de prijs... en Feedback zou Feedback niet zijn als ze dingen goedkoop weggeven heb ik me laten vertellen).

je lijkt gelijk te hebben... heb net ff de duitse zaken gecheckt en kwam nergens meer een commandstation tegen behalve bij thomann ... stukje goedkoper als feedback ook...
misschien handig om eens bij emu zelf te informeren of bij een amerikaanse zaak te kopen? zal vast nog goedkoper zijn maar wel wat meer moeite/wachttijd ed
succes ermee!

Bedankt.

Bij mijn dealer in België kan ik hem alvast niet meer kopen (Soundfactory); ze zeggen dat er niks meer verkrijgbaar is... snotter snotter.

Op de site van Feedback staat er een XL-7 voor 800 Euro. Is dit een eerlijke prijs (lijkt me niet want in USA voor de helft van de prijs... en Feedback zou Feedback niet zijn als ze dingen goedkoop weggeven heb ik me laten vertellen).

http://www.thomann.de

635 euro of zo. 8 euro port.

Mensen die jou verteld hebben dat Feedback duur is (dat maak ik op uit je tekst) kletsen uit hun nek. Bij Feedback kun je prima zaken doen en bij Thomann moet je het doen met de prijs die er staat.

Volgens mij heb ik de laatste E-mu die er bij Feedback voorradig was. En die heb ik voor een hele mooie prijs! Voor het verschil met Thomann ga ik zeker niet "vreemd" met een Duitser ;)

Houd er namelijk ook eens rekening mee dat je apparaat kapot kan gaan. Dat wordt dan op je eigen verantwoordelijkheid een retourtje - way deep - Duitsland in voor je apparaat.

Daarnaast wilde ik ook nog eens liever de XL i.p.v. de MP. Thomann heeft alleen MP's. Tel daar een XL bord bij en je bent al duurder uit. Dus denk daar ook even over na. Welk board wil je?

Ik had graag de XL gehad ook ja, voor de sounds. Bij Thomann hebben ze enkel MP's inderdaad en ook een PX. Nu heeft de PX drumsounds, maar heeft deze dan werkelijk geen enkele baslijn, syntgeluiden, effectgeluiden,... of kun je die ook helemaal zelf synthetiseren?

Ik had dus gaarne een XL-rommetje erbij gehad.

Ik woon in België, zal waarschijnlijk wat duurder zijn die portkosten.

En als er wat aan mankeert, kan ik dat niet (tegen betaling eventueel) de e-mu bij een andere emu dealer laten herstellen?

Dit kwam uit de bus toen ik naar EMU mailde deze morgen:

Dear Steven,

Unfortunately the Product is only sold at the stores. So you will have
to check all the Music Stores if they have one available. You can try
Thomann in Germany, maybe they can help.

www.thomann.de

www.Musicstorekoeln.de

For further assistance, please don't hesitate to contact me.

Best Regards,

Norman Van Geerke
Technical Support
E-MU Systems
+353 1 433 3205

Musicstorekoeln verkoopt niks meer van EMU helaas.

Kijk ik kan eventueel wel de PX gaan halen, met een extra rommetje erbij dan. kom ik ook aan de prijs van 800 euro.

Welke rom zou de beste keus zijn om house, tech-house, groove, garage te maken?

Technosynth?

Beatgarden? Deze heeft hoofdzakelijk drums aan boord dacht ik? Of is dat niet zo?

ik zou er snel 1 aanschaffen als ik jou was... je ziet ze nooit tweedehands... kan een paar redenen hebben:

1/ ze zijn erg slecht verkocht (er zijn er niet zoveel)
2/ de huidige eigenaren laten 'm liever staan dan 'm voor 4 keer zo weinig te verkopen (wegens afbraakprijzen in de winkels)
of:
3/ het is zo'n vette bak, dat als je'm eenmaal hebt je'm niet meer kwijt wilt (das in mijn geval zo!)

het beste ermee :okdan:

Vintage Collection of X-Lead V2 (de XL dus). Tenminste, als je dance georiënteerd bent.

Verder kun je de Roms wel direct via E-mu kopen. Dat scheelt sowieso aardig wat Euri. Zie DEZE thread.

Als ik moest kiezen tussen de MP of de PX, dan zou ik voor de MP gaan (in combinatie met de XL rom). De MP heeft ook de nodige drums (net als de XL), maar ook hele vette bassen volgens menigeen.

Hmm ja, maar heeft die MP-7 niet hoofdzakelijk Hiphop sounds aan boord? Daar ben ik naar mijn mening dan niet zoveel mee als ik House ga maken. Of heb ik het verkeerd?

Overigens, bedankt voor jullie bijdragen alvast; tis een big help.

ik zou trouwens die px links laten liggen... hij ziet er wel het minst lelijk uit maar als je de demo's bij emu op de site moet geloven, zitten er alleen jazzy/rocky akoestische drumgeluiden in...
de mp (mo phatt-rom) heeft volgens mij de vetste bassen van alle emu-roms. alleen daarvoor istie al bruikbaar, voor de rest kan ik je de proteus pop collection rom aanbevelen... heeft de grootste varieteit aan geluiden, waaronder vette drums en synthsounds... ik heb zelf de technosynth rom... ook een goeie keus maar qua hoeveelheid verschillende geluiden een beetje een tegenvaller, dan is de x-lead rom een stuk veelzijdiger en ook "techno" ;).
beat garden moet ik nog eens goed uitchecken... wel eens vluchtig gehoord en lijkt me zeker een mooie aanvulling op basisgeluiden, maar of't een interessante keus is voor de muziek die jij maakt weet ik niet.

edit: ik zie dat ik een beetje laat ben met deze reaktie... moet ook eigenlijk niet forummen terwijl ik aan't koken ben :)

Oké dan wordt het dus waarschijnlijk de MP-7 met XLead V2 rom.

