Het bericht dat ik niet wou ontvangen

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Stuurde dit bericht naar Creamware:

I'm considering buying a pulsar or scope card. My computer has a MSI K7T266 Pro (MS-6380) mainboard, as discribed in the following link:

http://www.msi-computer.nl/products/moederborden/K7T266 Pro2/main.html?model=K7T266 Pro2-RU

I know that there are problems with the busmastering bij VIA-chipsets vs. Pulsar or Scope cards. When i buy a card, wil it work ok, or will my system stop working probably?

kind regards,

Yawgmoth

Ontving het volgende:

hello,

your system itself will work fine as usual but using PCI intensive devices
with Pulsar or SCOPE (samplers, reverbs etc) will result in error messages
most probably. please download the latest VIA 4in1 drivers and keep
yourself informed in forums about the VIA Bugs.

Hier baal ik dus echt van!!!!

Denk dat ik dan maar voor een Nord Modular moet gaan.

Greetz,

Yawgmoth

VIA chips en Creamware kaarten gaan inderdaad niet goed samen. Beter Intel 815 of dergelijke chips.
Jammer want ik kan Creamware zeker aanbevelen :)
misschien toch maar ombouwen? (waarschijnlijk toch goedkoper dan Nord modular? Alhoewel als je echt voor de modular gaat is de Nord wel beter als de CW geloof ik, er gebeuren al een hele tijd geen niewe dingen met de Creamware modular).

Daarom baal ik d'r nu ook zo van dat er voor de Athlons MP's geen fatsoenlijk mobo is met dual CPU optie en de snelheid qua chipset die daar bij hoort. (333 FSB en 2700 geh) :)
Misschien dat die nog komt voor de Hammer, maar we zien het wel van de zomer.

No way dat ik een VIA chipset ga kiezen. Ook al is het niet terrecht dat ze een slechte naam hebben heb ik (zoals anderen terrect opmerken) geen zin in geklooi met PCI kaarten enzo.

Trouwens als je een kaart van meer dan 500 euro koopt kan d'r toch ook wel een beter mobo af en verkoop je die oude door. Take your losses I'd say.

Origineel geplaatst door fuse

Trouwens als je een kaart van meer dan 500 euro koopt kan d'r toch ook wel een beter mobo af en verkoop je die oude door. Take your losses I'd say.

Ik vindt het wel heel min om na 10 maanden mijn mobo al te moeten afschrijven.

Greetz,

Yawgmoth

Kijk ook hier uit met de Nord Modular want ik kan je vertellen
dat ik met hetzelfde bord ook problemen heb gehad mbt
de Modular software. Kan aan XP of aan de MT88's liggen,
weet het niet maar je bent in ieders geval gewaarschuwd!

gr. Mario

Het is heel onwaarschijnlijk dat je door je mobo problemen krijgt met je nord modular. Het ding werkt met sommige midi interfaces niet helemaal goed samen en er zijn geloof ik wat problemen met XP maar ik weet niet precies hoe dat zit. Misschien moet je dat ff op de modular mailing list vragen. (er is wel een linkje te vinden op de clavia site) Ik heb zelf ook een mobo met een via chipset en ook daarom geen pulsar gekocht. Best klote. Hoewel ik dat van die foutmeldingen pas nu hoor. Ik had begrepen dat je gewoon wat minder sampletjes kon afspelen enzo... maar het is dus blijkbaar erger dan dat.

Als je een soundcard van honderden euro's koopt, koop je toch geen VIA chipset moederboard van 100 Euro :)*D

Dus niet balen.., maar gewoon een nieuw moederboard halen!

Nou J-Run dat is ook geen mobo van 100 euro kan ik je
vertellen, en het is 1 van de beste in z'n soort.
Kun je nagaan wat de rest is..... ;)

gr. Mario

Het is heel onwaarschijnlijk dat je door je mobo problemen krijgt met je nord modular. Het ding werkt met sommige midi interfaces niet helemaal goed samen en er zijn geloof ik wat problemen met XP maar ik weet niet precies hoe dat zit. Misschien moet je dat ff op de modular mailing list vragen.

