Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

). Hij klinkt wel ongelovelijk vet die synth zeg maar!

Origineel geplaatst door dj_bomber
Zeg Space-Robot....
Jij gaat dan wel , met al die aandacht voor Ad Visser, je AX-73 verkopen ? Dat was namelijk ook ooit een synth (vx-90 module versie) die ikzelf van Ad Visser in bruikleen had via via via... en tevens zn S-900 (Vraag me niet hoe maar het is echt waar). Zijn favoriete synth dus ? Nu heb ik zelf een ax-73 staan, en ik zou er best nog wel 1 willen hebben, maar ik heb er gewoon geen plek meer voor (als iemand nog een vx-90 in de aanbieding heeft ?). Hij klinkt wel ongelovelijk vet die synth zeg maar!
![]()
![]()
![]()
Origineel geplaatst door phochos
De eerste drie albums vond ik nog wel gaan van Ad Visser (Sobrietas, Hoe heette die tweede ook alweer, en de derde was een klassiek album), maar wat hij daarna presteerde, spijt me voor de harde Ad Visser kern, was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Als je de cd Training For Better Sex opzette, zou je veel beter presteren..........denk het niet. Allemaal veel te commercieel opgezet.
Laat hem maar weer eens een album als Sobrietas maken, dan is hij weer goed bezig.
Phochos![]()

De eerste drie albums vond ik nog wel gaan van Ad Visser (Sobrietas, Hoe heette die tweede ook alweer, en de derde was een klassiek album), maar wat hij daarna presteerde, spijt me voor de harde Ad Visser kern, was nou niet echt om over naar huis te schrijven. Als je de cd Training For Better Sex opzette, zou je veel beter presteren..........denk het niet. Allemaal veel te commercieel opgezet.
Laat hem maar weer eens een album als Sobrietas maken, dan is hij weer goed bezig.
Phochos![]()

Origineel geplaatst door astronaut
![]()
Van L naar R. : Henk Stokvis, Ad Visser , Patricia Paay, Arthur d'n Draaier.
maar vertel eens dat verhaal hoe t kwam dat Ad zijn synths aan je uitleende? Dit moeten we weten hier !

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Superclean Dreammachine was al een favoriet radioprogramma van me toen velen hier
nog niet verwekt waren (wat is er daarna toch mis gegaan ??).

Origineel geplaatst door fuse
Onedin line?
Fok he.
Maar weet nog wel dattie toendertijd een heel rack vol Akai Sx000's had staan.
En volgens mij is hij nooit tegen sponsoring geweest.![]()

Origineel geplaatst door senso
Superrrr... Cleeean... Drrreeeammm.... Machiiiine.....
Goeie God, daar bleef je voor thuis! Ik wou dat ik ze allemaal opgenomen had!
Waar vind je zoiets nog? Een radioprogramma waar je voor thuis blijft?![]()
Origineel geplaatst door dj_bomber
Tja, zoals ik al zei via via via... Lang verhaal, ga het toch proberen :
Ik had een jaar of 10 geleden wat diverse PA apparatuur spul geleend via een maat van me die zelf werkte bij een PA-bedrijf. In de opslagruimte van dat bedrijf had Ad Visser destijds ook zijn apparatuur staan volgens die maat van me en kon daar dus een akai s-900 en vx-90 van regelen via zijn baas. Zowel ik en die maat van me hebben verder Ad dus nooit persoonlijk gesproken maar ik vond het wel leuk om te horen dat het Ad z'n spul was.
In de tijd dat ik de apparaten in huis had heb ik er een aantal Hardcore tracks mee uitgemixt en uitgebracht. Toen is het spul weer terug gegaan en heb later zelf soortgelijkende apparaten aangeschaft.
De vx-90/ax-73 is overigens een van de bruutste bakken die ik tot nu toe gehoord heb, wordt over het algemeen onderschat, en ja heeft helaas maar 1 stem monofonie in de befaamde "Brutus" mode.![]()
![]()
![]()
Wel heb ik in het midden van de jaren 80 een project gemaakt, getiteld "Het Grote Wonder", waarbij ik de fasen van de ontwikkeling van de bevruchte eicel tot een mens in muziek heb uitgebeeld. Heb toen heel veel commentaar gehad op dit project, omdat men het onzin vond dat er muziek omtrent zo'n onderwerp werd gemaakt.
Phochos![]()
Origineel geplaatst door Hanz
Op de foto staat een jonge hippie die verdacht veel op Ad Visser lijkt en
ook al de Ad Visser-bril draagt. Het eerste nummer klinkt lekker en verhaalt
over oa "mushrooms growing in my head". Het tweede nummer is zo
experimenteel dat je er niet zonder paddo´s doorheen komt.
Hoewel ik redelijk overtuigd ben dat dit een produkt is van Ad Visser vraag
ik of iemand me zekerheid kan geven.