Heeft iemand ervaring met Thomann? Ik woon in België hopelijk is dat geen probleem? 8 euro portkosten, dat lijkt me erg weinig eigenlijk. Een meevaller.

Kijk even bij Thomann, klik op België en dan houden ze daar rekening mee bij het berekenen.

Ik heb één keer iets bij hen gekocht (een rack voor een 01v en rack-oren) en dat kwam keurig op tijd, goed verpakt en zonder enig probleem.

De X-Lead v2 zou ik rechtstreeks bij E-mu kopen.

Het Belgische vlaggetje staat er niet bij helaas. Ik heb ze een mail gestuurd.

Ik heb ondertussen een mail gehad van Feedback dat ze geen E-MU's meer hebben.

En die rom was ik al van plan te kopen bij E-MU zelf :)

Oké dan wordt het dus waarschijnlijk de MP-7 met XLead V2 rom.

Heeft iemand ervaring met Thomann? Ik woon in België hopelijk is dat geen probleem? 8 euro portkosten, dat lijkt me erg weinig eigenlijk. Een meevaller.

ik heb daar net voor bijna 30 kilo spullen besteld en de forfaitaire verzendkosten naar belgië zijn 8 euro, hoeveel of hoe weinig je ook koopt. dat zie je ook als je hier op de site kijkt. en wat de produkten zelf betreft, met dat belgisch vlaggetje dat er niet bij staat... bij mij hebben ze gewoon de duitse prijzen gerekend.

inderdaad niet veel verzendkosten, maar dat is niet anders als je bv vinyl bestelt in duitsland. ik koop meestal veel platen en dus veel gewicht, en betaal altijd 'pauschal versandkosten' van 7 euro en een beetje.

Ik heb gehoord van mijn dealer dat E)MU ermee gaat stoppen; ze gaan alleen nog computer interfaces maken....

Weet iemand hier iets meer over?

Het volgende stukje van de Yahoo! group m.b.t. de Command Station zegt genoeg (laatste alinea), daarnaast schijnt de gehele "E-mu hardware staff" er na de overname uitgeknikkerd te zijn:

- Just because Emu is (possibly) no longer making XX-7's, doesn't mean you
shouldn't get one. They still work just the same as they did last year,
and all warrenties will be honored still of course.

- There's no huge outstanding bugs that need to be addressed before the
machine does what it claims to. Yeah, there's a few things we may wish
were better, but Aaron has already said he can still do OS updates
regardless. Will it happen? Well... that's not for me to say.

- Keep in mind that this isn't Emu's fault at all. It's the decisions of
a parent company that's forcing them to do all of this. I know through
past conversations with the MI engineers there that they had a LOT of cool
ideas they were planning on going forward with. Sadly, it's not their
choice anymore, it's all in Creative's court now.

Oké erg bedankt!

Ik begin nu wel te twijfelen, als ik voor de MP-7 ga i.p.v. de XP-7, welke het de beste keus zou zijn voor dance; meer bepaald House en Tech-house . Ik ga er wel nog een X-Lead ROM bijkopen, maar het zou natuurlijk jammer zijn als ik met de sounds op de ROM van de MP-7 bijvoorbeeld niks zou zijn.

Ik had zeker graag percussieinstrumenten gehad; conga's, bongo's, dat soort instrumenten. Plus vette kickdrum en ook gaarne knapperige snares. Zijn die ook aanwezig op de MO-Phatt ROM?

Tja... ik kan niet voor je bepalen wat jij lekkere klanken vindt. Ik twijfelde erg tussen de XL en de MP. Als je een MP hebt met een XL bord, dan heb je sowieso al stapels drum sounds. Bij die andere heb je alleen maar drums.

Als ik moest kiezen dan sowieso de MP. Bij Hip Hop achtige tracks gaat het met name om vette beats (bass + drums).

Daarnaast heb je dan nog twee slots over voor nog twee Roms. Stel je neemt de Vintage en de Pop, dan heb je naast nog veeeeeel meer sounds ook nog veeeeeeeel meer drums ;)

Origineel geplaatst door D-mike-E
Het volgende stukje van de Yahoo! group m.b.t. de Command Station zegt genoeg (laatste alinea), daarnaast schijnt de gehele "E-mu hardware staff" er na de overname uitgeknikkerd te zijn:
...snip...

dat stukje zijn speculaties van de list owner, die niet voor e-mu werkt (hoewel hij software v2.0 gebetatest heeft). dit zegt emu zelf over de toekomst, en het klinkt niet al te hoopvol voor nieuwe ontwikkelingen op hardwaregebied:

"E-MU will continue to sell, support and service our legacy products
inclusive of Proteus Modules, Keyboards, Command Stations,. Rom
Upgrades and Sound Libraries. Some of these products are available
in limited supply through our network of dealers worldwide and will
eventually phase out."

nog niet gedaan dus, maar toch bijna...

Back