Extra's of geen extra's op mijn 303 clone??

django

Stamgast
Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een nieuwe tb303 clone.

De 1e clone die ik gemaakt had was een 100% clone, voor de nieuwe zit ik te denken aan de volgende extra's:

1) een 2e osc.
2) een sub-osc.
3) Midi controllers ( tune/cutoff/reso/env/decay/accent)

wat vinden jullie? de extra's erop of alles 'origineel' houden... nou ja.. origineel... :)

begin met de basis, als die goed klinkt, steek er dan meer in..
een sequencer ala 303 zou cool zijn..

dat lijkt me niet echt een makkie ... ben ook nie zo handig met de soldeerbout..

heb je ook foto's?

ben wel benieuwd!

:)

een 100% clone is niet zo'n heel goed idee aangezien er hier al voldoende van zijn lijkt me...

ik zou zeggen:

- desktop model , niet te groot, portable, met ingebouwde voeding (!)
- veel knoppen (midi-controllers)
- des te meer osc hoe beter

Re: Extra's of geen extra's op mijn 303 clone??

Wanneer cloned ook iemand 's de sequencer mee....... acid had echt niet bestaan zonder die bizarre sequencer die op een 303 zit....

Re: Re: Extra's of geen extra's op mijn 303 clone??

Re: Re: Extra's of geen extra's op mijn 303 clone??

Origineel geplaatst door dob
Wanneer cloned ook iemand 's de sequencer mee....... acid had echt niet bestaan zonder die bizarre sequencer die op een 303 zit....

:okdan:

BIZAR? GENIAAL!

Oke, hier een fototje van mijn 1e clone... geen desktop en geen midi-controllers...

Of ik in de nieuwe (desktop) versie een sequencer inbouw weet ik nog niet... ik zie de voordelen nog niet echt in dit computer tijdperk...

Attachments

• dcp01137.jpg
    dcp01137.jpg
    110,8 KB · Bekeken: 127
Geen MIDI, geen MIDI controllers, wel een sequencer en DIN SYNC en shuffle.

En een overdrive..

Origineel geplaatst door django
Oke, hier een fototje van mijn 1e clone... geen desktop en geen midi-controllers...
Ziet er goed uit!

Ben heel benieuwd, mag ik hem een keertje langs een 303 houden? Of te wel, waar woon je? of verkoop je hem?

Nou deze versie klinkt nog niet zoals hij moet gaan klinken :) dat probleem hoop ik met de nieuwe te hebben opgelost.. Hieronder ff een foto zoals ik de nieuwe versie zou willen bouwen. (oke een leeg kastje met losse knoppen maar t geeft even een idee..)

Attachments

• dcp01134.jpg
    dcp01134.jpg
    87,3 KB · Bekeken: 130
De synth is 60 a 70 % van het geluid de overige 30 a 40% is toch sequencer. Zodra je met de cv en gate out een andere synth gaat aansturen begint het meteen op een 303 te lijken. Om dit deel van het geluid ook in je clone te krijgen zou je met een scoop of een logic analyzer de timing van een aantal signalen moeten bekijken en de dac, slide en accent met dezelfde timing gaan aansturen. Ook zit er een stukje random timing in door de traagheid waarmee interrupts afgehandeld worden. Ik zou denk ik niet zo veel veranderen aan de synth zelf, het minimale is juist wel goed. Maar waarom weeeeer eeen 303? Er is nog zoveel te clonen.

Als je de knopjes wat dichter bij elkaar plaatst kan er onder prima een step sequencertje ;)

Origineel geplaatst door Twiki
De synth is 60 a 70 % van het geluid de overige 30 a 40% is toch sequencer. Zodra je met de cv en gate out een andere synth gaat aansturen begint het meteen op een 303 te lijken.
Dit is zooooo waar.. een 303 met een 101 erachter of met een a-100 erachter is zo lekker! Ik ga eens een keertje wat opnemen...

Zodra je met de cv en gate out een andere synth gaat aansturen begint het meteen op een 303 te lijken.

Ik heb m'n 303 een keer m'n system 100 model 101 laten aansturen, en dat viel nog reuze tegen, hoe 303 het klonk.... geen accenten (!) en geen slides (!).....
Ik weet niet of het aan de output v.d. 303 ligt of aan de input v.d. 101....
Een slide meegeven kan ik me nog iets bij voorstellen, een accent wordt al veel moeilijker, maar een combinatie van accent en slide over CV/gate jagen..... ik weet het niet, hoor....

Maar waarom weeeeer eeen 303?

Is er al een keer een échte clone van dat ding gemaakt dan? Dus inclusief de sequencer? Dus gewoon een bakkie waar je uren aan kunt gaan zitten schroeven?

Origineel geplaatst door D-mike-E
Is er al een keer een échte clone van dat ding gemaakt dan? Dus inclusief de sequencer? Dus gewoon een bakkie waar je uren aan kunt gaan zitten schroeven?
Ja.. De ML-303 en de beste clone allertijden... de FR-777.. Die heeft een nog betere sequencer waar je live kunt switchen tussen pattern play en write en die werkt nog logisch ook..
Die nieuwe FR-777... daar ben ik benieuwd naar.. Een 303 meets notron latronics.

ja tijdje geleden kwam er een zelfbouw ding voorbij link. Ja da's dus ook al gedaan.....

ML303

ML303

Hier deze gast: http://www.acidcode.de/
zij hebben ook een clone gemaakt (ML303) maar dan wel met een sequenser. ik heb hem nog nooit gehoord maar volgens mij staan er wel sampletjes op hun site. vraag me af of hun sequenser in de buurt komt van de echte TB. helaas is de productie van deze clone gestopt.

ML303

ML303

ja tijdje geleden kwam er een zelfbouw ding voorbij link. Ja da's dus ook al gedaan.....

je was me net voor ;)

Back