is dit een goede laptop voor produceren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door t-con
linkje laptop
moet ik nog op speciale dingen letten?
en hoe werkt het met een goede geluidskaart?
moet dit een externe zijn?

Zoveel mensen, zoveel meningen. Hier dus die van mij:

- Wil je een compacte geluidskaart? Dan is de Echo indigo (PCMCIA) erg leuk, klinkt iig erg goed!
- Geheugen en processor power, kun je niet genoeg hebben. Ik dacht eerst dat dat allemaal wel mee zou vallen, maar met die nieuwe plugins en software gaat het erg snel met je geheugen en proc. power. 512 mb is toch wel het absolute minimum.
- Shared video memory is nooit goed, niet doen!

Ronald.

Wat houd dat shared video eigenlijk in?
dit word namelijk mijn eerste laptop en ben dus maar een n00b op het gebied van laptops....

Origineel geplaatst door t-con
Wat houd dat shared video eigenlijk in?
dit word namelijk mijn eerste laptop en ben dus maar een n00b op het gebied van laptops....

dat je laptop RAM geheugen gebruikt voor z'n videogeheugen..normaliter heeft je video z'n eigen dedicated geheugen...

ik ben zelf erg tevreden over mijn acer travelmate 4001 laptop...een andere muzikale vriend van me heeft em ook gekocht, prima ding.........je mot em wel ff *zonder* ACPI installeren, anders kan je IRQ problemen krijgen met sommige geluidskaarten, zoals de echo indigo .........

bij www.pcsnel.nl gekocht, erg goede prijs/kwaliteit verhouding..heb er wel extra geheugen (1GB RAM) en snellere harddisk ingezet (5400 rpm)

Ik denk dat veel mensen problemen hebben met windows based systemen omdat ze te weinig er vanaf kennen. Windows wordt gemarketinged als een OS waar het kleinste kind mee kan werken, maar dat is het niet. Je moet je pc onderhouden en beveiligen met externe software en je moet veel prutsen tot je pc een goed, snel en stabiel systeem heeft. Een ander probleem is de overvloed aan crappy hardware. Je ziet door het bos de goede bomen niet meer.

Ik werk nu al een jaar op een amd athlon 3000+ desktop (ik ben niet echt voor laptops, ma ja) clone die ik zelf gebouwd en geconfigureerd heb. Ik koop gewoon alle elementen los en vijs hem zelf in elkaar. Installeer windows zoals ik het wil en zoek zelf alle drivers bij elkaar. MIjn systeem heeft in het laatste jaar messchien 2 kleine crashes en 4 virussen meegemaakt, maar ik heb hem nooit langer dan een paar uur moeten missen. Ma ik ben wel een beetje een computernerd. Ik gebruik zelfs mijn pc voor audio èn internet èn games en ... (wel met verschillende accounts met bijhorende aangepaste autoexec.bat's en beveiliging)

Het is een feit dat veel muzikanten van technische zaken niet zoveel weten, en daarom liever een mac kopen omdat die kant en klaar geconfigureerd is voor audio en grafische toepassingen. Maar met een beetje kennis van zaken kan je met een goed gebouwde en onderhouden pc hetzelfde bereiken... Ik heb het laatste jaar zo redelijk wat geld verdient door pc's van bevriende muzikanten op te kuisen en te herconfigureren naar muziekpc's, en voor de meeste was dit het einde van de pc ellende (als ze mijn aanwijzingen volgden toch)

trouwens, in mijn ervaring draait een amd athlon of athlon 64 toch net iets beter dan een p4, in tegenstelling tot vroeger (p3 vs amd k6)

Mijn huidig systeem (van eind 2003) is het volgende

AMD Athlon 3000+ processor met bijhorende koeling
450 w voeding
Asus A7N8X moederbord
1 GB DDR ram (2x 512MB)
2 x Maxtor S-ata 7200 toeren 120 GB (s-ata is veel beter dan ide) Ik gebruik een uitsluitend voor audio, en de andere voor de rest (systeem/spelletjes/internet/...).
1 x Plextor Plexwriter cd schrijver
1 x Samsung Writemaster DVD Schrijver (is zeer goed voor die prijs) is achteraf (een jaar later) toegevoegd
ATI radeon 9100
Tascam US -122 soundcard (moet nog verbeteren, ben aan het sparen voor een presonus firepod)
Windows XP pro OS
1 17" philips crt monitor (107x5)
als DAW Cubase SX 2.2

en het draait als niets, i heb juist wat meer ram en een goede dsp card (UAD-1 denk ik) nodig

ik werk voornamelijk met vsti en muzikanten opnamen.

