Soundiver vraag

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik vraag me af hoe je synths met sounddiver kan editten en toch gewoon de midi-implicaties te gebruiken van de MPC4000,,, is er een manier om toch mn Waldorf te editten zonder dat ik elke keer kabels heen en weer moet switchen????

Misschien heb je wat aan een midipatchbay anders?
Je ziet regelmatig wel een 2ehands patchbay te koop staan.
Handig is anders. Maar het is wel werkend te krijgen.

Indien je serieus met sound-diver patch-editing wil bedrijven, is het noodzakelijk iedere synth of midi device een aparte midi-in/midi-out uitgang te geven en het device daar direct op aan te sluiten. Met cubase is het mogelijk sound diver en cubase tegelijk op 1 physieke midi-in/out aan te sturen, dwz je kunt een sequence afspelen en tegelijkertijd je patch editen. En dit is eigenlijk het beste.

Indien je software niet toestaat om 2 programma's dezelfde logische midi poort te open, kun je overwegen software midi-patchbays zoals hubby's midi loopback device te gebruiken. Google eens naar hubby of midi-loopback.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Hoe werkt dat dan?? Zet je dan de pc tussen de mpc4000 en de synth in de midiketen???
Da's een hardware kastje waarmee je de midi inputs en outputs kan verwisselen zonder de kabels ook te hoeven verwisselen.

Back