Nova knop naar de knoppen!?

Nightstorm

Ouwe rot
yo,

de bovenste fast data-knop op me nova doet nogal vaag...hij springt vaak elke kant op, behalve de kant waar ik 'm heen draai...na flink draaien wil ie weer normaal doen en af en toe is er ook helemaal niks aan de hand, maar dat heen en weer springen van de parameters gebeurt me toch iets te vaak

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? (stom dat ik hier overheen gekeken heb toen ik 'm kocht :stupid )

Ik had zoiets met mijn sampler, ik heb toen andere een printplaatje met nieuwe knoppen(potmeters) besteld bij de fabrikant.

Er zijn mensen die met perslucht en contactspray enzo aan de gang gaan, maar vernieuwe werkt prima! Het kost alleen wel een paar centen maar succes gegarandeerd.

Druid

Origineel geplaatst door trash
Heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde knopje.
vaag...wel mooi klote he...

druid> voor ik van alles ga bestellen eerst maar 's kijken waar het probleem vandaan komt, straks is 't gratis op te lossen :)

wij hadden ook ziets met de a3000 sampler van yamaha. je wordt der goed gek van iig. ik zou gewoon een busje perslucht gaan kopen en het daar eerst mee moeten proberen. das de goekoopste oplossing die der bestaat. anders wordt het idd knoppen vervangen. dat laatste moest trouwens bij de a3000 gebeuren, maar goed die had ook van de vorige eigenaar een paar opdoffers gehad destijds....

Origineel geplaatst door trash
Heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde knopje.

En ik met de dataknop eronder....als je snel draait dan gaat de teller vaak de verkeerde kant op...dat probleem heb ik al vanaf dat ik hem uit engeland heb laten komen. Is vaak nogal kut en lijkt nogal op het berucht Yamaha Sampler (a3/4/5k) knoppen probleem....

Re: Nova knop naar de knoppen!?

Origineel geplaatst door Nightstorm
yo,

de bovenste fast data-knop op me nova doet nogal vaag...hij springt vaak elke kant op, behalve de kant waar ik 'm heen draai...na flink draaien wil ie weer normaal doen en af en toe is er ook helemaal niks aan de hand, maar dat heen en weer springen van de parameters gebeurt me toch iets te vaak

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? (stom dat ik hier overheen gekeken heb toen ik 'm kocht :stupid )

ik denk dat het heel simpel is
van novation weet ik dat ze heel zuinig zijn met hun soldeerwerk waardoor die knoppen snel los gaan zitten en dingen gaan doen die jij niet wil zoals overspringen of geen goede stand weergeven
dit verhaal heb ik meer gezien bij de drumstation en de basstation

oplossing is om hem open te maken en alle knoppen beter solderen dan kan je weer een tijd door

ik sluit ook niet uit dat de knop zelf ook versleten is maar dat zou ik eens moeten zien

Re: Re: Nova knop naar de knoppen!?

Re: Re: Nova knop naar de knoppen!?

Origineel geplaatst door matrixxx
ik denk dat het heel simpel is
van novation weet ik dat ze heel zuinig zijn met hun soldeerwerk waardoor die knoppen snel los gaan zitten en dingen gaan doen die jij niet wil zoals overspringen of geen goede stand weergeven
dit verhaal heb ik meer gezien bij de drumstation en de basstation

oplossing is om hem open te maken en alle knoppen beter solderen dan kan je weer een tijd door

ik sluit ook niet uit dat de knop zelf ook versleten is maar dat zou ik eens moeten zien
doe jij nog aan reparaties eigenlijk?

Ik vanmiddag 's met de soldeerbout aan de slag...heb perongeluk een contactje in mijn cz101 losgetrokken dus die moet ook onder het mes.

Zal wel laten weten wat het oplevert.

ik heb een Nova gehad en ik herinner me dat ik ook dit probleem had. Het gekke was alleen dat na een half uurtje opwarmen het weg was.. :confused:

Origineel geplaatst door Arv
ik heb een Nova gehad en ik herinner me dat ik ook dit probleem had. Het gekke was alleen dat na een half uurtje opwarmen het weg was.. :confused:
hmz zou best kunnen dat bij mij precies hetzelfde het geval is, af en toe loopt ie ook gewoon smooth weet alleen niet precies in wat voor situatie...zal morgen es ff de proef op de som nemen

ja hoor bij mij precies hetzelfde na een half uurtje ofzo doet ie t prima :confused:

ja hoor bij mij precies hetzelfde na een half uurtje ofzo doet ie t prima :confused:

dat noem ik nou eens 'Virtueel Analoog'.....:D

ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb toendertijd de Nova nieuw gekocht en hij heeft het vanaf het begin zo gedaan. En dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden, dus ik denk niet dat het iets wezenlijks kapot is aan jou/een Nova..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
ik zou me er niet te druk om maken. Ik heb toendertijd de Nova nieuw gekocht en hij heeft het vanaf het begin zo gedaan. En dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden, dus ik denk niet dat het iets wezenlijks kapot is aan jou/een Nova..

Arv
ja op zich is t dan niet zo'n probleem...raar blijft t wel...

Origineel geplaatst door dione
dat noem ik nou eens 'Virtueel Analoog'.....:D
zolang ik maar degene ben die de oscillators mag ontstemmen :)

en bovendien kun je ook alle functies bereiken zonder die bovenste fast-data knop....

Ik heb dit probleem ook met mn cutoff, als ik daaraan draai, gaat die wel eens ineens van vol open uit zichzelf terug, ik denk overigens dat dit soort problemen niks met de binnenkant van het apparaat te doen hebben, maar meer met je sequencer en inkomende midi data !!

Ga dus nooit zomaar je nova/supernova openschroeven !!

Re: Re: Re: Nova knop naar de knoppen!?

Re: Re: Re: Nova knop naar de knoppen!?

doe jij nog aan reparaties eigenlijk?

ik wil mijn oog er best wel ff opgooien kom maar langs

Back