Origineel geplaatst door olafmol
ff copy&paste:
"misschien wat constructiever: de melodie is te simpel voor woorden, de drums klinken gedateerd als de pest, en als die moroder achtige baslijn erbij komt is het feest compleet"
lees: werk aan die piano-melodie, die kan veel spannender.....probeer iets andere drum sounds te gebruiken, en ook niet van die snare roffels......de basslijn past niet bij de rest .....allemaal mijn mening...mag je mee doen wat je zelf wilt ...
ohja..die CD hoef ik niet hoor, geef maar gewoon aan iemand die het wel kan waarderen...en dat bedoel ik echt niet lullig!
eerlijk gezegd ben ik het hier volledig mee eens. Ik zou het iets anders gezegd hebben maar hier komt het wel op neer
wat mij opvalt is dat als iemand iets te negatief zijn reactie neerzet dat er een heleboel mensen daar aanstoot aan nemen. net zoals in het echte leven heeft iedereen zijn eigen manier van communiceren. Als je tracks online zet voor reviews kun je positieve en negatieve reviews verwachten. Lijkt mij geen probleem, het gaat er uiteindelijk om dat je de tips eruit haalt om je song beter te maken. Als je niet tegen kritiek kan in welke vorm dan ook moet je in mijn ogen geen songs online zetten. Internet blijft een 'anonieme' community waar nou eenmaal sneller wat hardere woorden vallen als in real life. of te wel, neem het allemaal niet zo serieus, dan is het ook niet zo erg

(volgens mij neemt unic het ook niet zo serieus).
maar goed, een review:
- Piano melodie is te saai. verveelt mij al na 2 maten.
- De drums voegen niets toe aan het nummer. zit geen opbouw in en zorgt niet voor extra spanning in de song.
- Het arrangement laat veel te wensen over, dit zou je anders opmoeten zetten. veel zou je kunnen doen met programmeren van drums en percussie.
- Het baslijntje maakt deze track tot een soort van karikatuur. je zou deze op een andere manier moeten inspelen. meer met kadanzjes gaan werken. En ik denk ook meerdere baslijnen door elkaar heen om wat meer drive in de song te krijgen.
- De arpeggiator achtige lijntjes zijn harmonisch niet in orde bij sommige akkoorden, hier moet je nog eens goed naar luisteren
Toch vind ik het wel te waarderen dat je 'als beginner (neem ik maar aan)' een track durft te posten. Je hebt nog een lange weg te gaan, maar luister gewoon naar feedback van andere mensen en bouw zo aan je eigen kunnen en eigen sound.
Gezien de manier waarop je je song gemaakt hebt (overdubbing) is het nog best goed te noemen trouwens. Ik zou toch eens kijken naar een sequencer zodat je wat meer invloed gaat krijgen op het totale resultaat.
concluderend,
ik ben niet al te positief maar ik waardeer het wel