Virus B - Wie werkt ermee ??

dj LeZ-gELm

Nieuwkomer
Hey Hallo,

ik heb sinds een tijd een Virus B maar heb het volgende probleem:

Als ik in de Multi - Single mode eindelijk een paar leuke geluiden heb, en deze eens
lekker ga "tweaken" wil ik het eindresultaat opslaan....

Dit gaat dus niet. Als ik dan de volgende keer de geluiden wil afspelen, dan krijg ik dus weer
de originele geluiden te horen...

Dushoe moet dit dan ??

O, ja, ik kan dus wel de individuele "getweakte" geluiden opslaan, maar dan ben ik dus gelijk de originele
geluiden kwijt !! en dat wil ik dus ook niet !!

wie kan mij helpen of een goede tip geven !!??

bedankt a;vast

Re: Virus B - Wie werkt ermee ??

Origineel geplaatst door dj LeZ-gELm

O, ja, ik kan dus wel de individuele "getweakte" geluiden opslaan, maar dan ben ik dus gelijk de originele
geluiden kwijt !! en dat wil ik dus ook niet !!

Zo ver ik weet (nog kan herinneren), kan dit niet anders.

Je kunt wel je multi/single eventueel opslaan in je sequencer en dan deze geluiden vanuit je sequencer laden.

Je kan alleen veranderingen van een geluid in de single mode opslaan. Wat je dan moet doen eerst in de single mode een geluid editten, dit opslaan en dan in de multi mode gebruiken voor het arrangeren.
suc6

O ja, als het orginele geluid niet kwijt wil dan moet je een sysex dump doen in je cubase of logic, goeie back up.

Origineel geplaatst door Fast Hydration
Je kan alleen veranderingen van een geluid in de single mode opslaan. Wat je dan moet doen eerst in de single mode een geluid editten, dit opslaan en dan in de multi mode gebruiken voor het arrangeren.
suc6

Kan ook in multi-single mode...Daar is het juist voor uitgevonden.

ik werk altijd in de multisingle mode.
erg handig ;)

je kunt trouwens ook je edit buffers (16 parts) wegschrijven naar een sysex/midi file.
dat heet arrangment oid

ja dat doe ik ook altijd, "arrangement dumpen".
Ik werk ook altijd in multisingle, soms toch even naar multi klikken en dan je multi saven.
Als ik een klank wil bijhouden na wat tweakwerk, save ik die wel weg naar ergens in de A bank vooraan in multisinglemode, je kan tijdens het saveprocess rustig comparen ook voor je lievelingskes niet te overschrijven, maar enige oefening is in den beginne wel vereist want als je je vergist heb je prijs, preset kwijt.
Als je achteraf een oud nummer nog is wil remixen, laad je de desbetrefende Arrangement-dump gewoon in je virus, die je in je sequencer samen met je nummer ergens ten velde had gesaved en gemute had staan. Heb je je multi en je klanken direkt terug. Zo doe ik dat trouwens met alle DATA van elk nummer, nord lead klanken, automixes en scenes van de O3D, etc etc
:mega:

Yup, ook hier "Arrangement dump". En werken in de muli-single. Ik save nooit multi's in de virus zelf.

begin het bijna te begrijpen

begin het bijna te begrijpen

Okay duidelijk:

als je de single wilt tweaken ben je verplicht deze te overschrijven...

maar als je dus een sys dump hebt gedaan kan je dat weer terug zetten....
is dat dan niet hetzelfde als de LFO1 ingedrukt houden en opnieuw starten...?

kunnen jullie mij mailen of hier vermelden hoe ik het "stapsgewijs" precies moet doen allemaal ...

want dat het zo moet is duidelijk, nu nog uitleggen hoe...

Alvast super bedankt !!

Back