VST's voor Mac

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik krijg volgende week mijn nieuwe mac dual G5 met Logic Pro 6, maar vraag me af welke VST's daar goed op draaien. Ik blijf daarnaast ook gewoon met mijn pc werken. Ik koppel ze gewoon aan elkaar. Dus wil ik graag weten welke vst's het best draaien op de mac met logic en welke op de pc het best met Cubase SX. Mijn voorkeur gaat uit naar: Albino, Z3ta, Virtual Guitarist, Sampletank, V-synth, Superwave, Spectrasonics. Maar misschien zijn er nog betere.

Misschien was de vraagstelling wel een beetje raar, maar ik bedoel meer het volgende. Ik hoor wel eens van die verhalen dat bepaalde vst's niet echt lekker functioneren met een bepaalde sequencer. Dit hoor ik bijvoorbeeld wel eens over Virtual Guitarist in combinatie met Logic. Ik vroeg me dus af of er nog meer vst's zijn die je beter op de pc met cubase sx kunt laten draaien dan op de mac met Logic. Dit om onnodig geld uit te geven voor een vst die ik om die redenen dan toch niet gebruik en dus om veel ergernis te voorkomen.

vg loopt inderdaad niet helemaal lekker op mijn mac (9.xx) met logic,
soms laadt ie niet in of loopt ie gewoon vast.
voor de rest totaal geen problemen met vst's

Re: VST's voor Mac

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ik krijg volgende week mijn nieuwe mac dual G5 met Logic Pro 6, maar vraag me af welke VST's daar goed op draaien.

Geen enkele !
VST's draaien behoorlijk in Logic onder OS9, maar onder OS X kan je géén VST plugs meer draaien in Logic, enkel "Audio Unit" plug-ins.

Een oplossing zou zijn om een dual bootable Mac te gebruiken (zoals bv sommige G4 MDD modellen) zodat je Logic zowel onder OS 9 (met VST) als OS X (met AudioUnits) kan draaien. Maar vermits je een G5 hebt gekozen, is dit onmogelijk : G5 werkt enkel met OS X 10.2.7 en hoger!

De meeste VST's kan je intussen wel als A.U. kopen.
Alles van Native Instruments en Spectrasonics zit intussen ook in AudioUnit format.
Albino 2.0 gaat ook in AU format uitkomen, maar 1.0 kan je in Logic voorlopig enkel gebruiken onder OS9.

je kan op een G5 met logic niet zomaar vst's draaien..je moet ze eerst omzetten naar AU.
De meeste plugs zijn trouwens al verkrijgbaar als audio-unit.

ach ja, natuurlijk...

au's

:stupid

ik heb nog weleens dat fm7 eruit knalt :confused: (op m'n powerbook met osx 10.3)

voor de rest, gaat prima

Back