ikea studiomeubels

kun je ze niet veel makkelijker en goedkoper zelf bouwen? heb je hem op maat en kost geen ruk. ga ik iig wel doen.

Ik geef ook de voorkeur aan mijn model "Walhalla" zelfbouwmeubel,
in combinatie met de Hollandsche Eenheidsworstenmaatschappij
T.V. meubeltjes. Erg onomisch op mezelf afgestemd.

Ikea, ikea, ikea & de rest kan stikea,
ISPdeRuiter

Half offtopic:
Klopt het dat de mensen die hier foto's hebben gepost "eigenlijk" te dicht op de monitor(speaker)s zitten? Ik heb me laten vertellen dat het beste is als je een meter of 2 van je monitors afzit, of is dat onjuiste informatie?

ligt volledig aan het type monitor.

Wat meneer de ruiter betreft; ach niet iedereen heeft zin om veel geld aan materiaal uit te geven, Ikea spul is makkelijk op te zetten, kost geen kont ivt "echte" studiomeubels en ziet er ook nog 's leuk uit.

Mij boeit het echt niet dat nog 10 anderen er ook 1 hebben staan, bouw mijn synths toch ook niet zelf? :W

Ik heb dit jaar ook een nieuw (studio) bureau nodig. Ik vind die Jerker toch iets te smal... wel in hoogte verstelbaard zie ik? Ik zal even die Galant bekijken maar helaas heb ik geen Ikea catalogus.

Zelf een desk maken? Is te doen, ik zie mezelf alleen geen planken zagen. Je kan toch ook planken laten maken? Het boren en schroefjes werk doe ik wel zelf.

Ikea heeft toevallig ook veel 19" spul, dat is ook een standaard maat die voor veel meubels wordt gebruikt, handig!

leenbakker meubel :D

Attachments

• mak.jpg
    mak.jpg
    72,9 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door Digimod
en natuurlijk zijn er tal van voorbeelden die je op een idee brengen
om zelf aan de slag te gaan..http://www.joerg-huettner.com/images/studio_furn3.jpg

die vind ik idd mooi. kijk ik zit zelf straks op een rechthoekige kamer en ik wil mijn desk in een U--vorm hebben. het middenstuk zou idd zoiets worden als dit. verder om een bovengenoemde vraag te beantwoorden. bij de praxis kan je gewoon je stukken mdf op maat laten zagen hoor. verder bestaat er altijd nog een decoupeerzaag of hoe dat ding ook maar gespeld word :D kl*te nederlands..:stupid

Ik ga onderstaand meubel bouwen. kosten zijn minder dan 200euro.
materiaal:
a. MDF platen 2cm dikte (buroblad+kastjes)
b. 6x buro poten
c. steunbalkjes.
Verder ding ik zo een ideale setup te hebben door gelijk recht voor me beeldscherm te zitten en gelijk de monitoren goed heb staan in verhouding tot me mengertje. die ook lekker handig gewoon voor me ligt. ik zit nog ff te berekenen hoe diep het buroblad moet want wil graag voor me beeldscherm en mengertje een master keyboardje hebben liggen en daar weer voor mijn toetsenbord. ;)

Attachments

• studio plattegrond.jpg
    studio plattegrond.jpg
    64 KB · Bekeken: 100
wat ik me afvraag is het volgende.. is een zelf te maken meubel een beetje ergonomisch te krijgen doormiddel van het afronden van hoeken?? als je mdf gebruikt voor het blad, is dat makkelijk te bewerken zodat je ronde hoeken krijgt waarmee je dan weer je polsen ontlast ofzo? dat lijkt me echt lastig met mdf.. maar als het wel kan, hoe krijg je dat dan een beetje gelijk over de gehele breedte van het blad?

en verder.. wat is de ideale hoogte van een tafelblad waar je achter zit? 75-80 cm?? en als je erachter staat?? een tafel voor draaitafels bijvoorbeeld?

dit was m'n ikea idee.. alleen jammer dat alleen de tafel al op €305,- kwam.. dan toch maar (gedeeltelijk) zelf maken..

kamer01.jpg

kamer02.jpg

Ivo..

ik heb precies die ikea bureaus gebruikt, ik zal morgen even een foto plaatsen zijn echt goed en handig

wat ik me afvraag is het volgende.. is een zelf te maken meubel een beetje ergonomisch te krijgen doormiddel van het afronden van hoeken?? als je mdf gebruikt voor het blad, is dat makkelijk te bewerken zodat je ronde hoeken krijgt waarmee je dan weer je polsen ontlast ofzo? dat lijkt me echt lastig met mdf.. maar als het wel kan, hoe krijg je dat dan een beetje gelijk over de gehele breedte van het blad?

