Plogue Bidule : MAC/WIN productie software

Rvooh

Gepokt en gemazeld
bidule.gif

Bidule is a realtime modular creation studio aimed mainly at artists seeking a new environment to experiment with. With Bidule, you create your own live music creation environment, inserting audio and midi devices, ReWire Devices, VST instruments and plugins. Patching them anyway you like, in realtime, while it plays. Bidule can run either as a standalone app or as a ReWire Device.

BETA nu gratis, later komt er een comerciele release.. Het ziet er alvast veelbelovend uit!
Meer info op de website

Ik heb dit programma reeds enkele maanden geleden ge-evalueerd en vond het niets toevoegen aan het reeds beschikbare aanbod van vergelijkbare software zoals reaktor dat ik persoonlijk vrij hoog heb zitten. De software zat bovendien vol met fouten en geluidskwaliteit vond ik maar mager.

En ik altijd maar denken dat Reaktor bedoeld was om zelf synths mee te bouwen. Bovenstaande klinkt alsof je er een audio/sequencer environment mee kunt bouwen.

Dat programma is al een hele tijd als beta beschikbaar. Twee jaar denk ik ofzo. Laatste versie biedt niet zoveel nieuws. Het idee is goed. Ze moeten wat alleen wat meer ontwikkelen.

i stand corrected.. snap het zelf niet heb echt wel een seach gedaan..

nuja: over de audio features kan ik niets zeggen, ik heb maar even geklooid met midi..
Kan ABLETON ook midi???

Origineel geplaatst door rvooh
i stand corrected.. snap het zelf niet heb echt wel een seach gedaan..

nuja: over de audio features kan ik niets zeggen, ik heb maar even geklooid met midi..
Kan ABLETON ook midi???

Nee, dat kan Ableton niet, wat wel jammer is. Het zou leuk zijn als je MIDI-snippets
zou kunnen gebruiken, net als je nu samples gebruikt... en volgens mij is dat in principe
ook wel te doen.

Ik heb wel eens met Bidule zitten klooien als een soort van flexibelere
effects-processor. Vooral de ReWire functionaliteit is daarbij handig. Het
grootste probleem dat ik hierbij ondervond is dat Bidule maar moeilijk met
stereo-signalen omgaat... je moet alle connecties dubbel doen!

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Nee, dat kan Ableton niet, wat wel jammer is. Het zou leuk zijn als je MIDI-snippets
zou kunnen gebruiken, net als je nu samples gebruikt... en volgens mij is dat in principe
ook wel te doen.

Ik zocht juist een programma voor live midi phreakin.. ik vertik het om softsynths te gebruiken/ of audio

leve midi
Midi heerst :okdan:

Back