KORG 01Wfd versus YAMAHA SY99

sunny

Ingeburgerd
Wie kan mij vertellen welke beter is? De KORG 01Wfd of de YAMAHA SY99

ik heb nl. een 01wfd en heb een yamaha sy99 aangeboden gekregen, maar iemand zei dat het niet nodig is een sy99 te kopen als je al een 01w hebt want qua opties verschillen ze niet.
Klopt dit???

Bezit zelf ook een 01wfd en heb een tijdje een Yamaha TG77 gehad,
daar moet ik wel bij vertellen dat ik niet weet hoe de SY99 klinkt maar
als je de 01wfd met de TG77 vergelijkt dan klinken ze zeker
niet het zelfde..

De TG77 heeft FM en AWM ( mooie bas, strings, pads en analoog geluiden )
De 01wfd heeft alleen PCM ( mooie Brass, strings , pads, en choir geluid

Site met SY99 demo

Site met SY99 demo

Nog 1 vraagje, weet iemand een site waar ik een demo kan beluisteren van de Yamaha SY99?

Zeker die sy99 nemen...dat is een prachtbak....de awm klanken zijn errug mooi (zeker voor die tijd) en dat ding heeft vrij goede effecten aan board (heb zelf een tg500, en dat is mn of meer een sy85...de sy99 zonder de fm) EN de sy heeft fm, zowel op de standard fm oscilators als op de awm samples.....ai...dat is mooi hoor, geloof me.

De M1's waren op een gegeven moment uitgekost omdat iedereen al die PCM geluiden wel gehad had. Ze zijn wel heel veel verkocht, maar 2e hands veel schaarser dan de DX7 of SY series.

Maar de SY99 kan nog steeds mee omdat het die FM synthese heeft. En ook sample geheugen. En ook zeker niet de filters vergeten. Die hem een heel analoog klinkend karakter kunnen geven.

Ik zou de SY's eerder een concurrent van de Wavestations betitelen. Alhoewel ze elkaar ook heel mooi aanvullen.

Re: KORG 01Wfd versus YAMAHA SY99

Origineel geplaatst door sunny
Wie kan mij vertellen welke beter is? De KORG 01Wfd of de YAMAHA SY99

Zo hee, daar gaat weer een appel-en-peer vergelijking :).

ik heb nl. een 01wfd en heb een yamaha sy99 aangeboden gekregen, maar iemand zei dat het niet nodig is een sy99 te kopen als je al een 01w hebt want qua opties verschillen ze niet.
Klopt dit??? [/B]

01wf/d : PCM geluiden (AI synthesis), geen filters, opvolger van de M1, maar met even spartaans design (lees : geen realtime controle). SY99 - bakbeest van een toetsenbord met verschillende synthesisvormen en zoals Fuse al zegt, samples. Stukken spectaculairder apparaat.

'T ligt er natuurlijk maar helemaal aan of je meer van het Korg of van het Yamaha geluid houdt, maar ik denk dat de persoon in kwestie die je de 01 aanraadt die SY99 voor zichzelf wil inpikken als jij je 01wf/d hebt gehaald. Ik denk dat je zelfs voor de 01wf/d zou kunnen compenseren met een klein 1/2 19" doosje (Korg X5DR).

Het ligt eraan, ben je meer muzikant of meer synthese-bezig gericht, het laatste dan moet je sowieso gaan voor de SY99, wat betreft muzikant kun je met beide even ver, mijn advies: SY99 heeft meer voorsprong, en zou dan ook voor die gaan, je kunt er van acoutische tot diepe analoge sounds mee creeren, zolang je er maar de tijd voor neemt :)

Thanx, ik heb de korg 01/wfd al een tijdje en het is dus wel de moeite waard de sy99 erbij te kopen?

Ik ben al helemaal weg van de SY77, die sy99 is alleen maar beter,, ik wil zowiezo ook nog steeds een sy99,, er staat er een op interface.nl

Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n korg fanaat ben

Back