Weet ook niet of het daadwerkelijk met te VIA maken
heeft maar de midi interface heb ik uitgesloten want heb er
tenslotte 3 geprobeerd, allemaal zonder succes en wat
OS betreft heb ik vernomen dat andere ook problemen
hebben met 98/ME/2000 dus JA aangezien VIA altijd loop
te 'klote' met prof. audio soft/hard -ware heb ik een beetje
het vermoeden dat ik het toch richting mobo moet gaan
zoeken...

gr. Mario

PS. Bedankt voor de tip, zal er eens gaan neuzen.

Heb over die midi interface de site van Clavia nog even bekeken. Daar meldt men explicitiet dat midi interfaces die direkt op een geluidskaart zitten problemen kunnen opleveren. Zelf was ik voornemens om zo'n Midex (zo heet ie geloof ik) van Steinberg te kopen. Hier verwacht ik dus geen problemen mee.

Greetz,

Yawgmoth

....zo'n Midex (zo heet ie geloof ik) van Steinberg te kopen. Hier verwacht ik dus geen problemen mee.
Let even op wat voor USB poorten je hebt zou ik zeggen. Kan wel eens half werken. Anders word het toch een AMT of MotU (of zo).

Let even op wat voor USB poorten je hebt zou ik zeggen. Kan wel eens half werken. Anders word het toch een AMT of MotU (of zo).

Mhhh, waarop te letten USB 1.0 of 2.0 of zijn ook ander zaken relevant?

Greetz,

Yawgmoth

Zelf was ik voornemens om zo'n Midex (zo heet ie geloof ik) van Steinberg te kopen. Hier verwacht ik dus geen problemen mee.

Zelf heb ik dus wel problemen met een Midex8 en Logic.
Logic wil de Midex totaal niet herkenen. Het enige wat hij ziet zijn de midipoorten van mijn LunaII kaart.
Geen idee of ik de enige ben met dit probleem, maar ben toch weer terug gegaan naar Cubase:(

Nog even wat prijzen:

€ 325,- Asusmobo A7m266-AMD 761 cket A
€ 170,- Athlon XP procersor
€1450 Voor Pulsar II

In dit geval lijkt mij een Nord Modular + midi interface goedkoper.

Greetz,

Yawgmoth

Uuuhm... ik weet niet hoor, maar je verkoopt toch gewoon je mobo en kijk daarna naar een ander mobo. Een de processor heb je nu toch ook al? Ik snap je bovenstaande post niet....

Origineel geplaatst door krz
Uuuhm... ik weet niet hoor, maar je verkoopt toch gewoon je mobo en kijk daarna naar een ander mobo. Een de processor heb je nu toch ook al? Ik snap je bovenstaande post niet....

Heb nog een AMD k2 366 comp staan, die zal ik dus eerst gaan ombouwen. Moet het bovenstaande bedrag dus altijd uitgeven.

Iemand trouwens ervaring met de Nord Modular?

Greetz,

Yawgmoth

Eummm......het ligt niet aan de Athlon dat die kaart niet werkt ff voor de duidelijkheid.

Het is de chipset die op het moederbord gebruikt wordt.

Dus als je een mailtje stuurt en vraagt aan Creamware wat wel 100% compatible moederborden zijn dan zou je voor +/- 150 euro toch een goed werkend systeem (prijs nieuw mobo - verkoop oud mobo).

Moet met deze interface het volgende kunnen uitvoeren:

- via RM1X de Nord Modular en Reason kunnen aansturen
- via m'n PC de Nord Modular kunnen programeren.

Heb m'n oog laten vallen op:

Midiman MIDI USB port 4x4

Iemand ervaring met deze interface?

Greetz,

Yawgmoth

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Yawgmoth

Heb m'n oog laten vallen op:

Midiman MIDI USB port 4x4

Iemand ervaring met deze interface?

Je bedoelt de Midiman MidiSport 4x4 USB?
Ik heb 'm en het is een puik dingetje.

Nooit geen problemen mee en volgens mij zit het ook wel jofel met de timing in het apparaat.
Ik heb ooit 's een test gelezen (volgens mij in de Interface) en daar kwamen die MidiMan spulletjes goed uit.
Volgens mij is eigenlijk ook weinig rommel te koop wat midi-interfaces betreft hoor.

R.

Back