** Ode aan de Juno-60 **

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ook lachen.. mono uit in je mengerd en een jack jack van de andere uitgang n beetje half in de arp clock input hangen zodat ire maar half contact maakt.. dit alles met arp en hold aan
net verzonnen, ik dacht er moet toch nog iets leuks te doen zijn

Origineel geplaatst door Jop
...vind alleen jammer dat ie geen chord memory heeft zoals een polysix. Maar verder alleen maar lof :) :) :)
Ik quote Sander even. :)

druk akkoord, druk dan op hold en dmv de key transpose funktie in te houden en dan op toetsen te drukken
dat je met dat akkoord speelt of bedoel je iets beters?

Et le voila. :)

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Ontopic, had ik nooit verwacht dat een single DCO synth zoooo goed kon klinken.
Die arpeggiator maakt het voor mij; echt alles wat je daarmee doet klinkt goed. Raar maar waar: beter dan met andere arpeggiators (in andere apparaten dus).

Een grappig ding wat ik MatthijsBlom ooit heb zien doen op zijn Juno: de arpeggiator syncen aan een 606 via de trigger outs -> clock in, en dan als bonus de patches veranderen via een tweede trigger connectie -> patch advance jack.
Kan je hele bijzondere dingen mee doen.

come again ? dit gaat me net iets te snel ... of verander je gewoon van patch terwijl de arp loopt >? mm dat kan leuke dingen opleveren .. zeker als je dat kan opnemen in je seq en reproduceerbaar is ...

enne arv een juno 60 in rack vorm ? ik ken alleen een juno 60 die van zijn toetsten ondaan is en in 19" is gevrot .. staat er hier in r'dam eentje .. normale rackversi evan de juno 60 ( dus niet 106) heb ik nog nooit gezien of van gehoord !

En ohja .. bij mij gaat ie ook nooit meer weg ! :luv:

Origineel geplaatst door Arv
Zijn de originele patches nog ergens te vinden? Ik denk dat zo een tapeje toch wel door iemand naar een wavje is omgezet? Ik heb het alleen nog niet kunnen vinden. Maar ik ben wel benieuwd naar de fabrieksgeluiden.
Deze optie geeft je de mogelijkheid enkele fabriekspatches te beluisteren (er zitten er een paar tussen):
"To access patches 80 to 98, (dead-patch) plug a cord into the PATCH SHIFT connector. Now you can access the test-programs 80-98: Keep 5 down and press 3 for bank 8, 5 and press 4 for bank 9."

In de manual van de JUNO-60 staat trouwens ook hoe je de presets kunt maken. :)

Zijn de originele patches nog ergens te vinden? Ik denk dat zo een tapeje toch wel door iemand naar een wavje is omgezet? Ik heb het alleen nog niet kunnen vinden. Maar ik ben wel benieuwd naar de fabrieksgeluiden.

Et le voila, part II: http://analog.no/patch/

hehe, of de 2e audio uit in de patch shift ingang knallen.... lekker random patches spelen
de audio uit op hi zetten

druk akkoord, druk dan op hold en dmv de key transpose funktie in te houden en dan op toetsen te drukken dat je met dat akkoord speelt of bedoel je iets beters?

Jammer geboeg werkt dit niet in combinatie met de arpeggiator. Had het graag gehad zoals de poly6, akkoord opnemen, arpeggiator aanzetten en deze extern triggeren.

Ach je kan niet alles hebben.

gr,
Jop

Origineel geplaatst door MadR
ik ken alleen een juno 60 die van zijn toetsten ondaan is en in 19" is gevrot .. staat er hier in r'dam eentje
Heb je hier toevallig een foto van?

Overigens heb ik nu m'n Juno'tje al een hele tijd weer terug :D. Ik moet alleen eens kijken naar een van de sliders, de LFO-knop en een paar LEDjes moeten gemaakt worden, en sommige toetsen triggeren dubbel.

Verder beveel ik de JSQ-60 aan als pseudo-arpeggiator. Lekker wat patroontjes bouwen en door laten lopen, zo makkelijk en toch zo leuk. En inderdaad, een beetje reverb/delay geeft inderdaad nog net wat meer cachet aan 't geluid. Als de chorus aanstaat knalt 'ie soms m'n Virus eruit qua power.

