[Track] Friendship, weer een "normale" track van Unic:)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
wat is t toch met mensen die vinden dat ze altijd en overal hun ongezouten mening moeten geven, en als ze dan gruwelijk lomp, beledigend en ongenuanceerd zijn dat ze dan zeggen dat ze eerlijk zijn?!

wat een ONZIN.. zo ga je in t echte leven ook niet met mensen om..

ahum..ikke meestal wel ;)
en nu weer terug naar het topic: de track zelf!

wat is t toch met mensen die vinden dat ze altijd en overal hun ongezouten mening moeten geven, en als ze dan gruwelijk lomp, beledigend en ongenuanceerd zijn dat ze dan zeggen dat ze eerlijk zijn?!

tja, in dit geval geven we met zijn alleen toch best het gemiddlede neer van de samenleving. hahahaha:):)

Maar ik post een deze dagen een nieuwe track waar helemaal geen melodie in zit. Orientaals achtig nummer wat daarna richting wat anders gaat.
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. hahahahaha

Blijven lachen allemaal!!!!!

Laten we de muziek met zijn allen vreugdevol en met vol gezellighed tegemoet treden!!! Hoezeeeeeeeeeeeee!!!:engel:

Ik ben in het echt ook lomp, beledigend en ongenuanceerd. Dus het is wel eerlijk. Of het wenselijk is, is een tweede. Mijn eerste reactie was dus echt schaterlachen!! Geen geintje. Ik lag bijna op de grond. Het werkt op mijn lachspieren!

Maar laten we opbouwend zijn dan.

a: De mix is prima volgens mij. Wel heel helder enzo. Als je voor een wat ruwere sound zo willen gaan dan moet je meer gaan EQ-en, compressen en distorten. Moet niet maar kan wel. De mix hoef je je niet druk over maken.

b: De piano-melodie is te simpel. Het klinkt niet als een muziekstuk maar als een soort oefenriedeltje voor kinderen.
Probeer met akkoorden de melodie te ondersteunen. Maak de melodie langer zodat het loop-effect wat minder opvallend is.

c: de drums zijn zeer saai. Als je wil gaan voor die minimale 80-ties sound dan moet je het wat smeriger maken en de kick en snare wat meer power geven. Nu klinkt het net niet. Gooi reverb op de snare. Speel wat met percussie loopjes of speel zelf wat geks in.

d: de stringmelodie (hoewel een klassiek geluid) benadrukt nu de al te simpele pianodreun. Het effect wordt zo versterkt.
Probeer wat meer drama en emotie erin te stoppen, dan worden die strings een stuk aantrekkelijker.

Origineel geplaatst door Nolet
Ik ben in het echt ook lomp, beledigend en ongenuanceerd. Dus het is wel eerlijk. Of het wenselijk is, is een tweede. Mijn eerste reactie was dus echt schaterlachen!! Geen geintje. Ik lag bijna op de grond. Het werkt op mijn lachspieren!

a: De mix is prima volgens mij. Wel heel helder enzo. Als je voor een wat ruwere sound zo willen gaan dan moet je meer gaan EQ-en, compressen en distorten. Moet niet maar kan wel. De mix hoef je je niet druk over maken.

b: De piano-melodie is te simpel. Het klinkt niet als een muziekstuk maar als een soort oefenriedeltje voor kinderen.
Probeer met akkoorden de melodie te ondersteunen. Maak de melodie langer zodat het loop-effect wat minder opvallend is.

c: de drums zijn zeer saai. Als je wil gaan voor die minimale 80-ties sound dan moet je het wat smeriger maken en de kick en snare wat meer power geven. Nu klinkt het net niet. Gooi reverb op de snare. Speel wat met percussie loopjes of speel zelf wat geks in.

d: de stringmelodie (hoewel een klassiek geluid) benadrukt nu de al te simpele pianodreun. Het effect wordt zo versterkt.
Probeer wat meer drama en emotie erin te stoppen, dan worden die strings een stuk aantrekkelijker.

hee bedankt!!

Helaas is alles technisch gezien niet moeglijk hier, anders had ik het wel gedaan.

Wat betreft de melodie, tja die zit er gewoon niet in:D Maar die piano in het begin kan zeker beter, ben ik met je eens. Ik bedoel. ik speel zelf redelijk piano, en qua toetsen in het algemeen lukt het ook wel. volgende track zal ik speel technisch wat beters laten horen.:)

Origineel geplaatst door Nolet

zie je wel dat je het kunt? heeft die RIAG investering toch nog nut gehad! ;)

ohja..ik kan het beamen, van dat lompe ;)

Origineel geplaatst door olafmol
ff copy&paste:

"misschien wat constructiever: de melodie is te simpel voor woorden, de drums klinken gedateerd als de pest, en als die moroder achtige baslijn erbij komt is het feest compleet"

lees: werk aan die piano-melodie, die kan veel spannender.....probeer iets andere drum sounds te gebruiken, en ook niet van die snare roffels......de basslijn past niet bij de rest .....allemaal mijn mening...mag je mee doen wat je zelf wilt ...

