is dit een goede laptop voor produceren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Kies voor apple in combinatie met Motu 828 mkII ofzo..........killercombinatie !!
Al dat gezeur over pc's altijd.........voor mac betaal je meer, en waarom dat merk je als je er 1 hebt.........namelijk 75% minder gezeik als met een pc configuratie !

Trust me...... ;)

RME en Steinberg zijn dan ook 100% toegespitst op de muziekmarkt. Giganten als Dell en MS geven gewoon geen flying fuck om dat minieme percentage DAW gebruikers. In het verleden toch niet bedoel ik, want ik denk dat zo stilaan de DAW markt iets interessantere proporties begint aan te nemen. Het heeft zo tot Windows 2000 geduurd eer windows echt goed bruikbaar was voor een DAW (98SE was bijna ok), dit is dan ook de reden waarom Mac zowat de standaard geworden is. Allemaal historisch gegroeid. Iemand die nu nog steeds hoog bij laag blijft beweren dat MAC beter is als PC voor audio baseert zich puur op historische gegevens...
Wat dat marketen betreft, dat heeft Sony dus wel gedaan met z'n VAIO's, getuige Kraftwerk. Als je US producers die dus wel PC-minded zijn hoort spreken hebben ze meestal een VAIO. En ik heb die dingen is bekeken en kwa features moeten vele ander laptopmerken echt niet onderdoen hiervoor.
Wat ik niet begrijp is waarom veel van die grote merken hun gebruikers nog steeds niet de mogelijkheid geven om up te graden naar een harddisk met hoger toerental (buiten de nichemerken die ik aan het begin van de thread al vernoemd heb...), toch wel een van de belangrijkste features lijkt me...
Als het om compatibiliteit gaat tussen moederborden, geluidskaarten en chipsets zou ik gewoon wat DAW forums afschuimen, daar staat altijd wel ergens een gigantische thread met 'proven DAW configurations'.

Origineel geplaatst door fuse
Vind het ook zwaar irritant dat software en hardware bouwers in de muziek sfeer zo weinig doen om te testen enzo.

Uitzondering zoals RME en Steinberg daargelaten. En die zelfs nog tips over ea geven.

En als een bedrijf als bijv Dell zorgt dat die mensen laptops kunnen gebruiken om te testen dan zullen die ook eerder beweren dat het op een Dell goed werkt. Beetje commercieel denken kan dan ook geen kwaad zou ik zeggen.

Nog meer vragen!!!! Want ik weet het nu echt niet meer :stupid

Als ik met cubase werk, gebruik ik redelijk wat vst's (intruments=circa 7 efx = circa 10, waaronder meestal 2 reverbs) en ik gebruik ongeveer 16 sporen in een track.
En ik heb geld voor een powerbook g4 (+ wat software), is het dan verstandig om er een aan te schaffen of kan ik dan toch beter een pc laptop kopen.

Zo ja of zo nee, graag wel even een duidelijk reden.

Ohja en ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Dat ik vst plugins voor de pc overal illegaal kan downloaden is voor mij geen reden om te kiezen voor een PC laptop

Bedankt!!!!!!!!!
:okdan:

Bericht door een moderator:
Het forum staat vol met apple vs intel discussies, dus gelieve hier niet op in gaan.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Bericht door een moderator:
Het forum staat vol met apple vs intel discussies, dus gelieve hier niet op in gaan.

Dat maakt deze gast zelf wel uit !!!
Hij stelt toch een vraag ?

Ow nee....het woord apple is vaker dan 10 x genoemd.......krijgen sommige mods het nu benauwd ?

Als je het mij vraagt kun je het beste wachten met het kopen van een apple powerbook, tot er een G5 versie is, een G4 kan op zich al prima maar zoveel vst instruments en effecten lijkt me ook voor een pc laptop erg heavy !!

Origineel geplaatst door C-Code
Het ligt natuurlijk ook aan welke FX en vst instruments je gebruikt tegelijkertijd !

Powerbook G5 zal wel weer veel duurder worden.Maar een Powerbook g4 voldoet toch ook wel?kun je er altijd nog een externe dspcard aanhangen niet?

shit de baas...

