Alpha Juno test mode (service manual)

OnAcid

Slager van Schiedam
Ik ben op zoek naar de toetsencombi om in de alpha juno test mode te komen.
Service manual zou ook erg handig zijn. :)

heb het geweten.. stond ergens in zo'n alpha juno group op Yahoo denk ik.. Maar ik geraak momenteel niet op de yahoo groepen vanwege een of andere fout.

Zal morgen nog es proberen als niemand het heeft

Ik heb een alpha juno met een kapotte stem (waarschijnlijk vca). Probleem is dat ik niet weet welke stem het is. En dat wil ik dus via de test mode te weten komen. :)

Nooit tegen gekomen, is ook iets wat ik zelden van hoor een kapotte stem op een Alpha, itt een 106.

Gaat het om een MKS-50 of een 1/2? De MKS-50 kan namelijk in Mono-mode per kanaal apart aangestuurd worden, zo pik je hem er ook uit natuurlijk.

Alpha juno2.

Ik heb het via midi getest en het blijkt dat in totaal 5 stemmen werken. Tijdens het spelen via het toetsenbord doet elke "x-ste" toets het niet doet (wisselt).

In eerste instantie maakte de juno helemaal geen geluid, maar ik heb hem aan de praat gekregen. Nu zou ik natuurlijk ook nog graag alle stemmen werkend hebben. :)

De vco, vcf of vca kan kapot zijn. Gelukkig zijn deze nog wel te krijgen. Probleem is alleen om erachter te komen wat nu precies kapot is en waar het zich bevind op de print. Even los solderen is dus geen optie. ;)

Origineel geplaatst door OnAcid
Probleem is alleen om erachter te komen wat nu precies kapot is en waar het zich bevind op de print. Even los solderen is dus geen optie. ;)

Zitten de chips niet gewoon in sockets????
Volgens mij zijn ze ook vrij eenvoudig te herkennen

Nope, chips ziten niet in sockets.
De chips zijn idd wel makkelijk te herkennen (bv ir3R05 filter).

Ik heb al een pb-tje van ene Boemtsjak gekregen, dus het komt wel goed. ;)

Faab, bedankt voor die manual link. Ik heb nu alleen de duitse versie. :confused:

Faab, bedankt voor die manual link. Ik heb nu alleen de duitse versie.

Es tut mir leid herr on acid;) , maar hij staat er toch gewoon in het engels.

Origineel geplaatst door faab
Es tut mir leid herr on acid;) , maar hij staat er toch gewoon in het engels.

Herrn Auf Sauer? :D

Back