S3000xl os?!

tim

Ouwe rot
Heb net een s3000xl aangeschafed alleen krijg ik os2.0 maar niet op een floppy heb het programmatje van de Akai site gedowload allen zegt ie steeds disk error?? draai windows 2000 iemand een idee??

Ik heb ook een S3000xl. Volgens mij (maar weet het niet 100% zeker) hebben Akai-floppy's een andere format. Dus:

1) Je moet een Akai geformateerde flop gebruiken

OF

2) Mij vragen of ik je een flop met het O.S. opstuur

OF

3) Je gaat naar DEZE site

suk6!

uhm... die eproms zitten er niet standaard in toch? als dat wel zo is... hoe kan je daar je OS opzetten dan? ik heb er namelijk sinds kort ook een en opstarten zonder floppy zou natuurlijk ideaal zijn ;)

mmm dat osmaker heb ik al geprobeerd maar daar had ie niet z'n zin in!!

Wat kost dat z'n eprommtje?? en kan ik het zelf ook doen??
Flopje opsturen vind ik ook een prima ideetje!! tenij z'n emrom betaalbaar is....

Origineel geplaatst door tim
mmm dat osmaker heb ik al geprobeerd maar daar had ie niet z'n zin in!!

Wat kost dat z'n eprommtje?? en kan ik het zelf ook doen??
Flopje opsturen vind ik ook een prima ideetje!! tenij z'n emrom betaalbaar is....

Als je zelf het eprommetje uit je sampler haalt en naar me toestuurt, dan zet ik voor 5 Euro versie 2.0 er voor je op en stuur 'm naar je terug. Het vervangen doe je op eigen risico: eproms vinden het over het algemeen niet fijn als je hun pootjes dubbelklapt. Die pootjes willen nogal eens afbreken en dan zit je voorlopig met een sampler die echt niks nakkes nada meer doet.

Als je het niet ziet zitten om dat eprommetje er zelf uit te halen, dan kun je altijd hier even langskomen en dan upgrade ik de eprom hier, inclusief installatie en koffie/thee 5 voor Euro. :koffie:

ow,ik heb ook net een s3000xl gekocht en zag ook dat er een nieuwe os beschikbaar is,die moet dus via een floppy worden geladen?dat kan dus niet via sysex? hmmm,zal me er eens in verdiepen,wie weet trouwens wat van een duitse firma die andere folie levert voor het display wat nu erg slecht af te lezen is?ik hoorde zoiets van BamBam namelijk,en rode duidelijkere folie lijkt me wel wat!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
ow,ik heb ook net een s3000xl gekocht en zag ook dat er een nieuwe os beschikbaar is,die moet dus via een floppy worden geladen?dat kan dus niet via sysex?

Of je zet inderdaad het nieuwe OS op een floppy en boot je sampler daarme of je laat de interne eprom upgraden. Upgraden via sysex is niet mogelijk.

wie weet trouwens wat van een duitse firma die andere folie levert voor het display wat nu erg slecht af te lezen is?ik hoorde zoiets van BamBam namelijk,en rode duidelijkere folie lijkt me wel wat!

Nieuwe lichtgevende folie voor je achtergrondverlichting kun je bij de volgende online shopjes kopen:

http://www.midi-rakete.de
http://homepage.ntlworld.com/backlights-uk/index.htm

Met beide heren heb ik goede ervaringen.

Wat betreft de kleur van de folie: in de meeste Akai samplers zit er een blauw kleurenfilter in het display. Als je hier een rode folie achterzet, zal je verlichting een rood/blauwe mengkleur krijgen. Tenzij je van die kleur houdt, is het 't meest logisch om een lichtblauwe folie te nemen.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Of je zet inderdaad het nieuwe OS op een floppy en boot je sampler daarme of je laat de interne eprom upgraden. Upgraden via sysex is niet mogelijk.

bale!!!

Nieuwe lichtgevende folie voor je achtergrondverlichting kun je bij de volgende online shopjes kopen:

http://www.midi-rakete.de
http://homepage.ntlworld.com/backlights-uk/index.htm

Met beide heren heb ik goede ervaringen.

Wat betreft de kleur van de folie: in de meeste Akai samplers zit er een blauw kleurenfilter in het display. Als je hier een rode folie achterzet, zal je verlichting een rood/blauwe mengkleur krijgen. Tenzij je van die kleur houdt, is het 't meest logisch om een lichtblauwe folie te nemen.

okey dan!!! bedankt,zal gelijk even kijken,zit er nog wezenlijk verschil in het materiaal wat geleverd wordt,of het montage gemak tussen beide site's(firma's) ?

Back