mijn studio annex crib VI [studiofoto's]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mijn zelfbouw HFG BJ76 doet het gelukkig weer en er is een Boss DR3 drumcomputer bijgekomen. De tweede Microkorg is verkocht. Dus daarom maar weer de meest verse foto van de WAH-studio.

Phochos:D

Origineel geplaatst door _lun0r_
ik zie ook geen monitors :)

De twee witte boxjes die aan de muur hangen, links en rechts, dat zijn kleine luidsprekerboxjes, daar kom de muziek uit.

Phochos:D

Origineel geplaatst door omc
Kom je nog wel aan muziek maken toe? Je verbouwd dagelijks de studio. :)

Ik kom zeker wel toe aan het muziek maken, ben nu bezig met het opnemen van A Tale Of Two Cities, zijn al twee nummers klaar.

Phochos:dj:

Zow...effe een update.....
Ik heb nu de Fostex PM-1 actieve monitors, en dat voor die prijs:)
(je moet voor de gein eens wat reviews lezen, ook ik kan dit bevestigen).
En we zitten nu achter een TFT scherm + de 5000 is vervangen voor
een S6000 en er is een 120 gieg Fire-Wire schijf bijgekomen.
Ik ben compacter gegaan, vandaar dat ik de Jerker maar weer van stal heb
gehaald....

Attachments

• studio.jpg
    studio.jpg
    82,6 KB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
een S6000.
gehaald....

Die rijdende rack-dingen zijn verdomd praktisch... heb er zelf hier ook een staan :). Aanradertje; even naar de doe-het-zelf en leg er een stuk MDF op dat je aan de hoekjes een beetje uitvijlt, heb je weer wat ruimte.

Ruwe schets:
Code:
  ________
_|        |_
|          |
|          |
|_        _|
 |________|

Maar haal je de microKorg alleen van 't bovenste bureaublad af als je muziekmaakt, of klik je eerst het ritme bijeen?

Origineel geplaatst door Yoozer
Maar haal je de microKorg alleen van 't bovenste bureaublad af als je muziekmaakt, of klik je eerst het ritme bijeen? [/B]

T werkt prima om m zo te spelen........

sinds gisteren in mijn bezit, Mijn Arp Odyssey, een ex van mono-poly

oddy.jpg

De Arp odyssey 'electronic music synthesizer' MK2 daterend ergens tussen 1974 en 1976.

arpclose2.jpg

Oooee check die noppjes :D

Monopoly had gelijk een boel noppjes (Aka slidercaps) meegenomen voor mijn slidercap-loze Axxe en Avatar!:

arpclose.jpg

Een exotische mengeling van old-school slidercaps en de inferieure late-70ies brede slidercaps die door de slechte lijm nooit een lang leven zijn beschoren.

axxe.jpg

De axxe is ook blij met zijn nieuwe slidercaps!

Origineel geplaatst door mikemix
(je moet voor de gein eens wat reviews lezen, ook ik kan dit bevestigen).
een S6000 en er is een 120 gieg Fire-Wire schijf bijgekomen.
gehaald....

Dat zijn handige racks! Vanwaar heb je die en wat kost zo een?

Nou jongens,

zo ziet een studio er uit als je na lang twijfelen ermee gestopt bent, zowat alles verkocht hebt, maar er toch rondom de PC in de huiskamer zich een studio'tje weer een weg begint te banen na verloop van tijd.

De ene kant is dan PC/monitors/versterker/platenspeler...... met slapende kat... zoals het niet zo gek staat in een huiskamer....
en aan de andere kant bevind zich achter een kort gordijntje een folder rek met gear. Veel gecircuitbende dingen op de eerste "plank", op de 2e staat normaal de linndrum die ff op vakantie is, gemodde alesis HR-16:B, gemodde cr-8000 en TB-303 op de 3e, een d&r limiter en Lexicon Reflex op de 4e horizontale, een zelfbouw limiter, moogerfooger ringmod en gemodde Jen Variospectra op de 4e, .... en ernaast een Yamaha 8 kanalen mixer.
En de CS-30 staat te zuipen op de gang, die spreekt niet meer met me.

Het is de meest minimale setup sinds tijden maar het werkt een stuk beter... ik wordt niet meer afgeleid door een zee van mogelijkheden, moet het doen met wat ik heb, en dat werkt heel prettig. Eerst wat loops bouwen aan het folderrek, en dan editten aan de andere kant op de PC.

3e foto is een impressie van hoe een van mijn katten die boven de monitor ligt mij aankijkt als ik aan een track aan het werken ben.... lekker motiverend.....

Attachments

• setup.jpg
    setup.jpg
    10,3 KB · Bekeken: 104
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back