Voor de liefhebbers:)

Unic

El Musica
Hallo allen,

Hierbij een track dat ik heb verzonnen ergens in '90/'91 en 2 jaar geleden eens op heb genomen, dus zoveel mogelijk in oorspronkelijke staat gelaten.

Het is dus voor de liefhebbers, want het heeft weinig te maken met hedendaagse geluiden en beats:)
Ik hoor wel als je het :duivels: vind of :engel: vind:)

groetjes Unic :)

Melody.mp3

Frans%20Bauer.jpg

Ik mis alleen marianne weber.. ;)

een coole intro tune voor Zelda return of the living dead,voor de gamecube die niet loopt:D Mischien kun jij ze uit het financiele slop halen

iets als dit reviewen valt niet mee. Qua compositie staat het als een huis. De geluiden vind ik echter vreselijk..!!

ohja..om nog iets goeds te zeggen ....erg retro...:D

sorry

sorry

Dit is echt heel errug NOT!

Sorry, maar ik heb verstandelijk gehandicapte leerlingen die .....

Misschien was dat ook gewoon jouw bedoeling: een parodie op e-muziek: JostieBand goes Vangelis-style en niet te vergeten James Last....

:okdan:

:D hahaha! Lagge!

Wie is er zo NIET begonnen in de jaren 80 toen ie keyboardles had?? (beetje herkenbaar..)

Doet me beetje denken aan Nova.

lala.gif

Ik ben wel wat minder 'hard' in m'n kritiek, hoor ;) . Het idee is in ieder geval erg leuk en luchtig opgevat. In het begin vind ik het wel een beetje storend dat die sawpad strak rechts gepanned is en zonder ondersteuning van een ander geluid klinkt hij niet zo mooi (een chorus erop had een warmer effect gegeven).

Doch, vanaf het moment dat je je compositie uitbreid (gepanned naar de andere kant) wordt het een harmonischer geheel dat beter in het gehoor ligt. Goeie piano trouwens, ook al mis je zo nu en dan een noot.

Het heeft inderdaad wel een beetje weg van de stijl van Nova ... da's toch best ;) (Ik vind er in ieder geval niets belachelijks aan) ... het leven is immers meer dan trance, R&B, hiphop en house :engel:

:okdan:

:doei:

Danny

als die pianootjes erzijn kom t zo de theme zijn van een nederlandse ziekenhuis serie (ik zie t voor me)

inhoudelijk; de sounds doen te general midi aan voor mijn gevoel, mix en gebruik van effects had het geheel wel hoger kunnen tillen. Sommige geluiden zijn wat zeurderig, idd die saw pads bijv. Percussie had wat "menselijker" gekund.

bedankt voor de reacties :)

Dit was meer ook een voorbeeld van hoe ik speelde in 1990/91

Alleen de piano heb ik er nog ff bij gedaan, om het iets beter te vullen.

Tegenwoordig maak ik met hetzelfde spul, soms ook samples en rebirth erbij toch hele andere muziek vind ik. in ieder geval beter geluid, beter mix, zorgvuldiger allemaal.

ik wil best de tune van medisch cemtrum west eens spelen voor je?:D:D:D:D:D

Origineel geplaatst door Danny
In het begin vind ik het wel een beetje storend dat die sawpad strak rechts gepanned is en zonder ondersteuning van een ander geluid klinkt hij niet zo mooi (een chorus erop had een warmer effect gegeven).

Doch, vanaf het moment dat je je compositie uitbreid (gepanned naar de andere kant) wordt het een harmonischer geheel dat beter in het gehoor ligt.

Inderdaad, in het begin 'ontbreekt' er iets aan de linkerkant. Zelf ervaar ik zoiets als 'onaangenaam' om naar te luisteren omdat het me het gevoel geeft dat er iets mis is met m'n gehoor.

Vanaf 1'40" vind ik het wel mooi. (misschien kan je dit ooit eens verder uitwerken?)

De "gelijkenis" met Nova vind ik zelf niet onmiddellijk terug maar ... boeie... ik vind het gewoon best wel mooi klinken. Lekker 'zoet' - Hover is a sucker for sweets :D

En ook niet onbelangrijk, de gebruikte achtergrond geluiden (zeker in 'deel II') vind ik om te smullen 8~ Doet mij toch eerder aan Vangelis denken.

Back