Origineel geplaatst door Yoozer
Heb je hier toevallig een foto van?

Overigens heb ik nu m'n Juno'tje al een hele tijd weer terug :D. Ik moet alleen eens kijken naar een van de sliders, de LFO-knop en een paar LEDjes moeten gemaakt worden, en sommige toetsen triggeren dubbel.

Verder beveel ik de JSQ-60 aan als pseudo-arpeggiator. Lekker wat patroontjes bouwen en door laten lopen, zo makkelijk en toch zo leuk. En inderdaad, een beetje reverb/delay geeft inderdaad nog net wat meer cachet aan 't geluid. Als de chorus aanstaat knalt 'ie soms m'n Virus eruit qua power.

nee sorry toevallig niet .. ik ken wel die gast die hem heeft ..

Origineel geplaatst door ttdom
ook lachen.. mono uit in je mengerd en een jack jack van de andere uitgang n beetje half in de arp clock input hangen zodat ire maar half contact maakt.. dit alles met arp en hold aan
net verzonnen, ik dacht er moet toch nog iets leuks te doen zijn

even een voorbeeldje, n stom arpje en erna bovenstaande methode toegepast, instant destruction

Attachments

• arpfuck.mp3
    379,2 KB · Bekeken: 142
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een juno60 en ben echt helemaal gek van de sound van deze synth.Heb er 5 uur in de auto voor gezeten helemaal diep in Nederland voor geweest in Nijmegen.Al interessante dingen gelezen in deze topic.Dit is eindelijk een synth waar ik helemaal tevreden van ben kwa geluid was eigenlijk al een tydje op zoek naar dit soort geluid.Mijn evelover kan ook wel gekke dingen produceren maar deze neemt heel wat tyd in beslag om iets lekkers te maken maar de juno is zo gemakkelijk in gebruik dat je al snel iets leuks hebt.Heb er direct een Kenton PRO-DCB midiconverter bij maar deze zal ik later deze week es aansluiten.Denk wel dat het gedaan is met VA synths te kopen nu,was direct verkocht aan het geluid.Nu kan ik het niet laten om wat sampeltjes te posten.:)

1
2
3
4

:W

Mark shreeve heeft de Juno veel gebruikt in een van zijn eerste albums Assasin...

Als iemand interesse heeft in een Juno60 met daarbij een JSQ-60 incl.handleiding...(cosmetisch niet helemaal origineel meer - de zijpaneeltjes zijn ooit zwart geverfd) laat maar weten.

joehoe! juno 60!!!!

heb er 3 gehad
2 106
en 2 juno 2(eigenlijk 1 juno 2 en een mks 50)
1x jsq 60

al met al een liefhebber:)

persoonlijk is de 60 mijn grote favoriet! klinkt al een huis, mixt soms een beetje moeilijk (wil nog wel eens de overhand nemen ) maar desalniettemin vette sjit

de juno 106 klinkt veel meer hifi net zoals de j8xp bijvoorbeeld.
de 2 kan uiteraard maar een ding echt goed. voor de rest niet zo heel bijzonder, zeker in de schaduw van de 60.

Hier vlug even een trackje gemaakt met juno 60 en 808.Is met sampels opgebouwd en zitten niet helemaal 100 procent goed maar het gaat hem meer om de geluiden.Kvin hem zelf nog grappig.klik

He weet iemand toevallig waar ik zon dcb kabeltje kan halen of bestellen???Zou je dit in de gewone electronicahandel kunnen halen.?

@spy: leuk trackie

ben ook trouwens een trotse Juno-60 bezitter geworden :D

Bedoel je DCB kabel of een DCB->Midi interface?
Die kabel zal je mischien wel vinden in computerzaak,
De interface bij Midician in Gent bvb ofwel hier: http://www.chd-el.cz/
laat me ff weten als je bij die Tsjechen besteld, heb ook wat nodig ;)

aan alleen een dcb kabeltje heb je niet veel. er moet wel een dcb2midi kastje aan zitten .. :D

Ja convertor heb ik alleen dat kabeltje mis ik ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back