Ad Visser, de enige echte Ad Visser Tread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dsa
Maak je zelf ook muziek dan????
Ik vraag me af of jezelf wat hebt geleerd van het lezen uit dat boek.

aub houd de meningen omtrent Adje. ...en om meningen over muziek te geven hoef je zelf geen muziekant of zo te zijn....of dezelfde soort muziek te maken. ik kan als ambient man best mijn mening geven over de nieuwe LP van Ozzy Osbourne !

hoewel ik wel nieuwsgierig ben wat er zoal in t boek staat !

Maak je zelf ook muziek dan????
Ik vraag me af of jezelf wat hebt geleerd van het lezen uit dat boek.

Zeker leer je wat van het lezen uit het boek :geslaagd:

of ik zelf muziek maak , hmmm de 1 noemt het muziek de andere
ellebogen composities..:dubbel:

Origineel geplaatst door Errol

Als ik naar de engelse politiek op tv kijk zou ik eerder zeggen dat ze maar 2% van hun hersenen gebruiken.:D

Ik zal Ad morgen (ben wel druk) emailen en het hem voorleggen.
Ik had een persoonlijke vraag a.d. moderators gesteld maar die is niet beantwoord.
Moderators, dat kan alsnog. [/B][/QUOTE]

niet voor niets bestaat er typische engelse humor als tegenhanger daar ! Monty Pyton, Young Ones.... !!!!

he toppie, Adje vragen stellen ! misschien zit ie welleens op het synthforum zelf !

Heeft iemand eigenlijk meer info over de werking van die 'muzikale auto / boeing 747' etc.?
Ben wel benieuwd eigenlijk. Natuurlijk werden de events zelf omgeven door allerlei marketing prietpraat, maar gewoon vanuit functioneel-technisch oogpunt?

Wordt het object (auto/vliegtuig) ingezet als midi controller?
Als klankkast?
Of als 'fake' object (en zit er achter de schermen iemand op een Casio te spelen? :o: )

Volgens mij was die auto een BMW Z-1 of zo, en gebruikte 'ie 'm als vibrafoon (met zo'n mooie wollen stokjes). Heb ik tenminste eens een keer gezien. Ik weet niet of er systeem zat in de verdeling van de noten.

Origineel geplaatst door Marcel D
Is Sobriëtas en/of High-Tec Heroes eigenlijk nog op CD te krijgen?

Zijn volgens mij nooit op cd uitgekomen, anders had ik ze allang gekocht:D

Origineel geplaatst door Marcel D
*zucht* :( Erg jammer....

Dus wel ooit op CD uitgekomen. Beide moeilijk te krijgen. Probeer eens de Bibliotheek heb ik Hi-Tech heroes ooit gehuurd.

Origineel geplaatst door astronaut
Dus wel ooit op CD uitgekomen. Beide moeilijk te krijgen. Probeer eens de Bibliotheek heb ik Hi-Tech heroes ooit gehuurd.

Hi Tech heroes OF Hi Tech Classics ? dat zijn 2 vesrchillende plaatjes! jaja Ad probeert ons te verwarren, weet je t zeker?
Hi Tech Classics is die plaat met het Amsterdam PC Ensamble

Origineel geplaatst door Hanz
Heeft iemand eigenlijk meer info over de werking van die 'muzikale auto / boeing 747' etc.?
Ben wel benieuwd eigenlijk. Natuurlijk werden de events zelf omgeven door allerlei marketing prietpraat, maar gewoon vanuit functioneel-technisch oogpunt?

Wordt het object (auto/vliegtuig) ingezet als midi controller?
Als klankkast?
Of als 'fake' object (en zit er achter de schermen iemand op een Casio te spelen? :o: )

Wat ik me kan herinneren is dat onder de carroserie van de auto pads gemonteerd waren en er dus gewoon een midi trigger mee werd gestuurd. Het feit dat hij wollige stokjes gebruikte was dan ook niet omdat het een vibrafoon was, maar omdat de lak van de auto niet mocht beschadigen. Dat is al wat Bob de Jong er indertijd bij de Heilige-Koe-Op-De-Auto-Rai over los kon laten.

Wat ik me overigens ook kan herinneren is dat Ad Visser met zijn Brain Wave sessies op de Megafestatie heeft gestaan. Met respect voor Ad en wat minder respect voor degene die zijn boekingen doet: dat moet toch een op zijn minst bijzonder amusante vertoning zijn geweest, zo tussen de 13 jarige pubertjes. Arme Ad. Kennelijk is hij er ook nooit helemaal overheen gekomen, want ik begreep dat hij nu 30 jaar nadat het genre zijn hoogtepunt heeft gekend weer protest liederen is gaan zingen, maar dan op zo'n lullig nivo dat John Denver zich in zijn Long-EZ omdraait?
En aangezien ik nu waarschijnlijk bij de Ad Visser fans alhier toch niet meer dieper kan zakken: dat boek Sobriëtas is echt ronduit slecht. Het zal vast wel weer cult of camp zijn om zoiets charmant te vinden, maar het boek is zo ongelovelijk amateuristisch en hak op de tak geschreven en bij elkaar gejat dat het zelfs in de ramsj nog een miskoop zou zijn.

