Racksspullen in houten kast!

BananaWorld

Addicted to Music
Ik zit er over te denken om al mijn 19" spullen in een houten kast in te bouwen. Nu vraag ik me alleen af of je alles zo tegen elkaar kan hangen. In een normaal rack heb je natuurlijk altijd de zijkant en de achterkant die open is voor warmteafvoer e.d. Kan dat ook gewoon zo in een kast.

alvast bedankt,
de Wereld van de Bananen.

Waar ik voordien woonde heb ik dat ook zo gedaan. Ik heb enkel een ruimte van ongeveer 1 cm tussen de rackunits gelaten en de kast had langs de achterzijde geen dichte rug (was versterkt met ijzeren X-kruisen) en dat gaf totaal geen problemen. Het is belangrijk dat je de mogelijkheid creëert om tussen de toestellen een luchtstroom te laten vloeien ... en dan kan je nogal veel hoor ;)

Het hangt er wel een beetje vanaf wat je erin wil stoppen (hoeveel warmte produceert welk toestel), maar bij mij ging het om een M480 mixer (behoorlijk wat warmte), een Alesis Quadraverb, een Behringer denoiser, een mengpaneel een DAT-recorder, een equalizer en een Revox bandopnemer. Die produceerden bij mekaar toch wel wat watts.

Hoop dat je er wat mee bent ...

:doei:

Het beste is dan om zo een plaat te plaatsen ( zie foto )

Attachments

• ro.jpg
    ro.jpg
    44,7 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door Digimod
Het beste is dan om zo een plaat te plaatsen ( zie foto )

Zo creëer je inderdaad de mogelijkheid tot luchtstroming ;)

Persoonlijk zou ik liever die plaat eronder hebben (die waar EMULATOR op gedrukt staat 8) )

:doei:

Back