Origineel geplaatst door Steven V
Wat bedoel je hiermee?? Dat Creative nu de E-Mu soundROMs gaat produceren?
dat we niet weten wat er komt, maar dat er zeker e-mu producten voor pc komen ism creative labs, waarvan de elders op dit forum vernoemde emulator x een voorbeeld is.
wat niet betekent dat de hardware stopgezet wordt, maar dat wel kan betekenen natuurlijk.
de command stations zijn in prijs gehalveerd, in de vs heb je een nieuwe xx7 voor $499... de roms zijn in superafslag en gaan snel de deur uit, sommige zijn al uitverkocht. er was de laatste jaren al weinig ontwikkeling in het e-mukamp. ze kunnen niet op dezelfde formule blijven doorborduren in een hardwaremarkt die naar men zegt op de rand van de afgrond hangt omdat er zoveel mensen op software overschakelen. wie gaat nog voor een e-mu synthmodule betalen als hij er al een andere vergelijkbare heeft, waar hij roms voor kan kopen om 'de andere erbij te steken', of als hij er nog een sequencer + uitbreidingsmogelijkheden kan bijkrijgen zoals in de xx7's? ook hun 'nieuwe' reeks samplers is al jaren niet meer veel veranderd.
met dat alles in gedachten is het in mijn ogen net reden te meer om een command station te kopen. ze zijn nu echt spotgoedkoop voor wat je er in ruil voor krijgt, en support is er voorlopig nog altijd. en dan nog... de meeste synths die ik heb zijn 'discontinued', en dat heeft me nooit belet er veel plezier aan te hebben
*touches wood*ik hoop dat e-mu hardware blijft maken en ondersteunen, maar wat de toekomst brengt, is vaag. wat we wel weten, is dat je nu een nieuwe command station kan scoren voor de helft van de vroegere prijs, die met drie tamelijk goedkope roms uitbreidbaar is waardoor je zelfs dan nog niet aan de oude prijs komt. als je't mij vraagt heb je die extra roms niet nodig, aangezien je met de basisinstrumenten al oneindig veel patches kan bouwen, maar als je graag bread and butter sounds hebt, ligt de kans voor het grijpen.