Dat maakt deze gast zelf wel uit !!!
Hij stelt toch een vraag ?

Doe es effe normaal vent.
Zoek anders in het woordenboek even op wat 'moderator' betekend.

Origineel geplaatst door [TV]

dat moet je toch echt wel zelf beslissen, hierboven zijn beide opties al rijkelijk beargumenteerd, nu is het aan jou!

wij kunnen je niet vertellen wat het beste is voor jou, dat kan alleen jij zelf ontdekken. dus doe goed je huiswerk, en maak je beslissing

(wat ik zou kiezen heb je wel al begrepen denk k...)

Ow nee....het woord apple is vaker dan 10 x genoemd.......krijgen sommige mods het nu benauwd ?
Jij beschuldigt ons steeds dat wij Apple haters zijn, maar wij zijn tegen een nutteloze "apple vs intel" discussie met als argument: "Koop een x want ik weet waar ik over praat."

Waarom begin jij altijd zo'n discussies..

off topic;

Sorry maar volgens mij doelt C alleen op het feit dat er met PC configs zeer goed naar de specs en HCL moet worden gekeken om het in combi met bepaalde hard en software te laten lopen. Met een Apple heb je dat gewoon veel minder.

Als hij een alternatief aan de hand doet die niet op een PC gebasseerd is hoeft dat niet direct tot een PC/Intel vs Apple discussie te verworden.

my € 0,2 (Q WIntel gebruiker)

Origineel geplaatst door [TV]
Nog meer vragen!!!! Want ik weet het nu echt niet meer :stupid

Als ik met cubase werk, gebruik ik redelijk wat vst's (intruments=circa 7 efx = circa 10, waaronder meestal 2 reverbs) en ik gebruik ongeveer 16 sporen in een track.
En ik heb geld voor een powerbook g4 (+ wat software), is het dan verstandig om er een aan te schaffen of kan ik dan toch beter een pc laptop kopen.

Ohja en ik ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Dat ik vst plugins voor de pc overal illegaal kan downloaden is voor mij geen reden om te kiezen voor een PC laptop

Bedankt!!!!!!!!!
:okdan:

Ik zou lekker voor die Mac gaan: dat werkt gewoon goed, stabiel, gemakkelijk, is kwalitatief hoogstaand en is ook nog eens een genot om naar te kijken (en dat is dan weer persoonlijk)....ik gebruik overigens beide systemen naast elkaar, maar merk dat ik telkens vaker naar de mac uitwijk...alleen al vanwege het gebruiksgenot. :)

Origineel geplaatst door bazziman
ik moet zeggen dat ik wel een beetje verliefd ben geworden op mijn mac.

Oh, en geloof me een dikke, zware, warme (!) laptop is een vershrikking...om mee te zeulen of om op je schoot te hebben...en de veel goedkope laptops zijn dik, zwaar en worden erg heet aan de onderkant.

Hé bazziman, ik ben ook verliefd op mijn macs hoor, en nee, ik wil met deze reactie zeker niet de mac vs Pc/intel/centrino discussie aanzwengelen (heb al schrik dat de mods weer tussenbeide zouden komen, net op het moment dat de discussie interessant wordt...)

MAAR in de context van deze discussie welke laptop geschikt is om muziek te maken en waar je zoal op moet letten, kan je toch ook niet ontkennen dat OOK de PowerBook G4 van Apple, zelfs de meest recente reeks, verschrikkelijk heet wordt aan de onderkant. Vooral bij de 12" en de 15" is dit het geval : ze worden zo heet dat je ze best niet op je schoot kan nemen, of je brandt je billen (of andere gevoelige delen...). Ik had de *indruk* dat dit bij de iBooks iets minder het geval is.

Overigens denk ik dat de huidige reeks laptops van Apple misschien wel heel mooi is, maar toch ook nog steeds enorm duur (behalve de kleinste iBookjes), en qua CPU-power aanzienlijk under-powered tov de concurrerende merken. Hoe zich dat vertaalt in het aantal plug-ins, polyfonie e.d., wordt regelmatig getest in de maandelijkse rubriek 'Apple notes' op de website van Sound on Sound.