Zo. Zullen we nu dan maar beginnen aan een 'Enige Echte Rick van der Linden' tread?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Chinetti
Wat ik me kan herinneren is dat onder de carroserie van de auto pads gemonteerd waren en er dus gewoon een midi trigger mee werd gestuurd. Het feit dat hij wollige stokjes gebruikte was dan ook niet omdat het een vibrafoon was, maar omdat de lak van de auto niet mocht beschadigen. Dat is al wat Bob de Jong er indertijd bij de Heilige-Koe-Op-De-Auto-Rai over los kon laten.

Wat ik me overigens ook kan herinneren is dat Ad Visser met zijn Brain Wave sessies op de Megafestatie heeft gestaan. Met respect voor Ad en wat minder respect voor degene die zijn boekingen doet: dat moet toch een op zijn minst bijzonder amusante vertoning zijn geweest, zo tussen de 13 jarige pubertjes. Arme Ad. Kennelijk is hij er ook nooit helemaal overheen gekomen, want ik begreep dat hij nu 30 jaar nadat het genre zijn hoogtepunt heeft gekend weer protest liederen is gaan zingen, maar dan op zo'n lullig nivo dat John Denver zich in zijn Long-EZ omdraait?
En aangezien ik nu waarschijnlijk bij de Ad Visser fans alhier toch niet meer dieper kan zakken: dat boek Sobriëtas is echt ronduit slecht. Het zal vast wel weer cult of camp zijn om zoiets charmant te vinden, maar het boek is zo ongelovelijk amateuristisch en hak op de tak geschreven en bij elkaar gejat dat het zelfs in de ramsj nog een miskoop zou zijn.

Zo. Zullen we nu dan maar beginnen aan een 'Enige Echte Rick van der Linden' tread?

Iemand die zo gemakkelijk z'n mening geeft over iemands kunnen moet toch zelf veel hoogstandjes hebben uitgehaald en er ook nog veel verstand van hebben.
Na even op je site gekeken te hebben en vooral geluisterd te hebben, denk ik toch echt dat de knulligheid en het gebrek aan originaliteit in je "muzikale hoogstandjes" echt niet het niveau heeft van dat laatste album van Ad Visser.

Als ik zulke "muziek" zou maken en dan ook nog dit soort ongezouten kritiek zou spuien over iemand, die blijkbaar toch het een en ander heeft gepresteerd, zou ik zeggen dat je een behoorlijk bord voor je hoofd hebt.

Wees eerst eens wat kritischer over de dingen die jezelf maakt want zo te horen doe je dat te veels te weinig.

Laatst gewijzigd:
Iemand die zo gemakkelijk z'n mening geeft over iemands kunnen moet toch zelf veel hoogstandjes hebben uitgehaald en er ook nog veel verstand van hebben.

Oh, is dat zo? Dus als ik naar de film ga van een respectabel regisseur, mag ik er naar afloop geen ogezouten mening over hebben omdat ik zelf nimmer een film heb gemaakt, laat staan ééntje van een zeker hoogstaand nivo?

En jij kunt ongezouten over behang muziek op Hoog Catherijne spreken, over jaimai, de kast, frans bauer, mevrouw (?) joling, bzn ,jxl, weber en Bam bams kleren en vervolgens zonder enige zelfreflectie mij aanspreken op de kritiek die ik lever op anderen en mezelf? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen... Na jouw relaas hierboven ben ik wel enorm benieuwd naar jouw hoogstaande muzikale wapenfeiten, dsa. Die moet dan wel van een zeldzaam hoog nivo zijn. Jammer dat je geen linkje naar je eigen muziek hebt... Ik zal vanwege die afwezigheid van een link maar concluderen dat de waard is zoals hij zijn gasten vertrouwd. Laf hoor.

Na even op je site gekeken te hebben en vooral geluisterd te hebben, denk ik toch echt dat de knulligheid en het gebrek aan originaliteit in je "muzikale hoogstandjes" echt niet het niveau heeft van dat laatste album van Ad Visser.

Als ik zulke "muziek" zou maken en dan ook nog dit soort ongezouten kritiek zou spuien over iemand, die blijkbaar toch het een en ander heeft gepresteerd, zou ik zeggen dat je een behoorlijk bord voor je hoofd hebt.

Wees eerst eens wat kritischer over de dingen die jezelf maakt want zo te horen doe je dat te veels te weinig.

Er is toch niets mis met die muziek , klinkt wel lekker.

Dat komt er nu van als je dagen lang naar de muziek van adje gaat luisteren
dan stomp je af...:D

Origineel geplaatst door Chinetti
Oh, is dat zo? Dus als ik naar de film ga van een respectabel regisseur, mag ik er naar afloop geen ogezouten mening over hebben omdat ik zelf nimmer een film heb gemaakt, laat staan ééntje van een zeker hoogstaand nivo?

