Korg 707, is het wat?

ja ik heb inderdaad een VX, destijds naar aanleiding van 7 stars gekocht *D

maar misschien zit er ook zo'n geluid in de 707, kweet het niet, ik heb nog nooit met 707 gespeeld.

Geloof me de VX is murder weapon numero uno. Nix is onmogenlijk met dat ding.

Okee dan, dan is die VX wel een leuke bak :)

Wat betreft Seven Stars, ik geloof van Veen volledig als ie zegt dat het de 707 is. Het is nl. niet iemand die graag lulpraat op loopt te hangen...

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Okee dan, dan is die VX wel een leuke bak :)

Wat betreft Seven Stars, ik geloof van Veen volledig als ie zegt dat het de 707 is. Het is nl. niet iemand die graag lulpraat op loopt te hangen...

ok dan, misschien toch maar eens een 707 aan een nader onderzoek onderwerpen.

appelen en peren verhaal klopt, ontopic maar weer dan LOL sorry voor mijn ongeleid projectiel

Ik heb wat speurwerk naar de DS-8 en de 707 gedaan, maar nu lijkt het er op dat het een soort CZ-achtig 'we doen of deze FM-bak een subtractieve synth is' affaire is. Klopt dit?

Origineel geplaatst door ZeroZ
Dit zegt meer iets over Dhr van Veen dan de 707 aangezien het lead geluid van 7 stars een preset geluid is van de Akai VX600 :confused:

Ook altijd gedacht dat het de Korg 707 was... Op de allereerste foto's van Quazar is dat ding
namelijk ook al te zien op het podium. Kan me ook nog herinneren dat ik Gert van Veen bij
een live performance van Seven Stars / Dragonfighters altijd aan de schuiven van de 707 zag zitten.

Heb er zelf ook een, een 707, en de preset "Mr. Analog" lijkt toch heel heel heel veel op dat lead geluid,
en al helemaal als je het met de schuifjes gaat moduleren...

saaie bak die 707. krijg ik geen inspiratie van als ik erop speel. als je dan toch voor fm gaat en niet veel geld wilt uitgeven zou ik nog eerder naar een yamaha dx of zelfs een ys-100 oid kijken. die laatste heb ik zelf, en is ook aanslaggevoelig, heeft ingebouwde stereo effectjes, de sounds zijn ook slechts beperkt edittable, maar je kan hier wel leuke fm-bassen, maffe percussie, electronische piano's en leads uithalen. je ziet ze tegenwoordig al voor rond de 75 euro.

Back