nummers inkorten

mindtwist

Wannabe Wannabe
Heeft iemand nog tips op software gebied voor het inkorten/verknippen van nummers.

Ik zat zelf te denken aan audition + acid,

maar mss zijn er al betere alternatieven 'm.b.t dingen als patroon herkenning (recycle?) van een langer nummer , zodat het makkelijker te verknippen is.

en heeft iemand nog tips om een overgang te versoepelen (in audition, wavelab, enz..) als ik ergens een stuk muziek uitknip.. bv iets van crossfading ofzo?

het komt mss een beetje wazig over, maar ervaringen ermee zouden welkom zijn :)

ik doe dat altijd in CoolEdit, maar een andere wave-editer zou ook moeten werken.
Ook gebruik ik geen patroonherkenning zoals ReCylce oid, doe het altijd op mijn gehoor/gevoel.
Gaat erom dat je precies de juiste plek(ken) vind waar je gaat knippen, let dan ook op of je nummer qua melodieën/ritme/sound nog klopt etc. Schrijf de tijden even op. Wat ik doe is altijd even een iets kleiner stukkie wegknippen dan zou moeten en dan de laatste stukjes dmv van flink inzoomen eruit te knippen, bij voorkeur op plekken waar de golfvormen op elkaar aansluiten zodat je geen gekke tik of zoiets hoort (bij voorbeeld op het nulpunt). Heb nog nooit met crossfades of zo hoeven werken om het goed te krijgen.

succes!

Ik doe het altijd in Logic.
Audio importeren, tempo bepalen door een loop te maken en dan schuiven en tempo aanpassen tot loop klopt.
Dan naar het einde vd track en met een attack checken of het tempo nog klopt. (fine tuning tempo to attack exact goed valt)
Dan bepaal ik het start punt en zet deze op 1.1.1.0
Vervolgens kun je de hele track in 1 keer in blokjes knippen met CTRL+schaartje.
Daarna kun je een remix maken met de blokjes en evt. extra plugins gebruiken op dubbele sporen.
Je hoeft dan nergens meer op te letten, elk blokje past op elk ander blokje.
Werkt erg makkelijk en de resultaten zijn super.
Evt. moelijke overgangen kun je maskeren door een extra track met een EXF ofzo op de overgang.

Ronald.

Wavelab hier!
Zo gemakkelijk....*D
Maar hetzelfde werkt dat bij Soundforge. Ook poepsimpel aldaar.
Het wijst eigenlijk zijn eigen uit, select, effe testen door op de schijdingslijn even er een "marker"-tje te droppen, en hop! de zwartgeselecteerde overschot gewoon op "cut" duwen en dan later na alles save, hop! job done.
Hetzelfde bij crossfadesfades enzo, "gewoon, doen" totdat het goed is, unlimmited UNDO enzo (en trouwens het staat toch op je schijf zolang je niet onder dezelfde naam wegsaved dus....Life can be so easy..;)

Suc6

Back