[Track] Zuco 103 - Catalunya REMIX

Ik heb een remix gemaakt van het nummer Baiano van Zuco 103
deze ga ik opsturen naar de interface i.v.m. deze remix wedstrijd

Gemaakt met MPC 60, Virus C, Sy85, CS6R, En veel EMU E6400

http://www.homerecords.nl/music/Zuco 103 - Baiano - Catalunya REMIX.mp3

Ik heb er genoeg tijd aan besteed. Er zullen vast enkele schoonheidsfoutjes inzitten w.b.t. mixage, maar ik geef er de brui aan.

Door de MP3 conversie zijn er wat vervelende bijfrequenties bijgekomen (hoor je vooral aan de zang)
Ook lijkt alles iets teveel naar 1 kant over te hellen (de kick bijv)
Ik heb Alto Mp3 voor de conversie gebruikt. Geen idee hoe de mankementen ontstaan zijn. In wavelab klinkt de track immers anders.

Personen die geinteresseerd zijn in het origineel van Zuco 103
Hier de link:
http://home.wanadoo.nl/erik.vermeer/QBAIANO.mp3

Je zal merken dat dit heel anders klinkt.

Laatst gewijzigd:
hmmm,ten eerste zou ik de stem wat gestretched hebben om toch wat meer tempo aan de track te geven,zo te horen heb je het tempo origineel gelaten,wat de stijl niet helemaal ten goed komt gezien het toch een beetje naar trance neigt....verder vind ik sommige stukken wat rommelig en het arrangement niet altijd even logisch klinken....
andere stukken vind ik wel weer leuk gevonden,maar het kan zeker beter!!! iets meer structuur en een betere mix en tempo zouden al wonderen doen....

veel succes ermee!!!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
hmmm,ten eerste zou ik de stem wat gestretched hebben om toch wat meer tempo aan de track te geven,zo te horen heb je het tempo origineel gelaten,wat de stijl niet helemaal ten goed komt gezien het toch een beetje naar trance neigt....

Daar heb je gelijk in. De track kan echt wel wat Bpm's sneller. Er zullen ongetwijfeld makkelijke plug-ins zijn om dat snel te doen, alleen sequencen is het enige waar ik de computer voor gebruik. Time-strech funktie zal wel op de EMU zitten, maar ik heb al teveel uurtjes in deze song zitten en heb geen tijd meer om dit nog te doen, gezien de dead-line van de wedstrijd.
De samples werden trouwens belabberd afgeleverd. O.a. deel 2 van het couplet die ontbrak.

verder vind ik sommige stukken wat rommelig en het arrangement niet altijd even logisch klinken....
andere stukken vind ik wel weer leuk gevonden,maar het kan zeker beter!!! iets meer structuur en een betere mix en tempo zouden al wonderen doen....

Ik vermoed dat dit door de Mp3 conversie is gekomen. Heeft iemand nog een goede Mp3 encoder
Wat betreft het arrangement. Ieder zijn smaak denk ik. Ik beschouw dit wel als een compliment, want ik houd niet van 13 in een dozijn.
Ik zie dit niet echt als trance. Meer als een combinatie van diverse stijlen.

Bedankt voor je kritiek en eerlijk oordeel. Thanx

Ik heb morgen nog 1 dag om eraan te werken.
Welk deel zou je schrappen?
Is de kick te hard?

Alle kritieken welkom (zowel positief als negatief)

Laatst gewijzigd:
Als je nog wat tips mag meegeven.

Doe rustig aan met de galm over die zang.
Dik de baslijn wat aan zodat het geluid meer gaat dragen.
Probeer evt wat braziliaanse percussie geluiden erbij te doen zodat je een samba gevoel krijgt of zo.
En iets minder scherp mixen.

Origineel geplaatst door Catalunya
Daar heb je gelijk in. De track kan echt wel wat Bpm's sneller. Er zullen ongetwijfeld makkelijke plug-ins zijn om dat snel te doen, alleen sequencen is het enige waar ik de computer voor gebruik. Time-strech funktie zal wel op de EMU zitten, maar ik heb al teveel uurtjes in deze song zitten en heb geen tijd meer om dit nog te doen, gezien de dead-line van de wedstrijd.
De samples werden trouwens belabberd afgeleverd. O.a. deel 2 van het couplet die ontbrak.

ik heb eventueel een mogelijkheid om je track alsnog achteraf sneller te maken zonder dat je veel kwaliteits verlies krijgt!!! als je daar interesse in hebt moet je even pb-en en dat met die vocal klopt idd,ik wou ook een remix maken maar vond het materiaal belabberd....:(

Ik vermoed dat dit door de Mp3 conversie is gekomen. Heeft iemand nog een goede Mp3 encoder

Alle kritieken welkom (zowel positief als negatief)

de Lame encoder werkt goed!!! die vind je in oa wavelab....

