Favoriete muziek *zonder* electronica.

Origineel geplaatst door Nightstorm
vorige week de soudtrack van once upon a time in america gekocht (ennio morricone)

in één woord geweldig!
Ennio is idd een brilliant (film muziek) compo... ik denk aan The Untouchables, Once Upon A Time In The West, La Piovra...

doar hoalt 6 ook wah van!

Heb even te snel door deze thread gelezen, en gewoon neergezet wat ik naar dance luister. Ben het overigens niet helemaal eens met de geleerden die zeggen dat Ice-T er niet bij zou horen.

Zet cd's als Power en O.G. eens op en luister naar tracks waarbij veel gitaar en drums gebruikt worden. "Are the guitars on? Do this!" Om maar te zwijgen over het hele Bodycount gebeuren.

Origineel geplaatst door Christov
Manu Chao en Bob Marley

:halleluja

tipje voor Chris: het oudere solo-werk van Manu Chao vind je nog wel eens in de budget-bakken van cd-winkels.
Heeeeeeeeeerlijk spul zit daar tussen !! (in tegenstelling tot zijn werk met Mano Negra, dat vind ik niet alles....)

Alles van Charles Mingus; niet eens een elektrische gitaar!
Vooral de periode 1956-1968 is geniaal.

ISPdeRuiter

opvallend veel Jazz-liefhebbers in deze thread,

ik neem aan dat bij Miles Daves bv zijn akoustische platen bedoelt worden, want deze meneer heeft nogal wat electrische platen gemaakt.

Origineel geplaatst door 6 trak
Ennio is idd een brilliant (film muziek) compo... ik denk aan The Untouchables, Once Upon A Time In The West, La Piovra...

doar hoalt 6 ook wah van!
once upon a time in the west heb ik ook vet op vinyl :P

de rest van 'm ken ik eigenlijk niet

heb ook wat beginners-cd'tjes gehaald aan soul, funk, jazz enzo...errug lekkere muziek allemaal

Origineel geplaatst door Christov
ehm sorry gast...als er iets electronisch is :D

Take it personal! :D :D

Ok, we horen hier vast wel een sampler of drumdoos :)

Bill Evans, Thelonious Monk, Charles Mingus, Wayne Shorter, John Coltrane, Art Blakey, Miles Davis, Deftones, Glassjaw, Michael Jackson (of is dat te electronisch..., hmm), Company Flow (hmm... weer zo één, lyrisch op zich natuurlijk ook steengoed), Bob Marley, James Brown, Eric Clapton en voor de rest eigenlijk nogal divers maar daarin is allemaal wel een beetje electronica te vinden...

Verdorie! Da's moeilijk zeg! In bijna alles wat ik leuk vindt zit wel iets van elektronika... dus vergeef mij als er hier en daar toch elektronika gebruikt wordt...

Cure, Smiths, SISTERS OF MERCY (drums uit AKAI), Extreme Noise Terror, Covenant ;) , Sex Pistols, Hans Teeuwen :D , Gathering, Napalm Death, Jacco Pastorius, PRIMUS :halleluja (Les rules!), Sins of thy Beloved, Led Zeppelin, MUSE, System of a Down, Harrie en de gebroëke zwieëgelkes :D , Dead Kennedies, Godmachine, Dave Matthews, Beth Orton, Sinead, David Bowie, Siouxsie and the Banshees, Monza... het gaat maar door... het gaat maar door...

Groet,
Roy

De anomieme gezangen van "Glass" naaduurlijk en de oude
EP's van het Pterniatinski Koor (beiden Russische vintage).

ISPdeRuiter

Alles waar Mike Patton in zit (Faith No More, Mr. Bungle, Fantomas, Tomahawk, Dillinger Escape Plan, Naked City enz.)

En heel veel stoner als Kyuss, Atomic Bitchwax, Blind Dog, Monster Magnet, Masters of Reality, Karma to Burn.

512.gif

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Alles van Charles Mingus; niet eens een elektrische gitaar!
Vooral de periode 1956-1968 is geniaal.

ISPdeRuiter
yeahh boyeee! mingus is de bom. Vooral dynasty, ah um en money jungle(met ellington en roach)

En verder: steve reich, ouwe bleus, beethoven's piano werk, en nog veel meer.

Leonard Cohen
Cat Stevens
Jacques Brell
Boudewijn de Groot
Jaap Fischer
The Beatles
David Bowie
En Vele Anderen...

Origineel geplaatst door the red eye
yeahh boyeee! mingus is de bom. Vooral dynasty, ah um en money jungle(met ellington en roach)

En verder: steve reich, ouwe bleus, beethoven's piano werk, en nog veel meer.

En de "Black Saint and the Sinner lady", "Mingus 3x", "East Coasting", en die obscure met
"Pithecantropus Erectus" erop. "Tijuana Brass" (zonder Herp Albert8o) waar ken ik die scoren mensen....

En "Far Cry" van Eric Dolphy is ook spaced out.

ISPdeRuiter

oke, doen we the clown erbij, das ook een erg goeie.

En wat dacht je van out for lunch?? (die is toch ook van eric dolphy??)

Steps Ahead :okdan:

ja, ik weet 't: die gebruiken meestal aardig wat electronica maar ze hebben ook een paar te gekke niet electronische albums gemaakt....

Back