[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Cisco

advancedtechnoresearch
Hoi, ik weet 'et! Moet de zoek-functie gebruiken!:D Heb ik gedaan, maar kom er toch nog steeds niet uit!=(
Moet een nieuwe analoge mixer hebben. En door veel info op te doen, en veel uitproberen. Zit ik te twijfelen tussen 2 tafels. De Mackie 24 kanaals 8 buss, en de Soundcraft Ghost. Mijn oog viel eigenlijk het eerst op een Tascam M-3500, maar volgens mij is deze super groot en heb geen persoonlijke ervaring met deze tafel! Naar horen zeggen schijnt deze erg mooi te klinken?!

Ik wil hier niet z'on "Welke Mixer" thread van maken! Alleen, welke van de drie zou jij nemen (of misschien wel iets anders?) en waarom?

Ik weet dat de Ghost heel mooi klinkt, maar wat brak is. De Mackie is kwalitatief heel goed, maar klinkt killer.

Alvast bedankt!:D

Peace...

tascam heeft de meeste dynamiek, ghost de lekkerste eq's.... mackie schijnt hele goeie micpre's te hebben, maar als je geen akoestische studio runt heb je daar vrij weinig aan... ik zou tussen de tascam en de ghost twijfelen...

Origineel geplaatst door koediman
tascam heeft de meeste dynamiek, ghost de lekkerste eq's.... mackie schijnt hele goeie micpre's te hebben, maar als je geen akoestische studio runt heb je daar vrij weinig aan... ik zou tussen de tascam en de ghost twijfelen...

Ik maak snoeiharde Techno! Die kille sound van de Mackie moet daar toch mooi bij passen? :confused:

Origineel geplaatst door Cisco
Ik maak snoeiharde Techno!

tsja... dan kan je natuurlijk net zo goed een eurodesk kopen! :duivels: :D

ik ken deze specifieke 8-bus mackie niet, maar wel z'n wat kleinere broertjes en eerlijk gezegd bevalt de mackie-sound me helemaal niet... maar als jij denkt dat dat voor jou het beste is moet je natuurlijk gewoon die mackie kopen... ik geef ook alleen maar mijn mening ;)

Origineel geplaatst door koediman
tsja... dan kan je natuurlijk net zo goed een eurodesk kopen! :duivels: :D

ik ken deze specifieke 8-bus mackie niet, maar wel z'n wat kleinere broertjes en eerlijk gezegd bevalt de mackie-sound me helemaal niet... maar als jij denkt dat dat voor jou het beste is moet je natuurlijk gewoon die mackie kopen... ik geef ook alleen maar mijn mening ;)

Heb een tijdje een Behringer gehad! En zonder andere pijn te doen?! Vindt ik het gewoon troep!;)

Wel leuk alternatief als je plotseling in de shit zit!

als je er plek voor hebt zou ik echt die tascam eens checken voordat je'm van je lijstje schrapt... is ook een hele cleane tafel, maar heeft gewoon een veel dynamischer geluid als de mackie... zelf ben ik erg gecharmeerd van de soundcraft eq, maar kan me voorstellen dat als je "kilheid" wil, je niet aan een ghost wil beginnen.

mackie -heel alround,open sound,goede eq,maar minder als de andere 2.
ghost,wollig,smeert vaak dicht,dus niet zo open,goede britse eq,brakke componenten.
tascam wollig prettig karakter qua eq,niet zo open dan mackie.

wil je een alround tafel met goede routings mogelijkheden die open klinkt en goed gebouwd is,kies mackie.

dit is natuurlijk subjectief,heb ze wel alle 3 gehad.

Origineel geplaatst door trash
mackie -heel alround,open sound,goede eq,maar minder als de andere 2.
ghost,wollig,smeert vaak dicht,dus niet zo open,goede britse eq,brakke componenten.
tascam wollig prettig karakter qua eq,niet zo open dan mackie.

wil je een alround tafel met goede routings mogelijkheden die open klinkt en goed gebouwd is,kies mackie.

dit is natuurlijk subjectief,heb ze wel alle 3 gehad.

Kijk! Daar kan ik wat mee! Thanx! trash!;)

Luister eens heel goed naar wat dancevibes van:

-Armin Van Buuren ----->het GHOST klankpallet
-Marino Stephano(r.i.p.) ----->het MACKIE klankpallet
"CM "-dream universe is ook Marino

Ik persoonlijk zou voor de Mackie kiezen moest ik analoog gaan...

Laat ons iets weten wat het geworden is hè!

Zijn dit nu de betere tafels in deze prijsklasse of zijn erook nog andere tafels die erg goed zijn ?