Origineel geplaatst door David
Hé bazziman, ik ben ook verliefd op mijn macs hoor, en nee, ik wil met deze reactie zeker niet de mac vs Pc/intel/centrino discussie aanzwengelen (heb al schrik dat de mods weer tussenbeide zouden komen, net op het moment dat de discussie interessant wordt...)

MAAR in de context van deze discussie welke laptop geschikt is om muziek te maken en waar je zoal op moet letten, kan je toch ook niet ontkennen dat OOK de PowerBook G4 van Apple, zelfs de meest recente reeks, verschrikkelijk heet wordt aan de onderkant. Vooral bij de 12" en de 15" is dit het geval : ze worden zo heet dat je ze best niet op je schoot kan nemen, of je brandt je billen (of andere gevoelige delen...). Ik had de *indruk* dat dit bij de iBooks iets minder het geval is.

Overigens denk ik dat de huidige reeks laptops van Apple misschien wel heel mooi is, maar toch ook nog steeds enorm duur (behalve de kleinste iBookjes), en qua CPU-power aanzienlijk under-powered tov de concurrerende merken. Hoe zich dat vertaalt in het aantal plug-ins, polyfonie e.d., wordt regelmatig getest in de maandelijkse rubriek 'Apple notes' op de website van Sound on Sound.

is vooral bij de 12" .. mijn 15 ' valt mee
maar de fan is wat harder en vaker gaan draaien bij de laatste update .. dus dat scheelt ook

echter daarvoor kon ik er ook al prima mee op me schoot mee werken

Origineel geplaatst door MadR
is vooral bij de 12" .. mijn 15 ' valt mee
maar de fan is wat harder en vaker gaan draaien bij de laatste update .. dus dat scheelt ook

echter daarvoor kon ik er ook al prima mee op me schoot mee werken

Heb je het laatste model van de 15" PB G4?
Nou ik was dus onlangs in de winkel gaan kijken naar die nieuwste types van de PowerBook G4. Die toestellen stonden daar de hele dag te draaien in de showroom, en ik kon er gewoonweg m'n hand niet onderhouden, zo heet waren ze onderaan. Bij de nieuwe iBook G4 viel dat veel beter mee, daar brandde je je tenminste niet aan :duivels:

Bedankt voor alle reacties, maar het wordt een pc laptop. na veel huiswerk te hebben gedaan blijkt een pc laptop sneller te zijn dan een powerbook. Je moet wel alleen beter opletten op de onderdelen bij een pc laptop.
En je moet wel met computers om kunnen gaan als je muziek wil maken met de pc, dat in tegenstelling tot de mac.

Okee powerbook ziet er qua design een stuk strakker uit, maar ik ga voor het gene wat het uiteindelijk kan en dan is een pc toch een stuk geoptimaliseerder.

linkje laptop

Ik had mijn oog op deze laptop laten vallen.
Ik wilde hiermee een beetje muziek gaan maken met fl studio en reason 2.0.

moet ik nog op speciale dingen letten?
en hoe werkt het met een goede geluidskaart?
moet dit een externe zijn?

o grote synthforum goden helpt mij!! :halleluja

t-con

@ T-Con

Een centrino is een goede laptop om mee te werken. Wel heeft deze een geïntegreerde videokaart, dus snoept ie iets van de werkgeheugen af. Dit is in principe niet zo heel erg, want je zet hem gewoon op 16 mb ofzo en als je veel wekgeheugen hebt (1024mb ram is fijn) blijft er genoeg over. Maar het is maar dat je het weet. En een externe geluidskaart is sowieso fijn voor beter geluid en opname, dus een usb of firewire er aanhangen et voilá.

Origineel geplaatst door funkdecoder
@ T-Con

Een centrino is een goede laptop om mee te werken. Wel heeft deze een geïntegreerde videokaart, dus snoept ie iets van de werkgeheugen af. Dit is in principe niet zo heel erg, want je zet hem gewoon op 16 mb ofzo en als je veel wekgeheugen hebt (1024mb ram is fijn) blijft er genoeg over. Maar het is maar dat je het weet.

een groter probleem van shared video memory is dat ie ook een deel van de databus pakt om steeds dat videogeheugen-gedeelte van je RAM aan te spreken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back