potmeters mb33

vanZr

Stamgast
Ik heb hier een mam mb33 waarvan de potmeters gescheurd zijn van binnen. Nu lijkt het mij niet zo'n lastig klusje om die te vervangen, alleen zou ik niet weten wat voor potmeters ik moet hebben en waar die te halen zijn...Ik heb MAM al een mailtje gestuurd, maar ik vraag het hier ook maar even aangezien er volgens mij best wat mensen zitten die daar wel verstand van hebben. Er staan wel nummers op die potmeters, en het merk (denk ik) is ALPHA) maar google hielp me daar ook niet mee. Dus bij deze wou ik even vragen of iemand enig idee heeft welke ik moet hebben of hoe ik daar achter kan komen...en eventueel waar ik die vandaan zou kunnen halen (lijkt mij dat de gemiddelde elektroboer zoiets wel heeft toch??).

Alvast bedankt :biertje:

ik heb die van mij ff opengeschroefd en kan idd ook niet veel aan zien behalve de waardes (waarschijnlijk).
Ik heb de mk I versie (grijs zwart rood) .

waardes:

volume, accent, env mov, cutoff, tune = 47 K ohm
decay = 1 M ohm
wave = 10 k Ohm
resonance = 47 K ohm + extra 2e potmeter ?

Ik ga ervan uit dat de meeste linair zijn ...

Neem aan dat het hoofdzakelijk om de eerst genoemden gaat, dat lijkt mij niet zo moeilijk te vervangen, onderdelen bij de electroboer idd ...

succes :okdan:

Ik heb ook die grijs zwart rood editie en daarvan is de accent kapot. Aangezien ik een complete electronicaleek ben vraag ik me af wat het probleem precies is. Zou dat ook een kapotte potmeter zijn? En als dat zo is kan ik dan gewoon bij de electronicaboer om een 47 k ohm potmeter vragen en die zelf vervangen?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Niel
ik heb die van mij ff opengeschroefd en kan idd ook niet veel aan zien behalve de waardes (waarschijnlijk).
Ik heb de mk I versie (grijs zwart rood) .

waardes:

volume, accent, env mov, cutoff, tune = 47 K ohm
decay = 1 M ohm
wave = 10 k Ohm
resonance = 47 K ohm + extra 2e potmeter ?

Ik ga ervan uit dat de meeste linair zijn ...

Neem aan dat het hoofdzakelijk om de eerst genoemden gaat, dat lijkt mij niet zo moeilijk te vervangen, onderdelen bij de electroboer idd ...

succes :okdan:

Heb een mailtje gekregen van MAM, voor 20 € inc. verzending kan ik een nieuw setje krijgen. Voordat ik dat doe ga ik morgen wel even langs de schokkenboer om te kijken of hij niet gewoon soortgelijke heeft...ze moeten alleen wel op dezelfde hoogte komen te staan ook natuurlijk...iig bedankt man :okdan:

edit: Ik heb trouwens ook de MK1, deze om precies te zijn...:

mam_mb33.gif

Neem aan dat je die bedoelt??

Wat je trouwens zegt over extra 2e potmeter voor de resonance...Bedoel je dat je hem dan zo gaat modden dat zijn resonance meer bereik heeft? Lijkt me opzich geen gek idee eigenlijk...

Origineel geplaatst door edfx
Ik heb ook die grijs zwart rood editie en daarvan is de accent kapot. Aangezien ik een complete electronicaleek ben vraag ik me af wat het probleem precies is. Zou dat ook een kapotte potmeter zijn? En als dat zo is kan ik dan gewoon bij de electronicaboer om een 47 k ohm potmeter vragen en die zelf vervangen?

Het zou een kapotte potmeter kunnen zijn, maar dat durf ik je echt niet te zeggen...bij mij zijn ze allemaal ingescheurd, als ik er hard op druk doen ze het ook wel gewoon..

Origineel geplaatst door vanZr
Ja, da's ook een mk1 geloof ik, volgens mij is alleen die frontplaat anders :confused:

Klopt deze is gelijk aan een mk1 :D

Back