En jij kunt ongezouten over behang muziek op Hoog Catherijne spreken, over jaimai, de kast, frans bauer, mevrouw (?) joling, bzn ,jxl, weber en Bam bams kleren en vervolgens zonder enige zelfreflectie mij aanspreken op de kritiek die ik lever op anderen en mezelf? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen... Na jouw relaas hierboven ben ik wel enorm benieuwd naar jouw hoogstaande muzikale wapenfeiten, dsa. Die moet dan wel van een zeldzaam hoog nivo zijn. Jammer dat je geen linkje naar je eigen muziek hebt... Ik zal vanwege die afwezigheid van een link maar concluderen dat de waard is zoals hij zijn gasten vertrouwd. Laf hoor.

tjongejonge je kan echt niet tegen kritiek.
Dat bord staat er wel flink voor hoor.

De vraag was wat het meest tegenvallende album van 2003 was.
Mag je best je mening over geven.
Armin viel mij heel erg tegen. Had ik veel meer van verwacht.

Over wat ik doe kan ik je niet zo veel zeggen.
Net zo goed als digi(inderdaad)dom heb ik geen zin om altijd maar in de picture te staan.
Daar hoef ik niet laf voor te zijn, dat is gewoon mijn beslissing.
Ik vind het heel dapper van je dat je het aandurft een link naar je muziek te zetten.
Ik zou het niet in mn hoofd halen om zulke composities te laten associeren met mezelf.
Misschien ben ik te kritisch naar mezelf maar ik zou me er echt voor schamen.

Wel vind ik dat dat laatste album van ad visser voor nederlandse begrippen vrij hoog van kwaliteit is.
Sorry, bij jouw hoor ik het ene cliche na het andere cliche.
Maakt me niets uit ware het niet dat iedereen die een beetje met computers en synths kan omgaan snel tot dit soort resultaten zal komen.

Bij ad visser zn laatste album denk ik niet dat iedereen dat zal kunnen maken.
Overigens las ik dat de producer van ads album ook bjork heeft geproduceerd.
En dat kun je wel horen.

Dus als je zoveel kritiek op ad hebt moet je ook verwachten dat je daar een reactie op krijgt.
Dat zijn niet altijd reacties waar je op zit te wachten

Ik weet ook wel dat smaken verschillen maar in vergelijking met wat ik op je site heb gehoord, vind ik dat ad visser veel muzikaler en origineler klinkt.
Sterker nog, ik zou als ik jou was ad visser een stuk serieuzer nemen want je kan er altijd wat van leren.

Ik heb een goed idee!

Zullen we het eens over
AD VISSER
gaan hebben?

Mijn vriendelijke dank! :W

Hanzsss, je hebt helemaal gelijk.

Tis makkelijker om negatief over zo'n man te praten blijkbaar.
Laten we eens iets leuks over deze man vertellen.

Alhoewel ik dsa zn/haar? reactie wel begrijp.

Ik heb ad ontmoet tijdens de mastering sessies.
Ondanks dat ik een paarsuperbekende internationale artiesten heb ontmoet (sorry digimod) was ik toch op de 1 of andere manier meer opgewonden toen ik wist dat ad bij mij zou komen masteren.

Het zal wel komen omdat ik/wij (mijn partner) zijn opgegroeid met toppop.
Shit man, ik kan nog zo goed herinneren dat david bowie, jimi hendrix, de wie? (the who-geintje8) ) door hem werden gepresenteerd.
Die muziek is nog steeds zo ontzettend goed.
Ook de superclean dream machine (je hebt gelijk digimod8) ) was zo revolutionair in die tijd.
Daar bleef je voor thuis.

Voor de tegenwoordige radiodj blijf ik niet thuis.

In de masteringroom hebben we vrij lang gepraat over de brainsessions die hij doet.
Toevallig heb ik vrij veel ervaring opgedaan met meditatie (sorry digimod) en snap ik heel goed waar hij het over heeft.
Of alles klopt wat hij zegt weet ik niet. Wel dat de top van philips en unilever hem hebben uitgenodigd voor deze sesiies.
Doen ze echt niet voor niets.

Ik heb ad niet overal in gevolgd en weet daardoor natuurlijk niet wat die allemaal in de afgelopen jaren heeft gedaan.
Mijn ervaring met ad is heel positief. Hij gelooft in zn eigen kunne en dat waardeer ik in hem.

Ehmm.... die schnabbels bij dat soort hoge heren zou ik een ieder aanraden.
Al was het alleen al om een of andere knappe dochter van... (met standing) aan de haak te slaan!
Woeha!

Maar om iemand af te gaan zeiken omdat je zijn/haar werk niet goed vind slaat nergens op. Maar dat schijnt erbij te horen tegenwoordig. Alsof als je iemands muziek door de plee wilt spoelen die persoon d'r maar metteen achteraan moet of zo?

Ken de beste man niet (behalve van toppop) maar wat anderen vertellen die hem ook daadwerkelijk ontmoet hebben is het een toffe vent. En dan nog leuke muziek kunnen maken ook?

Maar een goede producer is wel een hele grote stap in de richting van een klapper van een album af te leveren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back