Origineel geplaatst door David
Heb je het laatste model van de 15" PB G4?
Nou ik was dus onlangs in de winkel gaan kijken naar die nieuwste types van de PowerBook G4. Die toestellen stonden daar de hele dag te draaien in de showroom, en ik kon er gewoonweg m'n hand niet onderhouden, zo heet waren ze onderaan. Bij de nieuwe iBook G4 viel dat veel beter mee, daar brandde je je tenminste niet aan :duivels:

nope ik heb de oude nog .. die is ook mooier
maar wel langzamer .. hitte valt bij mee
opzich wel lekker warm als het koud op de bank is ;)

Enne wat mac pc verschilt ... probeer maar eens te uninstallen met de mac
dan mag je lekker zoeken welke zooi ie waar heeft geinstalleerd

voor de rest is het onzin dat je voor mac geen ervaring nodig hebt ...
1 ochtend het kind van de buren op me mac en dat ding zit vol met rotzooi !

nadat ik 7 minuten moesten wachten met opstarten heb ik alles maar opnieuwe geformateerd
ja mensen ook een mac is blij als ie schoon is !

:D

Origineel geplaatst door MadR
probeer maar eens te uninstallen met de mac
dan mag je lekker zoeken welke zooi ie waar heeft geinstalleerd

apple + f als je in de finder (op het bureaublad dus) zit, naam van de app ingeven, apple + a, ctrl + click, 'verplaats naar prullenmand'
daarna zie onder

nadat ik 7 minuten moesten wachten met opstarten heb ik alles maar opnieuwe geformateerd
ja mensen ook een mac is blij als ie schoon is ! [/B]

eens regelmatig alles proper maken en onderhouden met het gratis programma onyx doet wonderen. en nooit vergeten de bevoegdheden te herstellen na elke installatie/update.

edit: typo

Laatst gewijzigd:
1 ochtend het kind van de buren op me mac en dat ding zit vol met rotzooi ! :D [/B]

Kwestie van rechten instellen ey. Of het kind van je buren niet met z'n pindakaashandjes aan je Mac laten zitten...

Uninstall in Windows ruimt zeker ook niet alles op. Check je register. Check je Application Data map maar eens onder Documents and Settings > Users > Application data. En in 90% van de gevallen blijft zelfs gewoon de map waarin je applicatie eerder was geinstalleerd gewoon nog staan met allerlei prefs.

NEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ............. please................niet doen............snif...................

k zal 't niet meer doen. sorry, deze discussie is al zeker 1.000.000 keer voorbij gekomen.

Origineel geplaatst door olafmol
NEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ............. please................niet doen............snif...................

:D

jawel !

zoals je kan zien is het allebei bagger !

}:|

Re: is dit een goede laptop voor produceren

Origineel geplaatst door thomasvahe
Hallo allemaal,

even een kort vraagje,
deze link geeft een info over een laptop van dell

http://commerce.euro.dell.com/dells...s&l=nl&s=nldhs&store=nldhs&sbc=nldhsinspn&v=d

is dit een laptop die goed genoeg is voor het produceren van muziek?
Ik gebruik cubase sx met max 25 sporen.

Ik moet een laptop hebben aangezien binnenkort voor een jaar naar het buitenland ga,
ik wil niet een jaar lang stoppen met het produceren van muziek.

bvd

Thomas

misschien een idee om SX te verkopen en SE te nemen? Bespaard je ook aanzienlijk wat CPU resources... en bij toch maar maximaal 25 sporen...

Origineel geplaatst door chrizz
Red submarine is een super-winkel voor audio laptops, maar is in de uk, en ik ben zelf ook op zoek naar een nederlandse winkel die ook audio laptops levert, iemand een idee?

Hi there!

Kijk eens naar http://www.eye4systems.nl/
Of informeer bij www.i4-muzique.nl/

Deze laptops / PC worden volledig naar wens & optimaal geprepareerd voor audio-/video doeleinden geleverd; heb daar zelf erg goede ervaringen mee.

Saludos,
Roger

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back