Persoonlijk zou ik voor de ghost gaan qua eq, maar smeert wel een beetje dicht. Is wel qua klank erg lekker. De tascam is ook erg goed, alleen vind ik de eq wat minder dan de ghost.

Succes

mijn opinie:

geen mackie,

luister naar de m3500 en de ghost.
tascam tafels zijn wel frikkin robust, de ghost daarentegen heeft wel eens wat last van preamps die er mee kappen.
(ik zou denk ik voor de m3500 gaan ;))

Welke

Welke

Ik ken ze alle 3 redelijk tot zeer goed.

Tascam - Beste tafel van de 3, beste electronica, best gebouwd, zeer goede service, eerlijkste EQ,
zeer mooie warme klank, beste layout. (zeker 2nd hand de beste prijs) Lekkerste laag en mooiste hoog.

Ghost - Warme mooie EQ (wel wat gekleurd), veel auxen, goede warme klank. Lekker laag, hoog is wat minder IMHO.
Zeker de minste van de 3 wat bouw kwaliteit betreft, ze gaan regelmatig stuk. (ik heb met 6 verschillende gewerkt
waarvan er 3 problemen hebben gehad)

Mackie - Harde klank, scherpe EQ, goede headroom, goed gebouwd.

Origineel geplaatst door virkaz
, de ghost daarentegen heeft wel eens wat last van preamps die er mee kappen.

Leg ff uit ajb ; het probleem dat de volledige pre-amp het opgeeft kende ik nog niet van de Ghost.

Mijn mening voor de topic starter; deze tafels zijn inmiddels tot in den treure besproken op het forum en het is precies zoals dhr. Ozbourne al een zei: "opinions are like assholes, everyone has one"

Een tafel koop je niet omdat bepaalde personen het zo'n lekker ding vinden. Als het goed is komt ie bij jou in de studio en zal jij er mee moeten werken. Neem lekker de tijd de mixerts uitgebreid te beluisteren, bekijken en te bevoelen. Vorm je mening en als je dan nog onzeker bent kan je altijd je gedachtes hier dumpen.

Mijn oog viel eigenlijk het eerst op een Tascam M-3500, maar volgens mij is deze super groot en heb geen persoonlijke ervaring met deze tafel! Naar horen zeggen schijnt deze erg mooi te klinken?!

Van tevoren al om meningen vragen is IMHO niet erg handig omdat je al min of meer bevooroordeeld naar de tafels gaat kijken.

een ex-forum lid, die ik goed ken, had er last van...

Origineel geplaatst door The Q
Leg ff uit ajb ; het probleem dat de volledige pre-amp het opgeeft kende ik nog niet van de Ghost.

Mijn mening voor de topic starter; deze tafels zijn inmiddels tot in den treure besproken op het forum en het is precies zoals dhr. Ozbourne al een zei: "opinions are like assholes, everyone has one"

Een tafel koop je niet omdat bepaalde personen het zo'n lekker ding vinden. Als het goed is komt ie bij jou in de studio en zal jij er mee moeten werken. Neem lekker de tijd de mixerts uitgebreid te beluisteren, bekijken en te bevoelen. Vorm je mening en als je dan nog onzeker bent kan je altijd je gedachtes hier dumpen.

Van tevoren al om meningen vragen is IMHO niet erg handig omdat je al min of meer bevooroordeeld naar de tafels gaat kijken. [/B]

Het is gelijk welke tafel je gaat kiezen, de èèn praat je dit aan, de ander keurt wat anders af
--------------->B*LLSH*T <-----------------

ga opzoek naar cd's die afgemixed zijn op desbetreffende tafel dan heb je een echt beeld van hoe dat beest klinkt
en is dat dan die èèn waarvan geweten is dat er snel dit of dat aankomt, so be it, that's the live of a producer!
Elke echte producer zoekt datgene wat het beste klinkt(hoegenaamd welk ongemak dat meebrengt) voor zijn gehoor, voor zijn doel, zijn smaak en daar ken je weinig raad in krijgen, tenzij dat ze je zeggen ernaar te gaan luisteren, punto final.

(heb zelf veel zinnens mijn digitale yamaha te "throwen" en een Mackie 32:8 ervoor in te ruilen<--------wegens persoonlijke smaak voor de klank, enkel voor de klank :) )

Voor de Tascam M3500/3700 kan ik je nog aanbevelen als referentie:
Living on my own- Freddy mercury 93 mix (ramaekers&sas)
Orion too - You and Me, 2002? (recentere hit, rameakers &...)

en luister op studiomonitors en op hifi hè brother!

:mega: :mega: :mega:

Back