ohja..die CD hoef ik niet hoor, geef maar gewoon aan iemand die het wel kan waarderen...en dat bedoel ik echt niet lullig!

eerlijk gezegd ben ik het hier volledig mee eens. Ik zou het iets anders gezegd hebben maar hier komt het wel op neer :)

wat mij opvalt is dat als iemand iets te negatief zijn reactie neerzet dat er een heleboel mensen daar aanstoot aan nemen. net zoals in het echte leven heeft iedereen zijn eigen manier van communiceren. Als je tracks online zet voor reviews kun je positieve en negatieve reviews verwachten. Lijkt mij geen probleem, het gaat er uiteindelijk om dat je de tips eruit haalt om je song beter te maken. Als je niet tegen kritiek kan in welke vorm dan ook moet je in mijn ogen geen songs online zetten. Internet blijft een 'anonieme' community waar nou eenmaal sneller wat hardere woorden vallen als in real life. of te wel, neem het allemaal niet zo serieus, dan is het ook niet zo erg :) (volgens mij neemt unic het ook niet zo serieus).

maar goed, een review:
- Piano melodie is te saai. verveelt mij al na 2 maten.
- De drums voegen niets toe aan het nummer. zit geen opbouw in en zorgt niet voor extra spanning in de song.
- Het arrangement laat veel te wensen over, dit zou je anders opmoeten zetten. veel zou je kunnen doen met programmeren van drums en percussie.
- Het baslijntje maakt deze track tot een soort van karikatuur. je zou deze op een andere manier moeten inspelen. meer met kadanzjes gaan werken. En ik denk ook meerdere baslijnen door elkaar heen om wat meer drive in de song te krijgen.
- De arpeggiator achtige lijntjes zijn harmonisch niet in orde bij sommige akkoorden, hier moet je nog eens goed naar luisteren

Toch vind ik het wel te waarderen dat je 'als beginner (neem ik maar aan)' een track durft te posten. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar luister gewoon naar feedback van andere mensen en bouw zo aan je eigen kunnen en eigen sound.

Gezien de manier waarop je je song gemaakt hebt (overdubbing) is het nog best goed te noemen trouwens. Ik zou toch eens kijken naar een sequencer zodat je wat meer invloed gaat krijgen op het totale resultaat.

concluderend,
ik ben niet al te positief maar ik waardeer het wel :)

Origineel geplaatst door quifster

Toch vind ik het wel te waarderen dat je 'als beginner (neem ik maar aan)' een track durft te posten. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar luister gewoon naar feedback van andere mensen en bouw zo aan je eigen kunnen en eigen sound.

Gezien de manier waarop je je song gemaakt hebt (overdubbing) is het nog best goed te noemen trouwens. Ik zou toch eens kijken naar een sequencer zodat je wat meer invloed gaat krijgen op het totale resultaat.

concluderend,
ik ben niet al te positief maar ik waardeer het wel :)

Ook erg bedankt voor je opbouwende reactie!

Ik heb al heel wat nummers gepost, en eerlijk gezegd is dit de eerste die wordt afgekraakt. nou ja, dat kan gebeuren. Daar leren we weer van!! Misschien was het beter geweest om deze op mijn harde schijf te laten staan zoals ik met vele andere tracks ook doe:)[
Andere tracks zaten eerlijk gezegd ook heel anders in elkaar. bijvoorbeeld mijn vangelis track of mijn bagpipetrack, misschien dat je die gemist hebt?:)

mocht het je intereseren zie eventueel (met jawel, complimenten over de melodie) :D
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=19695
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17403
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11855
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17249

Wat betreft sequencing, Mijn pc trekt niet eens behoorlijk cakewalk of ander programmas. zit met een pentium 1 hier.
Met een betere pc komt er ook hele andere muziek, reken maar:)

greoten Unic.

Hmmm, ik durf nu bijna niet meer te zeggen dat ik het BAGGER vind...;)

Nee hoor, geintje!

Vindt 'm lagge (in de zin van: leuk)!
't Is niet mijn stijl (alhoewel ik misschien wel een keer zoiets ga maken; is tòch wel gaaf!) en een CD ervan kopen zou ik niet zo gauw doen (haal ik wel van KaZaA anders! :duivels: ).

Maar toch vind ik dat je een prijs zou moeten krijgen voor het posten van een aantal van de orgineelste tracks hiero!!! Doedelzakken.. :halleluja

zo gek klinkt dit toch niet ?

vind hem aan het einde , zelfs cool

ik heb dit nummer nu een paar keer achter elkaar geluisterd, en ik ben er door heen gaan zingen :D

vind hem wel wat hebben, betreft de instrumenten die je heb gebruikt vind ik toch een een beetje oud klinken

in een nieuw jasje zou hij zeker geslaagd zijn voor mij.

het is zeker een kwestie van smaak

Back