Origineel geplaatst door fuse
Als je nog wat tips mag meegeven.

Doe rustig aan met de galm over die zang.
Dik de baslijn wat aan zodat het geluid meer gaat dragen.
Probeer evt wat braziliaanse percussie geluiden erbij te doen zodat je een samba gevoel krijgt of zo.
En iets minder scherp mixen.

Thanx Fuse voor je kritiek. Wat bedoel je met aandikken van de bass. dubbelen soms?
Ik heb hem wel gedubbeld, maar misschien bedoel je iets anders.

In het refrein heb ik wel een 2e baslijntje, maar die heb ik bewust iets zachter gezet.

Wat betreft de Braziliaanse percussie. Ja dat is een idee. Toen ik met de remix begon wilde ik een soort van MARTINI BIANCO achtig (van die Martini reclame toen) of NESCAFE sound creeeren, maar kwam toch iets anders uit.

wat vind jij van die "trance achtige geluiden". Passen die of hoor jij liever een ander geluid?

groet Erik

Origineel geplaatst door d.j.conflict
ik heb eventueel een mogelijkheid om je track alsnog achteraf sneller te maken zonder dat je veel kwaliteits verlies krijgt!!! als je daar interesse in hebt moet je even pb-en en dat met die vocal klopt idd,ik wou ook een remix maken maar vond het materiaal belabberd....:(

de Lame encoder werkt goed!!! die vind je in oa wavelab....

Bedankt voor het aanbod. Ik wil wel de track morgen voor 18:00 op de bus doen en weet niet of jij overdag bereikbaar bent.

Bedankt voor de encode tip van wavelab. Wist niet dat die in wavelab zit.

Groet Erik

De akkoorden van de piano mogen van mij wel wat meer jazzy...gebruik meer omkeringen zou ik zeggen...

misschien wat sidechain compressie op de bassline? (reagerend op de kick uiteraard)

en fuck wat meer met de stem! brengt wat meer sfeer in het nummer...iets van reversed reverb met filters ofzo?

suc6!

Origineel geplaatst door hansbakker
De akkoorden van de piano mogen van mij wel wat meer jazzy...gebruik meer omkeringen zou ik zeggen...

misschien wat sidechain compressie op de bassline? (reagerend op de kick uiteraard)

en fuck wat meer met de stem! brengt wat meer sfeer in het nummer...iets van reversed reverb met filters ofzo?

suc6!

De enige piano die ik heb gebruikt is bij het intro. In refrein en de break is het de gitaarsample die ik gelooped heb wat dus een piano sound geeft (Lijkt veel op de jaren '90 housepiano)

Enige wat ik door de compressor heb gehaald is de kick en de zang. Is een idee om ook een compressor op de bass te zetten. Ga ik morgen doen.

Die vocals wil ik zo natuurgetrouw laten en niet teveel freaken met de vocalen. reversed reverb zal ik alleen kunnen maken met knip en plakwerk. Zul je ongetwijfeld met de PC snel kunnen doen, maar dat kost me teveel tijd. Heb morgen nog maar 1 dag om eraan te werken.

Bedankt voor je reaktie

Origineel geplaatst door Catalunya
Wat houdt dat side-chain ook alweer in?

Je link werkt niet

die (master) hoort er nog bij...ff renamen op de server..

http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/patriott/demo/Freestyle_master.mp3

sidechain betekent even praktisch:

kick naar bus 1 (bv)
bass geef je een compressor die reageert op bus 1
zo reageert de compressor op het volume van de kick...pompende bass dus!

Nog een tipje wbt dat sidechainen, ik maak dan meestal een 'dummy' BD out die ik dan alleen naar de compressor stuur, waar de bassline(+hats) op aangeloten zijn. De 'echte' BD staat er onafhankelijk van. Op die manier kan ik de dummy met MIDI verschuiven (clock) zodat je het pompen dan de bass perfect kan timen! Heel handig om een 'feel' aan een track te geven..

Origineel geplaatst door hansbakker
die (master) hoort er nog bij...ff renamen op de server..

http://student-kmt.hku.nl/~hans4/media/patriott/demo/Freestyle_master.mp3

sidechain betekent even praktisch:

kick naar bus 1 (bv)
bass geef je een compressor die reageert op bus 1
zo reageert de compressor op het volume van de kick...pompende bass dus!

Hey bedankt voor de tip.

Wauw wat een muziek maak jij zeg! Klinkt heftig. Ook die remix demo. Die heb je zeker uitgebracht en professioneel laten masteren?

Nee hoor absoluut niet...tis een demo'tje, ik ga em misschien wel uitbrengen ja, onder patriott (dancetak van BMG)...daar komt binnenkort ook een nummer van me uit :)

Die remix demo is heel slecht gemasterd (veels te veel compressie) en is maar een demo, de tranceversie komt op de markt....

Back