<track> trance nummertje van Waveglider

Waveglider

Skyglider
ZO... tijdje geleden dat ik nog eens een nummertje poste...

'k ben druk bezig aan een nieuwe liveset te werken, en ik hoop deze te gebruiken...

tips, feedback, kritiek, alles mag en je mag het zeggen als je het niet goed vind,ik kan tegen een stootje (wel liefst opbouwend he)

download de track hiermaar

Dit is een lekker trackje.
Voor trance heeftie best wel veel groove eigenlijk.

Hij kan wel wat harder, dan kun je fijn ook je balans weer afstellen denk ik. En qua stereobeeld lijkt alsof alles in het midden zit. Die FX kun je leuk zwaar heen en weer pannen. Da's leuk voor live.

Erg loik. ;)

Nice! Trance is absoluut niet mn genre maar dit nummer brengt me in beweging. Heb je dit nummer al live geprobeerd?

Hee dat klinkt lekker, Waveglider.
Ik heb dan wel alleen van die PC speakertjes maar dit is prima te doen.
alleen de drumroll vind ik niet zo mooi.

dank voor de leuke commentaren en tips...

Hij kan wel wat harder, dan kun je fijn ook je balans weer afstellen denk ik. En qua stereobeeld lijkt alsof alles in het midden zit. Die FX kun je leuk zwaar heen en weer pannen. Da's leuk voor live.

Zal ik zeker proberen, kan ik meteen de autopan van m'n ddx eens uitproberen :dubbel:

Heb je dit nummer al live geprobeerd?

nee... gisterenavond gemaakt,maar wel met de bedoeling om live te gebruiken

alleen de drumroll vind ik niet zo mooi.

ben zelf ook nog niet 100% tevreden met dat geluid, alsook de basic kick kan lekkerder

Ik vind het persoonlijk geen goeie track. Er zitten alleen maar elementen in die ik al veel te vaak heb gehoord, zonder iets aan originaliteit. Ik denk dat je eens moet gaan kijken hoe je meer een eigen stijl kunt ontwikkelen. Experimenteer eens wat met rare effecten, geluiden of ritmes. Als het misschien vreemd klinkt in eerste instantie moet je het idee niet meteen weggooien. Wees niet bang om eens iets anders te maken!! Succes!

Groeten, Phontaq

wel phontaq ... niet iedereen wil een pioneer zijn... ik weet dat dit vrij standaard trance is maar daar heb ik persoonlijk totaal geen probleem mee... toch bedankt voor je input.
Ik wil er wel bijzeggen dat ik niet enkel trance maak, ik waag me aan verschillende stijlen waaronder techno en ambient.

Mischien dat ik binnenkort eens een ambient trackje post...

Origineel geplaatst door Phontaq
Ik vind het persoonlijk geen goeie track. Er zitten alleen maar elementen in die ik al veel te vaak heb gehoord, zonder iets aan originaliteit. Ik denk dat je eens moet gaan kijken hoe je meer een eigen stijl kunt ontwikkelen. Experimenteer eens wat met rare effecten, geluiden of ritmes. Als het misschien vreemd klinkt in eerste instantie moet je het idee niet meteen weggooien. Wees niet bang om eens iets anders te maken!! Succes!

Groeten, Phontaq

Tja, dat is nou net iets waar ik een hekel aan heb. Waarom moet je altijd alleen maar origineel zijn? Dan zouden er geen platen meer uitkomen want op een gegeven moment is de koek op. Je moet muziek maken die je leuk vindt en niet krampachtig proberen origineel te zijn, daar is dan toch niets leuks aan?
Maar goed je geeft het zelf ook al aan.

Ik vind het wel een geinige track, niet echt trance imo maar meer beetje (euro)dance ofzo. Niet dat ik er verstand van heb hoor. Kvind het knap dat je het in een avondje doet, maar hij klinkt ook nog wel een beetje droog ofzo.. Kan wel iets leuks van gebakken worden denk ik!

Wat je ook doet, uiteindelijk gaat het erom dat je er zelf lol mee hebt! Ben benieuwd naar je ambient!

groot gelijk :okdan:

Ik maak trance omdat ik het leuk vind,niet omdat veel mensen dat leuk vinden, want die tijd is stilletjes aan voorbij...
maar ik zal eens kijken of ik iets ambient-achtig kan posten.

Pffffff.Als je nu ,je trancenummer volledig zelf hebt bedacht,van de eerst noot tot de laatste?Hoed af!Maar jatten van anderen? Kant en klaar "af "trancegrooves brengen die al op de synth sta geprogrammeerd(waar menig muzikant zich heeft suf voor gewerkt voor luttele euro's,om in zijn bestaan te blijven) .Dit kan m'n afgerichte hond ook brengen, zo'n nummers! En dan maar klagen dat er niks nieuws onder de zon meer is!Arm elektronisch muziekland!

Origineel geplaatst door sinew1958
Arm elektronisch muziekland!

Ik ben vandaag voor het eerst uitgeweken naar een duits forum waar het niveau van de producers behoorlijk hoog is.
gelukkig dat er ook nog wel kewle muziek geproduced wordt, maar je moet het wel weten te vinden.

http://www.producer-network.de/forum/

Back