Rhodos - jullie ongezouten mening

Hij is niet af te spelen op mijn player (EJAY) ???????/
vreemd hoor

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Hij is niet af te spelen op mijn player(...)
Ik heb hem nog even gecheck maar alles is okay. Tis gewoon een mp3-tje.

Hij werkt hier wel met mediaplayer 9 (iets aangepast ondertussen misschien?).

Ik vind het wel oke klinken (mooie sounds, oke baslijntje), maar het spreekt mij persoonlijk niet aan. Van die insecten-fx word ik behoorlijk zenuwachtig :)

jullie zijn allemaal gek, winamp bewijst wederom de beste mediaspeler te zijn.

@thijs; ik vind de track erg leuk! ik moet eerlijk zeggen dat ik me de tering schrok van die muggengeluiden in het begin. lekker swingritme, hoewel die hi-hat er niet echt deel van lijkt uit te maken (extreme panning?) en die toko of wat voor aziatisch instrument het ook is vind ik een beetje droog, hij past niet echt lekker bij de rest. die rare bliepjes in het midden vind ik wel helemaal te gek.

is dit het hele nummer? kan wel hoor, lekker vreemd en collage-achtig. misschien kan je er een nog grotere collage van maken, maar ik vind 'm nu ook al erg sterk.

ik kan hem ook gewoon beluisteren.

ik vinnem leuk. zeer aparte klanken. het enige wat ik persoonlijk mis
is zo'n vette pad die klinkt als het volgende: *SHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAASHHhhhh....* :D
misschien wat reverb hier en daar. :z

Zeker wel apart nr. maar klinkt ook zeer goed. Wel een beetje irritante muggen/wespen/bijen geluiden :). Jammer dat ie zo kort duurt! Dat geluid wat er op 1:01 inkomt klinkt erg lekker. Wel vind ik dat de beat en de bassline er steeds maar te kort zijn, de breaks komen veel te snel. Maar een heel leuk trackje hoor!

Tim

Een lekkere tegendraadse thread.

Alleen mot die krekel dood, die's mega irritant.

Maar verrassend en spannend. Ook lekker gemixed wel.

niet echt mijn stijl ...
maar ik ben weer helemaal ontspanne :)

Lekkere geluiden, beetje Pink-Floyd, supersister achtige track.
Alleen voor mijn gevoel een beetje teveel collage, teveel korte stukjes achter elkaar. Als de muziek echt begint, stopt ie alweer, jammer. Verder goed gemaakt.

jajajaja, heeeel gaaf, kan ik wel waarderen ditte.

ik mis alleen iets, wat weet ik niet precies, of zang of een lijntje wat zang vervangt.

het verhaal, ongeving en sfeer staat in iedergeval als een huis
misschien nog zo een voice over die wat verteld, net zo 1 als uit vaak in getekende animatie filmpjes meestal een hele monotone vage stem... ach blablablabla

het is leuk!
keep it going :okdan:

het is niet mijn stijl. Maar voor de rest klinkt het wel af.

ik vind de break wel erg lekker lounge klinken. :) (al hoewel de rhodes partij hij wel erg veel lijkt op een stukje uit York - Farewell to the moon).

Ik vind hem lekker lopen hoor, grappige horizon qua ruimte. Misschien als basis gebruiken en dan nog een melodie lijn er over?

de reden waarom de krekel in vele oren irri klinkt is omdat ie te constant is... klinkt niet natuurlijk (erm... het klink wel maar niet natuurlijk...)

maarrrrrr...
voor de rest is hij dan ook weer erg ok deze fantastisch rrrrrelaxte trak damens en herej... joep doei en de mazzelll...

oderex of anders... erm... sorry...

Origineel geplaatst door MOON
grappige horizon qua ruimte.
erm... de wie? :confused:

Ja hoe zeg je dat nu als je de klanken overal vandaan hoort komen op de hoofdtelefoon.... ach ja zo dus...

Verrassend! Na tweede beluistering valt op dat de krekel als een soort kleine hihat fungeert. Werkt eigenlijk heel goed. Dus niet weghalen dat beest.
De grote zwerm vliegen aan het begin is smerig. Even de vliegenmepper erlangs, iets meer brandinggeluid erbij en sneller naar het eerste motiefje gaan. Ik geloof dat het geluid van een dikke bromvlieg abrupt over gaat in de bas, heel apart.
De pad-achtige klank doet me denken aan vaag klokkengeluid aan het eind van de horizon, je ziet het landschap voor je.

Wel vind ik dat de beide motiefjes nogal los staan van elkaar. Misschien kun je de deeltjes iets meer koppelen met een lijntje, thema of klank.
De pliepjes onder de Rhodes voegen niet veel toe, misschien gewoon weglaten onder het motto "less is more".
Kijk maar wat je ermee doet.

Cheers, Herbert

Back