Andromeda probleem

dicky rosewater

Ingeburgerd
Toen ik vanmorgen mijn Andromeda wou gaan gebruiken, stuitte ik op een enorm probleem. Na de power ingeschakeld te hebben, krijg je normaal gesproken het andromeda logo en dan na een paar seconden wachten is hij klaar voor gebruik. Het probleem is nu dat hij bij het Andromeda logo blijft hangen, deze flikkert een paar keer en slaat dan vast volgens mij. Ik zou verder niet weten wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Tsja.......dat krijg je met die goedkope brol......... :D

Iets dergelijks heb ik ooit gehad met een synth die blootgesteld was geweest aan teveel vocht.
Ik kon hier zelf niks meer aan doen.
"Raadpleeg uw dealer" zou ik zeggen.

suk6

Origineel geplaatst door gemmetje

"Raadpleeg uw dealer" zou ik zeggen.

suk6

Ja, lijkt mij misschien ook verstandiger, al heb ik zwaar de neiging om er even hard tegen aan te schoppen of om hem even op de grond te laten stuiteren, maar daar zal ie waarschijnlijk ook niet beter van worden. Ik heb dat tyfus ding pas een week, dus misschien begrijp je mijn frustratie.

misschien een software probleem, want dat heb ik ook eens met mij digitech studioquad gehad (jaha, goed vergelijkingsmateriaal he??8o) ) en toen moest ik hem naar factory default resetten, en deed ie het weer.

Maar teruggaan naar de dealer lijkt me beste keus ja.

Re: Andromeda probleem

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Toen ik vanmorgen mijn Andromeda wou gaan gebruiken, stuitte ik op een enorm probleem. Na de power ingeschakeld te hebben, krijg je normaal gesproken het andromeda logo en dan na een paar seconden wachten is hij klaar voor gebruik. Het probleem is nu dat hij bij het Andromeda logo blijft hangen, deze flikkert een paar keer en slaat dan vast volgens mij. Ik zou verder niet weten wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

in de handleiding staan een aantal mogelijkheden om de andro te kunnen resetten.

Tis mij ook wel eens overkomen.

je moet dan tegelijkertijd een knopje indrukken en de power inschakelen.
Lees wel goed welke reset je wilt doen want anders ben je als je zelfgemaakte geluiden kwijt.

sterkte

dit zelfde probleem heb ik eens meegemaakt in een bepaalde winkel (zal ff geen naam noemen)
hun demo-model had precies hetzelfde probleem af en toe .....
lijkt me dus dat dit een software foutje of een algemeen foutje ergens in de andy is............

Re: Re: Andromeda probleem

Re: Re: Andromeda probleem

Origineel geplaatst door Errol
in de handleiding staan een aantal mogelijkheden om de andro te kunnen resetten.

Tis mij ook wel eens overkomen.

je moet dan tegelijkertijd een knopje indrukken en de power inschakelen.
Lees wel goed welke reset je wilt doen want anders ben je als je zelfgemaakte geluiden kwijt.

sterkte

Hee Errol, thnx! Ja, nu zie ik het ook staan, bijna achterin de manual.
Ik heb hem nog maar net en heb er nog geen zelfgemaakte geluiden in opgeslagen. Als ik nu de power inschakel en soft button 3 ingedrukt houd (initializes all user ram. this is also known as a hard reset. warnig, this will erase all user programs and mixes, replacing them with the factory default user programs and mixes) zou ie denk ik weer helemaal in de fabrieksinstellingen moeten staan. Of is dit een verkeerde keuze. Ook snap ik optie 2 niet helemaal( enters front panel debug mode). Weet iemand wat dit betekend?

Ik heb het ook 1 keer gehad.....heb 'm uitgedaan en toen ik 'm weer aanzette,was ie weer goed....

( heb hetzelfde probleem trouwens ook met andere apparaten gehad...)

Re: Re: Re: Andromeda probleem

Re: Re: Re: Andromeda probleem

Hee Errol, thnx! Ja, nu zie ik het ook staan, bijna achterin de manual.
Ik heb hem nog maar net en heb er nog geen zelfgemaakte geluiden in opgeslagen. Als ik nu de power inschakel en soft button 3 ingedrukt houd (initializes all user ram. this is also known as a hard reset. warnig, this will erase all user programs and mixes, replacing them with the factory default user programs and mixes) zou ie denk ik weer helemaal in de fabrieksinstellingen moeten staan. Of is dit een verkeerde keuze. Ook snap ik optie 2 niet helemaal( enters front panel debug mode). Weet iemand wat dit betekend?

Ja, dan is ie weer factory default. Dus hoe de fabriek em afleverde.
En die 2de optie is waarschijnlijk een testmode van de fabrikant, daar kan je zelf niks mee.
Dan zou je een servicemanual moeten hebben met codes erin.

heb het ook een paar keer gehad, bij mij altijd als het snachts erg koud is geweest en de studioruimte nog niet op kamertemperatuur is. als ik het eerst 20 graden laat worden is er nooit wat aan de hand.

ik heb het ook met me monitor .. crt's dus

warmte en koud vinden ze allebei neit fijn

1 gaat bij kou raar doen andere bij warmte ..

en zo'n andy wil ik ook nog weleens hebben

Zijn er uberhaupt ergens hele 'demo'songs te besluisteren van de andy???? Dus geen patches!
Kan er eentje bemachtigen voor een vriendenprijsje maar wil eerst horen en zien voordat ik die analoge kerstboom in huis haal.

gr. Mario

Origineel geplaatst door dione
Ik heb het ook 1 keer gehad.....heb 'm uitgedaan en toen ik 'm weer aanzette,was ie weer goed....

( heb hetzelfde probleem trouwens ook met andere apparaten gehad...)

Ja dat herken ik ook.
Bij mij kwam het omdat ik hem uitzetten en toen gelijk aanzette.
Bleef die op hangen.

Hij heeft even tijd nodig denk ik om het 1 en ander uit te kunnen zetten.

Overigens kun je alle,s wat beweegt en ingedrukt kan worden, laten checken via 1 van die reset mogelijkheden.
Moet je er wel rekening mee houden dat je alles dus moet bewegen en indrukken. Kost je zo een kwartier.

Mooi dat die het weer doet Dicky.

fijn weekend allemaal.

Re: Andromeda probleem

Heb dit ook een keer met m'n A6 gehad! Resetten! Enige oplossing!;)

Origineel geplaatst door Zoidsity
En op de off. Alesis-site staat ook nog een "interactieve demo", maar die werkt niet bij mij..

Succes!

:P

Man, coole demo hoor! Die interactieve demo blijkt bij mij wel te werken..
Het vervelende is, nu wil ik ook een Andromeda! :frons:

Origineel geplaatst door Arv
:P

Man, coole demo hoor! Die interactieve demo blijkt bij mij wel te werken..
Het vervelende is, nu wil ik ook een Andromeda! :frons:

Maar eerst nog een TR808 :D

Ja, ik had de allerlaatste nieuwe bij Musichouse voor de prijs van €2595,-. Hij schijnt binnenkort weer voor de normale prijs te koop te zijn. Er stond ook nog een occasion, maar ik meende dat die verkocht was.

Back