Rogers Studio Monitors?

NorthernLightX

Prutser
Hallo,

ik heb een advertentie gezien voor een set studio monitors van het merk Rogers:

Rogers Studio 1 Monitors in nieuwstaat met de beroemde Celestion HF1300 en gemodificeerde Kef T27 tweeter voor het ultra hoog, in eiken uitvoering,lang door BBC gebruikt voor monitoring XLR aansluiting. Mooi open en strak laag.
Maten H=64cm D=31cm B=31cm.

Ze moeten 681 pleuro's opbrengen.

Ik heb geen verstand van monitors, maar ik wil een goede set aanschaffen. Ik was eerst aan het overwegen om een set Mackie HR824's te nemen (als de bank me weer wil zien, that is...) maar deze set is toch iets goedkoper.

Is dit een goede set, ik bedoel gaan ze lang mee, hebben ze een neutrale klank (schijnt belangrijk te zijn :) ) etc. en is dit een leuke prijs voor zo'n set?

Ga anders voor de Event 20/20bas! Die gaan NOG lager dan de Mackie's (volgens de specs) en zijn de HELFT goedkoper. Ik ga ze ook volgende maand bestellen. :)

(1215 Euro per paar)

JBL is ook een audiomerk...............
En SONY..................
En Yamaha.......................
En Tascam (=TEAC).................
etc.

Zegt nix dus, en Celestion en KEF zijn zeeeeer gerenomeerde merken. Misschien kunnen diverse zgn studio-monitors er niet eens tegenop, maar je zou ze moeten horen.

Volgens mij zegt een merk echt nix hoor, het is veel belangrijker dat de speakers het spectrum van 20Hz - 20kHz binnen 3dB weergeven.
Monitors die heel 'laag gaan' hebben misschien om dit te bereiken wel veel te veel kleuring in het laag (niet strak dus).
Dwz, ergens anders klinkt het misschien wel gewoon klote, en dan hoeft het NIET aan de installatie aldaar te liggen.
Maar dat hangt er ook weer vanaf.................

Blijft moeilijk.

uhm... als een speaker de specs: 20Hz - 20kHz binnen 3dB heeft maakt het toch nog geen monitor?.. ik heb zelf de KEF cresta 2 .. en dat zijn inderdaad hele fijne speakers.. maar zeer zeker geen monitoren :) .. en ik weet wel dat tannoy en wel meer merken zowel hifi speakers als monitoren maakt.. maar ik heb nog nooit gehoord van KEF monitoren en celestion monitoren..vandaar dat ik mijn twijfels bij deze speaker heb ALS MONITOR.. kan hele goeie speaker zijn though :)

Origineel geplaatst door DJOOKbox!
uhm... als een speaker de specs: 20Hz - 20kHz binnen 3dB heeft maakt het toch nog geen monitor?..

Helemaal met je eens, spec's zeggen weinig, als
je een vlakke weergave wenst komt er verschrikkelijk veel bij kijken waar je op moet letten, plaatsing, amp, kabels, etc, etc.
Rogers zijn lekker speakers, ga ze zeker es van te voren beluisteren met een neutrale amp ervoor.
Mocht je dat niet kunnen, gewoon nooit kopen !
Niet echt raar, maar je vindt in de meeste studio's toch steeds dezelfde monitoring terug, wil je wat meer info kijk dan es op www.msv.nl (maarten Sound & vision) zo'n beetje alle kennis zit hier onder een dak en met leuke occasions.
Luisteren mag daar ALTIJD met je eigen materiaal.
Een sterke tendens momenteel in de AV studio's en broadcast is het merk PMC (prijzen beginnen bij zo'n 650 euro's )
Prijzen eindigen in the sky met Bryston versterkers ervoor.....:)

- info importeur:
http://www.audioconnection.nl/pmcunder/prijslijst_pmc.html

hmm..leuke winkel dat.. monitor one's van alesis voor 150 euro.. occasion weliswaar..maar das wel lekker :)

hmm..leuke winkel dat.. monitor one's van alesis voor 150 euro.. occasion weliswaar..maar das wel lekker :)

ehem prijzen zijn bij Lammert en Maarten wel excl. btw.... scheelt weer 19%
Maar blijft wel een zaak met enorm veel kennis in the house.

Ik moet bij de keuze helaas op reputatie afgaan, aangezien ik geen ervaring heb met monitors. Ik kan het verschil waarschijnlijk wel horen, maar niet bepalen of de betreffende monitor een goede is. De enige richtlijn die ik heb is dat ik graag actieve monitoren zou hebben.

De Yamaha NS-10M en Mackie HR824 hebben gewoon een reputatie die staat. Ook veel monitors van Genelec en Dynaudio worden als goed beschouwd. Ik was benieuwd of het merk Rogers daar misschien ook bij hoorde.

Over PMC heb ik wel eens iets in Interface gelezen, al weer een tijdje terug, maar toch. Ik ga daar eens informatie over zoeken, thanks.

uhm..de yamaha ns10 heeft misschien wel een reputatie..maar das beslist geen goeie hoor.. tis van oorsprong gewoon een hifi speaker..maar omdat ie zo slecht klonk verscheen ie hier en daar in de studio's als referentie setje.."als het daar goed op klinkt, klinkt het overal goed op"
hij wordt regelmatig vergeleken met een schoenendoos :)

Je vindt misschien dat de NS10M geen goede reputatie hebben, maar het zijn wel referentiespeakers.

En het was echt geen huiskamersetje.
Ze zijn/waren te vinden in de meest gerenomeerde studio's over de gehele wereld. Ze stonden ook gewoon in studio's waar ze SSL tafels hadden staan.

Dus ze klinken misschien wel k**, maar ze zijn wel de bekendste ter wereld.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Je vindt misschien dat de NS10M geen goede reputatie hebben, maar het zijn wel referentiespeakers.

En het was echt geen huiskamersetje.
Ze zijn/waren te vinden in de meest gerenomeerde studio's over de gehele wereld. Ze stonden ook gewoon in studio's waar ze SSL tafels hadden staan.

Dus ze klinken misschien wel k**, maar ze zijn wel de bekendste ter wereld.

ze waren inderdaad in de meest gerenomeerde studio's te vinden.. juist vanwege het motto: klinkt het hierop.. dan klinkt het overal op..
maar dus nooooooit als monitoren waar je de mix op maakt.. alleen maar om ff op te checken.. en zover ik weet waren het origineel hifi boxen

Kan iemand mij goede monitor speakers aanraden? Zelf heb ik JBL Control 5.. Maar daar kan je geen mooie eindmixes mee maken.. Is de Yamaha NS10M een goeie monitor speaker?

Daar had je beter ff een nieuw topic over kunnen starten vermoed ik...of nog beter: de search gebruiken, inmiddels zijn er al tig draadjes over monitors geweest. In het kort: Duur maar goed: Dynaudio (BM6A), Genelec (alles), Mackie (HR824).
Voor alle andere types: veel plezier met zoeken en lezen ;)

hmmz..celestion en KEF zijn gewoon hifi-merken?
vraag me dus af oftie wel zo mooi neutraal is :)
denk je dat dat alles is wat ze maken?? :P

Celestion staat ook bekend om zijn gitaarspeakers/PA
Kef staat er om bekend voor zijn goeie high-end spul..
dus dit kunnen ze ook wel maken :)

Back