Ik heb voor mijn werkblad 2 MDF platen verlijmd, waarbij aan de voorkant de bovenste plaat 1,5 cm. naar achteren steekt. Daar heb ik vervolgens een standaard afgerond hoekprofiel op gelijmd (weet ff niet meer wat de officiele benaming is)

Je kunt ook enkele MDF platen met een afgeronde kant kopen, die heb ik weer gebruikt voor 19" units

Ik zoek even n paar fotootjes, die post ik zo :D

dit is met die standaard platen

daaronder staat trouwens een tafel die er nix mee te maken heeft

Attachments

• studio meubel (14) small.jpg
    studio meubel (14) small.jpg
    40,2 KB · Bekeken: 90
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door teknoudontknow
wat ik me afvraag is het volgende..
[

is een zelf te maken meubel een beetje ergonomisch te krijgen doormiddel van het afronden van hoeken??

mwoh, met ergonomie heb het niks te maken. het heb er eerder mee te maken dat ik het lekker vind als ik gewoon met me buik tegen een afgeronden hoek aan leun en het ziet er mooi uit.

als je mdf gebruikt voor het blad, is dat makkelijk te bewerken zodat je ronde hoeken krijgt waarmee je dan weer je polsen ontlast ofzo? dat lijkt me echt lastig met mdf.. maar als het wel kan, hoe krijg je dat dan een beetje gelijk over de gehele breedte van het blad?

Pak een rond voorwerp (zoals een emmer) ga bijv 20cm van de linkerkant af van de plaat en teken met potlood een rondje om de emmer. ga 20cm van de rechterkant van de plaat af en doe daar hetzelfde. trek met een meetlint een lijn van de bovenkant van de linker en rechtercirkel een streep en zag het netjes uit. daarna komt het gewoon op schuren aan. uitzagen doe je met een decoupeerzaag. ik zou het blad wel uit 1 plaat doen, aangezien je erop moet kunnen leunen en je geen milimeter verschil in hoogte wilt hebben. Zie bijlage onderaan (beetje snel gedaan, maar denk wel dat je het snapt)

en verder.. wat is de ideale hoogte van een tafelblad waar je achter zit? 75-80 cm?? en als je erachter staat?? een tafel voor draaitafels bijvoorbeeld?

hier bij de bouwmarkt zijn de tafelpoten 80cm. een burostoel is ook in hoogte verstelbaar trouwens. waar het bij ergonomie omgaat is het volgende..

a. je armen moeten volledig kunnen rusten op het buroblad.
b. een beeldscherm moet gemiddeld 90cm van je ogen afstaan en je moet er recht voorzitten.
c. rechtop in je stoel zitten.

foute voorbeelden zijn:
a. je toetsenbord op het randje van je buro.
b. lekker scheef in je stoel gaan hangen.
c. je beeldscherm om 20cm afstand.

op mijn werk destijds zijn deze adviesen gegeven door een arbo deskundige, die hier voorlichting over gaf. geloof me RSI of andere aanverwanten wil je niet hebben. ik zie zoveel foute buro's en mensen die erachter zitten die de schuld geven aan de computer, maar eigenlijk gewoon eens goed voorgelicht hadden moeten worden :D

dit was m'n ikea idee.. alleen jammer dat alleen de tafel al op €305,- kwam.. dan toch maar (gedeeltelijk) zelf maken..

tja ik bouw de mijn zelf voor nog geen eens 200euro. arbo technisch perfect. in een u-vorm, zodat ik lekker als een direkteur kan draaien met me stoel. zonder de halve kamer door te moeten of te bukken. net een vliegtuig cockpit

eeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiwwwwwwwwwwww ratatatatatata *pfwoem* lol

Attachments

• blad.jpg
    blad.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 99
Back