Rogers Studio Monitors?

NorthernLightX

Prutser
Hallo,

ik heb een advertentie gezien voor een set studio monitors van het merk Rogers:

Rogers Studio 1 Monitors in nieuwstaat met de beroemde Celestion HF1300 en gemodificeerde Kef T27 tweeter voor het ultra hoog, in eiken uitvoering,lang door BBC gebruikt voor monitoring XLR aansluiting. Mooi open en strak laag.
Maten H=64cm D=31cm B=31cm.

Ze moeten 681 pleuro's opbrengen.

Ik heb geen verstand van monitors, maar ik wil een goede set aanschaffen. Ik was eerst aan het overwegen om een set Mackie HR824's te nemen (als de bank me weer wil zien, that is...) maar deze set is toch iets goedkoper.

Is dit een goede set, ik bedoel gaan ze lang mee, hebben ze een neutrale klank (schijnt belangrijk te zijn :) ) etc. en is dit een leuke prijs voor zo'n set?

Ga anders voor de Event 20/20bas! Die gaan NOG lager dan de Mackie's (volgens de specs) en zijn de HELFT goedkoper. Ik ga ze ook volgende maand bestellen. :)

(1215 Euro per paar)

JBL is ook een audiomerk...............
En SONY..................
En Yamaha.......................
En Tascam (=TEAC).................
etc.

Zegt nix dus, en Celestion en KEF zijn zeeeeer gerenomeerde merken. Misschien kunnen diverse zgn studio-monitors er niet eens tegenop, maar je zou ze moeten horen.

Volgens mij zegt een merk echt nix hoor, het is veel belangrijker dat de speakers het spectrum van 20Hz - 20kHz binnen 3dB weergeven.
Monitors die heel 'laag gaan' hebben misschien om dit te bereiken wel veel te veel kleuring in het laag (niet strak dus).
Dwz, ergens anders klinkt het misschien wel gewoon klote, en dan hoeft het NIET aan de installatie aldaar te liggen.
Maar dat hangt er ook weer vanaf.................

Blijft moeilijk.