Hoe zit het nou met die MPC4000?

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat laatste wat je zei,,, dat is wat ik bedoel,,,,, nou als de mpc4000 dat ook kan,,, zou ik ongetwijfeld die paar honderd euro's extra neertellen.

Kijk eens op www.turnkey.com,,, daar zijn ze omgerekend rond de 2100 NIEUW,,,

Ik heb net gekeken bij Turnkey.co.uk, en inderdaad ze vragen zo'n 1950 euro voor een *kale* mpc4000. Dwz. geen interne HD, geen CDwriter en geen RAM (nou ja, 16MB).

Ik zie overal prijzen tussen de 2900 en 3000 euro voor een aangeklede 4k. Dat betekent dus dat er 1000 euro wordt gerekend voor de HD, de CDWriter en een 256MB DIMM stickje. Maar dat spul kost bij de sigarenboer niet meer dan 400 euro schat ik zo! Ik ga eens vragen aan mijn winkel wat een kale 4k gaat kosten. Voor die 600 euro plaats ik graag zelf dat spul.

Bij Feedback zit er ook geen ram bij hoor, alleen maar die cdrom

Er zit standaard een 21gyg hd in, er zijn 2 slots om een hd in te prikken bij de mpc, dus je kan best een paar maandjes vooruit met die 21 gyg en er later een grotere hd bijprikken

Ram kost iets van 70euro per 256 mb,, de hd iets van 80euro, cd-drive,, tja die heb je eigenlijk niet nodig. Alleen de extraoutputs kosten wel wat,, iets van 300 euro.

Koop die mpc dus gewoon bij turnkey als je hem wilt hebben

Bij Feedback zit er ook geen ram bij hoor, alleen maar die cdrom

Er zit standaard een 21gyg hd in, er zijn 2 slots om een hd in te prikken bij de mpc, dus je kan best een paar maandjes vooruit met die 21 gyg en er later een grotere hd bijprikken

Koop die mpc dus gewoon bij turnkey als je hem wilt hebben

Dus die Turnkey versie heeft al een HD? :)
Moet er dus alleen nog RAM in, en eigenlijk die 8 out kaart.

Hoe zit het met import kosten?
En nog belangrijker, hoe zit het dan met de garantie?

Quote uit de interface "DE MPC 4000 DAAR KAN GEEN COMPUTER TEGENOP'

Als ik de 2kxl heb uitgemolken komt er zeker een 4k
;)

Origineel geplaatst door robnet
Dus die Turnkey versie heeft al een HD? :)
Moet er dus alleen nog RAM in, en eigenlijk die 8 out kaart.

Hoe zit het met import kosten?
En nog belangrijker, hoe zit het dan met de garantie?

Mail die gasten nou maar ff, iig betaal je alleen vervoerskosten,, dat is iets van 60euro.
Import hoeft niet,, garantie krijg je gewoon van akai.

Mail die gasten nou maar ff, iig betaal je alleen vervoerskosten,, dat is iets van 60euro.
Import hoeft niet,, garantie krijg je gewoon van akai.
Ben je zeker dat hier allen nog transportkosten bij komen?

Ik heb een tijdje geleden met AkaiPro nederland gemailed, en ze gevraagd naar die Turnkey aanbieding.

Samengevat komt Akai's antwoord hier op neer:

1. Turnkey is niet fris met die MPC4k prijzen. Akai was van plan actie te ondernemen.

2. Turnkey heeft al eens handel over genomen van een failliet bedrijf. Dat zou die lagere prijs kunnen verklaren. Ik heb begrepen dat zij verantwoordelijk waren voor het verkopen van kapotte Z4/ en Z8 boards, waarvan de IDE controller niet werkt. Ze verkochten ze voor het gemak zonder HD...

3a. Als je je MPC in het buitenland koopt, dan moet je voor de garantie terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, in het buitenland dus. Die winkel op zijn beurt wendt zich dan tot de importeur van dat land. Je zult voor garantie dus terug moeten naar Turnkey, en dan maar hopen dat zijn die MPC officieel via de importeur aldaar hebben ingekocht.

3b. Je kunt voor reparatie ook naar Akai Nederland, maar die brengen dan gewoon kosten in rekening, die jij dan weer moet verhalen bij Turkey.

Ik zag het dus niet zo zitten.

Back