ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
met te zwak bedoel ik, dat er te weinig wordt weggefiltert, de slope is mij dus niet steil genoeg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
met te zwak bedoel ik, dat er te weinig wordt weggefiltert, de slope is mij dus niet steil genoeg.
En waarom niet? Met een filter kun je selectief frequenties weghalen?Origineel geplaatst door Toon
hmmm, dat ruikt toch eerder naar beter geluiden proberen te maken. Een ideale Low Pass filter is zelfs iets wat je muzikaal niet wil horen denk ik.
En waarom niet? Met een filter kun je selectief frequenties weghalen?
nee, je snapt het niet. Ik wil een een andere slope, van bijv. 19dB, bij dezelfde cutoff frequentyOrigineel geplaatst door Toon
analoog is het technisch niet mogelijk, muzikaal is het waarschijk niet aanhoorbaar.
Maar ik snap niet dat jij over een 24 dB filter zegt dat ie teveel doorlaat??? Zet dan de Cutoff frequentie een beetje lager?
kijk, op 't grafiekje hieronder. De cutoff staat op 8kHz, en de filter laat geluid door tot ong 22kHz. Het zou mij dan wel leuk lijken als je de cutoff gewoon op 8 kHz laat, en dat de filter geluid doorlaat tot bijv. 21kHz
snappie?
![]()
Dat bedoel ik ja! Waarom wordt zoiets niet vaker toegepast? Dat heb je zeker meer controle over je geluid, en dat toch wat je uiteindelijk wil?Origineel geplaatst door Toon
Ben wel het volgende nog tegengekomen http://www.scampers.com/EGRES/wiz_filt.htm . Daar hebben ze het over de Voltage Controlled Slope Filter van een Serge, iets zoals jj in het begin van deze thread bedoelt denk ik.
Waarom vasthouden aan saw, pulse, triangle?