distortion vraagje

chielos

...
ik ben op zoek naar een stompboxje voor mijn kicks.
nu zijn er zoals jullie weten een heleboel modellen en hebben ze allemaal hun eigen sound.
ik wil er eentje kopen om te gebruiken met mijn electribe
dus de vraag is:
wat gebruiken jullie voor je kicks?
welke wordt hier het meeste gebruikt?
en wat zijn de karakteristieken van dit doosje?

De proco RAT en Electro Harmonix big muff zijn populair voor dat soort dingen. Verder ook alle boss overdrive en distortion pedalen, en de Ibanez Tube screamer. Een tweedehands Boss heb je al voor 'n paar tientjes. De overdrive-achtige varianten vind ik zelf wat bruikbaarder dan de over-the-top fuzz dingen zoals de 'metal zone'.

Let wel dat er met die gitaarpedalen (van o.a. BOSS) erg veel ruis meekomt!
't Is maar dat je 't weet!

hier zijn al heel veel threads over te vinden....gebruik de zoekfunctie maar eens....;)

Origineel geplaatst door 6 trak
in principe is distortion niets anders dan een soort van compressie...

...wou'k ff melden...

Ehhhh, ja, maar dan eentje die iets toevoegt. Niet alleen processing dus, oof effect want er worden nieuwe frequenties toegevoegd, om precies te zijn de oneven boventonen (harmonischen) bij transistors, even bij buizen. Even klinkt warm, oneven klinkt scherp. :wijsneus:

Origineel geplaatst door wesko
Ehhhh, ja, maar dan eentje die iets toevoegt. Niet alleen processing dus, oof effect want er worden nieuwe frequenties toegevoegd, om precies te zijn de oneven boventonen (harmonischen) bij transistors, even bij buizen. Even klinkt warm, oneven klinkt scherp. :wijsneus:

*Seth Gaaikema mode on* ik bespeur een wijsneuserige ondertoon in dit boventonen verhaal *Seth Gaaikema mode off*

Back